Dijital pazarlama kanallarının gelişmesi küçük ve orta büyüklükte işletmelerin de pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunuyor. Sosyal medya stratejileri geliştirmek ve ürünlerini kullanıcılarla buluşturmak isteyen KOBİler böylece pazarlama faaliyetlerini de artırma şansı yakalıyor. Yeni kurulmuş olan veya adını duymadığımız pek çok işletme dijital pazarlama sayesinde çok daha geniş kitlelere ulaşabiliyor ve yeni müşterilerle etkileşime girme şansı yakalıyor. İşte Kobiler için dijital pazarlama önerileri;
Dijital pazarlama kanallarının gelişmesi küçük ve orta büyüklükte işletmelerin de pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunuyor. Sosyal medya stratejileri geliştirmek ve ürünlerini kullanıcılarla buluşturmak isteyen KOBİler böylece pazarlama faaliyetlerini de artırma şansı yakalıyor. Yeni kurulmuş olan veya adını duymadığımız pek çok işletme dijital pazarlama sayesinde çok daha geniş kitlelere ulaşabiliyor ve yeni müşterilerle etkileşime girme şansı yakalıyor. İşte Kobiler için dijital pazarlama önerileri;
2/6
1. Doğru içerik stratejileri geliştirin
Sosyal medya ağlarında şirketinizi iyi bir şekilde temsil edecek içerik stratejileri geliştirerek yol almak etkili sosyal medya kullanımını da beraberinde getiriyor. Şirketinizin öne çıkan unsurlarını ve önem verdiğiniz değerleri sosyal medyada yansıtarak şirketinizin daha kolay tanınmasını sağlayarak etkili bir sosyal medya kullanımı gerçekleştirebilirsiniz.
3/6
2. Sosyal medyada görünür olun
Sosyal medyada etkili ve görünür bir duruş sergilemek marka değerinize önemli ölçüde katkıda bulunur. Düzenli postlar girmek ve içerik paylaşmak her geçen gün daha fazla kullanıcının ilgisini çekecek ve bu da yeni müşteriler olarak size geri dönecektir. Sosyal medya kullanımında rakiplerinize kıyasla fark yaratmak görünürlüğünüzü çok daha fazla artırmanıza yardımcı olur.
4/6
3. Geri bildirim almaya odaklanın
Sosyal medya kullanımınızı daha yararlı hale getirmek için kullanıcı geri bildirimine odaklanabilirsiniz. İçeriklerinizde müşterilerinizin markanız hakkındaki fikirlerine cevap alabilecek sorular sormak ve kullanıcıların katılımını üst düzeyde tutmak size markanız hakkında önemli geri dönüşler sağlayabilir.
5/6
4. Sosyal medya paylaşımlarınızı çeşitlendirin
Sosyal medya ağlarının kullanımını tekdüze tutmak yerine her ağı kullanıcı kitlenize göre şekillendirebilirsiniz. Linkedin üzerinden insan kaynakları ve profesyonel içerikler üzerinde yoğunlaşabilir, Instagram'da ise daha çok görsel içeriklerle markanızı anlatmaya yönelebilirsiniz. Böylece şirketinizin ve markanızın farklı departmanlarını değişik bakış açılarıyla yansıtma şansına sahip olabilirsiniz.
6/6
5. Şirket iletişim bilgilerinizi sosyal medyada görünür hale getirin
Müşterilerinizle daha etkili bir iletişim kurmak için sosyal medya hesaplarınız üzerinden şirket iletişim bilgilerini paylaşmayı unutmayın. Şirket iletişim bilgilerini paylaşarak çok daha güvenilir bir imaj sağlayabilirsiniz. Müşterilerin merak ettiği konularda onları bilgilendirmek marka bağımlılığınızı artırmanın yanında müşteri memnuniyetini de önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olur.