• $7,3859
  • €8,9519
  • 436.679
  • 1463.44
13 Şubat 2011 Pazar

Nokia Microsoft'u kurtarmaya yeter mi ya da tam tersi?

Yurtsan Atakan
Yurtsan Atakan
YAZARIN SAYFASI

Mobil iletişim sektörünün sorunlu aktörleri Nokia ve Microsoft işbirliğine gideceklerini açıkladılar. Microsoft zaten malum, cep telefonları piyasaya çıktı çıkalı bu sektörde sırtı minderden kalkmayan somun pehlivanı gibi. Zaman zaman o dev cüssesiyle meydana çıkıp, gösterişli peşrevler de çekiyor ama maç başladıktan sonra ya pes, ya tuş...
Nokia ise binyılın dönüşünde Ericsson'un büyük bir hatasının ardından kaptığı pazar liderliğini uzun süre elinde tutmayı bilmiş bir şirket ama onun da başı son yıllarda akıllı cep telefonlarıyla dertte. 2008'de yüzde 41 olan pazar payı 2010'un sonunda yüzde 31'e gerilemiş durumda ve düşüş sürüyor. İşin bir diğer önemli yanı Nokia'nın elinde tuttuğu pazar payının büyük bölümünün gençlere ve profesyonellere hitap etmeyen, modası geçmiş modellerden oluşması. Gençlerin ve profesyonellerin tercihi akıllı telefonlar segmentinde Apple'ın iPhone'u ile Google'ın Android işletim sistemini kullanan, başta Samsung ve HTC olmak üzere çok sayıda markanın modellerine kaymış durumda.

Bu tabloya bakınca Nokia'nın, kendi akıllı telefon platformu Symbian ve MeGoo teknolojisini bırakıp, Microsoft'un Windows Phone yazılımına geçme kararı mantıklı görülebilir.

Ancak pazarın hala en büyük oyuncusu olan Nokia'nın, Microsoft'un kendini kanıtlamamış teknolojisine ihtiyacı yok ki. Nokia gibi pazar lideri bir markanın temel platformunu, kendini kanıtlamamış bir teknolojiye dayandırması büyük bir kumar. Üstelik Nokia-Microsoft işbirliğinin ilk ürününün pazara çıkması için epey bir hazırlık süresine ihtiyaç var. Nokia Symbian'dan vazgeçecekse ki bu doğru bir karar, Android'e geçip pazara çok daha hızlı ve güçlü girebilirdi.

Microsoft için ise sorun yok. Zaten bir türlü giremediği bir pazara umutsuzca girmeye çalışıyor yıllardır. Pazarın kapılarını didiklemekten öteye gidemezken Nokia gibi bir koçbaşını bulmak, Microsoft için bulunmaz nimet.

Özet olarak, bu yeni işbirliğinin ne Nokia'ya ne Google'a bekledikleri sonucu getireceğini düşünüyorum. Nokia pazar liderliğini koruyabilmek için eninde sonunda Android'li modellerini de piyasaya çıkartacaktır. Microsoft ise mobil iletişim mahallesinin ufaklığı olarak sokakları arşınlamaya devam edecek.

Bohçanın büyülüsüyle rakının alası
Pazarlama odaklı Ar-Ge'nin Türk şirketleri için önemine dikkat çekmeye çalışıyorum bir süredir. Pazarlama odaklı Ar-Ge faaliyetlerinde, yeni buluşlara imza atmak yerine mevcut teknolojilerden tüketici ihtiyaçlarına hitap eden ürünlerin geliştirilmesinde yararlanma çabası çıkıyor ön plana.

Geçen hafta katıldığım iki toplantıda, iki Türk şirketinin uzun araştırma geliştirme çalışmalarının sonucu iki yeni ürünüyle tanıştım. Doğadan'ın Büyülü Bohça'sı ve Mey İçki'nin Yeni Rakı åla'sı...

Doğadan'ın yeni poşet çay serisi Büyülü Bohça, tüketicilerin talepleri göz önünde tutularak 4,5 milyon avroluk bir Ar-Ge ve yatırım çalışması sonucunda geliştirilmiş. 6 yıllık Ar-Ge çalışmasında poşet çay tüketicilerinin temel beklentisi olarak saptanan, 'poşetin içindeki çay parçacıklarını görmek' ve 'poşeti pratik bir şekilde sıkarak son damlasına kadar deminden yararlanmak' talepleri karşılanmaya çalışılmış.
Ortaya çıkan ürün doğada tamamen çözülebilen şeffaf bir tül içinde sunulan ve pratik sıkma kanatları olan yenilikçi bir poşet çay serisi. Favorim Güllü Yeşil Çay. Tatlıların yanında mükemmel gidiyor.

Yeni Rakı'nın en yeni üyesi åla da benzer bir pazarlama odaklı Ar-Ge çalışmasının ürünü. Mey İçki'nin özelleştirmeden bu yana giriştiği en mükemmel rakıyı üretme arayışında geldiği son nokta.

åla içimi çok yumuşak ama etkisi sert bir rakı. Etkisinin sert olmasının nedeni alkol oranının yüksek olması: 47 derece... İçiminin yumuşaklığı ise sır gibi saklanılan yenilikçi üretim proseslerinden ve kullanılan anasonun kalitesinden geliyor. Anasonun rakının tadına bir etkisi de verdiği tatlılıktan gelir. åla da tatlılığını kullanılan anasonun bolluğundan ve kalitesinden alıyor. Bu nedenle de şeker diğer rakılara göre çok daha az kullanılmış åla'da.

Üzerine su konulduğunda bir bulut kadar beyazlaşmasıyla da farklılaşan Yeni Rakı åla'nın tek kusuru markette satılmayacak olması. Kaliteden ödün vermemek için kısıtlı miktarda üretilebilen Yeni Rakı åla'yı sadece restoranlarda yudumlayabileceğiz.
Yeni Sosyal Medya www.twitter.com/yurtsan - www.neonebu.com

<h3>Akşam Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Kartoğlu, CHP'nin 'Militan' provokasyonunu AKŞAM TV

CHP neden 'Militan' provokasyonu yapıyor?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Başkan Erdoğan, AK Parti'nin Erzurum Olağan Kongresi'ne canlı bağlantı ile katıldı

Ankara'da80 yaş ve üzerindeki vatandaşlara aşı uygulanmaya başlandı