• $7,4126
  • €9,0363
  • 441.833
  • 1542.45
30 Ocak 2011 Pazar

Antalya ICF'nin pazarlama atağı

Tolga Turgut
Tolga Turgut
YAZARIN SAYFASI

13-15 Şubat tarihlerinde ilk kez Antalya'da ICF Airports Antalya Havalimanı ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan 'Routes Akdeniz Forumu' ile ilgili haberler Türkiye havacılık ve turizminin gelişimi açısından umut veriyor. ICF Airports Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel ve ekibini tebrik ediyoruz. Uzun yıllardır tanıdığım Döngel, ülkemizde havalimanı pazarlaması ve marka yaratmanın önemini erken kavrayan yöneticilerden.

Gelelim Forum'un ülkemiz ve Antalya için ne anlama geldiği ve bu organizasyonun arkasındaki beyin takımına... Dünya çapında yılda bir sefer, networking ve pazarlama arenası olarak önceden belirlenmiş bir şehirde düzenlenen organizasyonda, havalimanları kendilerini havayolları ve tur operatörlerine pazarlamaya çalışırlar. Routes Forum adını İngiltere merkezli ASM (Airport Strategy and Marketing) şirketinin bir alt markasından alıyor. ASM'nin ortakları dünyada özelleştirilen ilk havalimanlarının ilk pazarlama ve havacılık iş geliştirme yöneticileri. Çoğu İngiliz vatandaşı olan bu kişiler, gerçek anlamda havalimanlarının networklerini nasıl geliştireceklerini, sistemsel pazarlama yöntemlerini, sahada yaşadıkları tecrübe sayesinde çok iyi biliyorlar. Ben ise, bir Routes toplantısına havalimanı pazarlama müdürü olarak giden ve hatta eğitim programlarına katılan ilk Türk olarak konuya çok yakınım. 2001 yılındaki foruma havalimanı delegesi olarak ilk gittiğimde, Türkiye'de daha kimse Routes'un adını bile duymamıştı. 

Havalimanı pazarlaması deyince maalesef ülkemizde herkes ahkam kesmekte birbiriyle yarışır ancak pazarlamanın olmazsa olmaz olguları vizyon, sabır ve uzun vadeli stratejiler üretimine yeteri kadar öncelik vermezler. 

İlk düzenlendiği yıllarda tek bir organizasyon olarak gerçekleştirilen Routes Forum o kadar başarılı oldu ki artık Routes Asya, Routes Amerika ve Routes Avrupa olarak kıtalara yayılmış durumda. Antalya'da yapılacak organizasyon ise daha çok turizm ile havacılığın kesiştiği ilk Turizm Routes Forumu olarak göze çarpıyor. Eminim böyle bir organizasyona öncülük yaparak yaklaşık 500 bin euro harcayan ICF Airports bunu fazlası ile geri alacaktır.


FORUMA 350 TEMSİLCİ KATILACAK
Kanımca benzer organizasyonlara Türk havalimanı işletme şirketleri milyonlarca euroluk bütçeler ayırmalılar. Zira önce çok doğru pazarlanması gereken bir Türkiye markası var, sonra işlettikleri havalimanları geliyor. Son yıllarda uluslararası bir marka olma konusunda ciddi başarı sağlayan TAV'ın da böylesi organizasyonlarda öncülük yapması gerekiyor. Aslında sektörel organizasyonların IATA, ICAO gibi kısımlarında geçmişte çeşitli organizasyonlar yaptılar, ancak Routes Avrupa gibi bir foruma İstanbul'da ev sahipliği yapsalar kısa sürede müthiş bir geri dönüşüm sağlayabilecek bir yatırıma imza atmış olurlar.   

Dünyanın önemli havayolu ve tur operatörü karar vericilerinin katılacağı Antalya Routes Akdeniz Forumu'na 350'nin üzerinde delege katılacak ve havalimanları ile havayolları arasında binlerce yeni uçuş hattı, frekans artışı anlaşması imzalanacak. En fazla kazanan ise önce Türkiye sonra Antalya ve ICF Airports olacak.


2025 yılının uçakları tasarlanıyor
Geçtiğimiz haftalarda Orlando/Florida'da NASA öncülüğünde düzenlenen 'American Institute of Aeronautics and Aerospace Sciences' isimli konferansta, 2025 yılı ve sonrasının uçak tasarımları için üç aday model seçildi. NASA'nın çevreye karşı duyarlı havacılık programının bir parçası olan bu araştırma-geliştirme konferansında kısa listeye girme hakkını ABD'li üç üretici dev, Boeing, Lockheed Martin ve Northrop Grumman aldı. Yıl sonuna kadar bu üç tasarımdan biri finalist olarak seçilecek.
Tasarımların hepsi de birbirinden oldukça farklı görünüyor. Boeing'in delta kanat karışımı tasarımı ya iki adet Pratt & Whitney turbofan motoru ile ya da üç adet General Electric CFM Leap X modeli şeffaf görünümlü motorları ile güçlendirilecek. Lockheed Martin ise yaklaşık 30 yıldır ilk defa geliştirdiği tasarımda radikal bir çizgi yakalamaya çalışıyor. Northrop Grumman ise iki motorlu ve iki gövdeli bir tasarım üzerinde çalışıyor. 

Bu yıl sonunda tasarımı üzerine karar verilecek olan çalışmada en önemli parametreler, maksimum menzil ve maksimum yolcu/kargo kapasitesi ile çevreye maksimum duyarlılık. Örneğin yolcu uçağı olarak seçilecek tasarımın minimum 8000 mil menzili olması, kargo uçağı olarak seçilecek tasarımın ise minimum 6500 mil menzile sahip olması amaçlanıyor. Çevreye duyarlılıkta ise en önemli parametreler, yakıt tüketimi ile gürültü kirliliğinde minimumu yakalamak olarak özetlenebilir.

<p>Çevre dediğimiz hadisenin sadece devletlere bırakılamayacağını söyleyen Oğuzhan Bilgin, konuya il

'Çevre, dünya ve tabiat bize emanet olarak bırakıldı'

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Kilo vermek için iştah kapatan besinler

Haftanın yalanları