• $7,369
  • €8,975
  • 441.97
  • 1551.57
20 Şubat 2011 Pazar

Medya İnternet'te bulut, şirketler için umut

Yurtsan Atakan
Yurtsan Atakan
YAZARIN SAYFASI

TREND 1: Büyük şirketler kendi İnternet medya platformlarını kurmak zorundalar
Ülker Grubu'nun Doğan Medya Grubu'na talip olmasının altındaki basit ekonomik gerekçeye pek dikkat eden yok. Ülker gibi bir grubun medyada kullandığı yıllık reklam harcaması 1 milyar TL civarında olmalı. Medyaya bu büyüklükte bir reklam bütçesi ayıran grubun kendi medya grubuna sahip olması çok doğal. Hele medyanın değerinin aşırı düştüğü Türkiye ortamında...
Hal böyleyken, kimi büyük grupların pazarlama iletişimi departmanlarından, 'İnternet'te medya platformu kurmayacağız, onun yerine Facebook ve Twitter gibi mevcut sosyal medya platformlarını kullanmayı tercih ediyoruz' gibi mantıki temellerden yoksun prensip kararları aldıkları duyumları alıyorum.
Konvansiyonel medya sahipliğinin bile ekonomikleştiği, rantabl olabildiği bir ortamda, çok daha ekonomik kurulabilen ve üstelik çok daha büyük faydalar sağlayan İnternet medya platformu kurmama kararı, büyük şirketler için ciddi risk.
IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) sonuçları geçtiğimiz gün yayınlanan Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması, markalar için gençlere ulaşmanın en kolay yolunun İnternet olduğunu açık seçik ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre, Türkiye'de sayıları 12,3 milyonu bulan 12-25 yaş arası gençlerin yüzde 98'i her gün ya da haftada birkaç kez İnternet'e giriyor.
Araştırma sonuçları gençlerin uyanık oldukları zamanın büyük bölümünü İnternet'te geçirdiklerini gösteriyor. İşin daha da ilginç yanı gençlerin yüzde 54'ünün diğer mecralara da İnternet üzerinden ulaşıyor olmaları. Yüzde 32'si İnternet'ten radyo dinlerken, yüzde 34'ü İnternet'ten televizyon izliyor ve yüzde 39'u da gazetelerini İnternet üzerinden takip ediyor. Araştırma, sosyal ağların da gençler tarafından yoğun olarak kullanıldığını gösteriyor.
Kısacası içinde bulunduğumuz dönem büyük gruplar için kendi İnternet medya platformlarını kurmaları için tam zamanı. İnternet üzerinde kendi medya platformlarını kurmayan, kendi İnternet medya markalarını yaratmayan şirketleri rekabetçi olamayacakları bir gelecek ortamı bekliyor.
TREND 2: Bulut Bilgiişlem
HP'nin Dünya Pazarlama Başkan Yardımcısı Duncan Campell'la sabah kahvaltısında sohbet ediyorduk. Konu tabii ki HP'nin en iddialı olduğu endüstri trendlerinden olan 'Bulut Bilgiişlem'den açıldı.
Bulut Bilgiişlem'i elektrik ağına benzetebiliriz. Günümüz dünyasında nasıl ki herkesin kendi elektriğini üretmesi gerekmiyor, elektriği şebekeden kullanıp, kullandığı miktarın faturasını ödemesi yetiyorsa, 'Bulut Bilgiişlem'de de aynı mantık öne çıkıyor.
Kullanacağınız bilgisayar programlarını, ihtiyaç duyacağınız bilgiişlem gücünü elektrik şebekesinden elektrik kullanır gibi bilgiişlem bulutundan servis kullanıp, kullandığınız kadar ödüyorsunuz. Örneğin e.posta mesajlaşma hizmetini Gmail'den, video yayınlama hizmetini YouTube'dan aldığımız gibi. Buna Genel Bulut deniyor.
Ancak bir banka gibi, bir telekom operatörü gibi büyük bir grupsanız Genel Bulut ne yeterli ne ekonomik ne de güvenilir olacaktır. Bu durumda devreye Özel Bulut giriyor. Özel bulutta kendi merkezi bütünleşik sistem altyapınızı (converged infrastructure) kurup, farklı coğrafi bölgelere dağılmış ofislerinizin, çalışanlarınızın bilgiişlem servislerini özel bulutunuzdan almasını sağlıyorsunuz.
HP'nin önem verdiği bir üçüncü kategori olan Hibrit Bulut'ta ise kimi servislerin genel, kimi servislerin özel buluttan alındığı karma bir kullanım öngörülüyor. Elektrik kesintilerine karşı evinizde jeneratör, şirket merkezinizde güneş ya da rüzgar enerjisinden de yararlanmanız gibi...

Yeni Sosyal Medya www.twitter.com/yurtsan - www.neonebu.com

<p>'Burası bizim topraklarımız. Ne  kadar yerli olursak o kadar sağlıklı bakarız'</p><p>Osman

Türkiye'nin Batılılaşma serüveni

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu, Josep Borell ile görüştü

Ticaret Bakanlığınca ''fahiş fiyat'' denetimi yapıldı