• $7,8154
  • €9,2652
  • 482.448
  • 1211.51
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
30 Eylül 2020 Çarşamba 21:03 | Son Güncelleme:

Porsiyon hatası organlara zarar verir

Porsiyon hatası organlara zarar verir

Bağışıklığı güçlendirmek için kontrolsüzce tüketilen besinler tehlikeye zemin hazırlıyor. Hiçbir besinin sınırsız tüketilemeyeceğini söyleyen uzmanlar ‘Porsiyon hatası obezite, tansiyon ve diyabete, ileri evrede de organların hasar görmesine neden olur' diyor.

Sağlıklı bir yaşam, dirençli bir bünye ve güçlü bir bağışıklık sistemi için dengeli ve yeterli beslenmenin önemi genç yaşlı herkes tarafından biliniyor. Fakat kimi zaman atlanan bir nokta var ki, bir besinin sayısız faydası olduğu gerekçesiyle porsiyon kontrolü yapılmadan tüketilmesiyle ortaya çıkıyor. Doğal olduğu düşünülerek sıkça ve fazla miktarda tüketilen sebzeler ve özellikle meyveler, zamanla sağlığımıza olumsuz etkilerde bulunabilir. Özellikle içerisinde doğal meyve şekeri bulunan meyveler tüketilirken dikkatli olunmalı. Taze sıkılmış meyve suyunun faydaları uzun yıllar anlatıldı fakat 1 bardak meyve suyu, kimi zaman 3 orta boy portakala ve haliyle bir o kadar şeker içeriğine sahip oldu. Tek bir porsiyon ile yüksek doz şeker almak, o meyvenin faydasından ziyade şekerini vücuda almak anlamına geliyor. Türk Böbrek Vakfı Başkanı Timur Erk, “Dengeli, yeterli ve mevsiminde beslenmek sağlıklı yaşam için olmazsa olmazımız lakin toplum olarak eğilimlerimiz kimi zaman kontrolsüz olabiliyor. Bunun beslenmeye yansıması kısa vadede fayda bekleyenlere, uzun vadede zarar verebilir. Özellikle hazır ambalajlı yiyecek ve içeceklerde miktar/porsiyon kontrolü çok önemlidir. Bir adet tüketildiğinde masum olan değerler, üst üste birden fazla tüketildiğinde ve bu tüketim alışkanlık haline getirildiğinde sağlığımız için zararlı hale dönüşebilir” dedi.

DOĞAL OLUŞUNA GÜVENMEYİN

Aynı durumun doğal gıdalar için de geçerli olduğunu dile getiren Timur Erk, “Porsiyon kontrolü yapılmadığı sürece, kilo alımı ve buna bağlı olarak obezitenin gelişmesi, bağlantılı olarak yüksek tansiyon ve şeker hastalıklarının ortaya çıkması, devam eden süreçte ise organlarda yaşanacak hasarlarla birlikte böbrek, kalp, damar ve sindirim sistemi hastalıkları ile karşı karşıya kalınacaktır” diye uyardı. Erk; “Önümüzde hastalıklarla ilgili hem mevsimsel anlamda hem de pandemiden dolayı zorlu bir süreç var. Bir çok kişi özellikle sebze, meyve ve bitkiler anlamında doğal yollara başvuracak fakat bu süreçte unutulmamalı ki kişinin hangi besinden kaç porsiyon yiyeceği; boyu, kilosu, cinsiyeti, yaşı, yaşadığı yer ve fiziksel aktivitelerine göre farklılık gösterir” diye uyardı.

SEBZE VE MEYVE AYARI

Meyvelerde porsiyon kontrolü yumruk veya avuç içi ile tarif edilebilir. Sebze ve meyveler mevsiminde, günün farklı zaman dilimlerinde tüketilmelidir. Meyveler, bu şekilde günde 3 porsiyona kadar tüketilebilir. Sebze ve meyve tüketiminde porsiyon kontrolü, aşağıdaki örneklerde belirtildiği şekilde sağlanabilir. (1 porsiyon meyve = 1 orta boy elma veya 1 orta boy portakal veya 1 büyük boy mandalina. 1 porsiyon sebze = 4-5 yemek kaşığı sebze yemeği veya 1 kase salata) Sebze ve meyvelerde olduğu gibi ekmek- tahıl, et-yumurta, süt-yoğurt gibi diğer besin gruplarının da tüketiminde miktara ve porsiyona dikkat edilmelidir. Porsiyon kontrolü sağlarken yiyeceklerin ve içeceklerin porsiyonun değerlerini bilmek önemlidir.

Dişler tel takmadan da düzelebilir

Pandemide kaygıyı azaltacak öneriler

Elma ve limonla bağırsaklar temizleniyor

Grip ve zatürre aşılarını yaptırmadan önce dikkat!

<p>Editör:</p><p><a href='mailto:ayse.tunali@turkmedya.com.tr'>ayse.tunali@turkmedya.com.tr</

21 Ekim 2020 Güncel Haberler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Banyodan sonra tanınmaz hale gelen hayvanlar

A101 22 Ekim 2020 aktüel ürünler kataloğunda neler var?