• $8,6304
  • €10,1278
  • 492.352
  • 1385.61
4 Mart 2012 Pazar

Yiyerek güzelleşin Cildi gençleştiren 10 besin

Simge Çıtak
Simge Çıtak

Cilt sağlığı üzerinde kremlerin etkisi bir yere kadar. Düzenli ve sağlıklı beslenerek cilde vitamin desteği sağlamak şart. İşte sizi cilt lekelerinden, kırışıklıklardan ve sarkmalardan koruyacak sofranızdan eksik etmemeniz gereken 10 besin.

Doğru beslenme alışkanlığıyla cildin gençliğini ve güzelliğini uzun yıllar korumak, daha parlak bir cilde kavuşmak mümkün.
Vücudumuzun yaklaşık yüzde 7'si deri dokusundan oluşur. Deri, bireye bağlı olarak 15 gün ila 3 ay arasında bir süreçte yenilenir. Bu kadar hızlı değişen bir dokuyu, beslenme düzeni önemli ölçüde etkiler elbette. Yeterli ve dengeli bir beslenme, cilt hücrelerini güçlü ve nemli tutar.
Dengeli beslenmediğimizde ciltte solgunluk, kuruluk ve lekeler görülebilir. Vücutta yağ asidi eksikliği, cildin kurumasına ve çabuk yaşlanmasına neden olur. Uzun süren dolaşım bozukluklarında, çok güzel bir cilt bile doğal rengini kaybeder ve sağlıksız bir görünüm alır.
Cilt güzelliğinin ilk şartı sağlıklı kan dolaşımıdır. Omega 3 ve omega 6 yağ asitlerini dengeli tükettiğimizde, kan dolaşımı düzene girer ve cilde daha fazla oksijen taşınır. Bu yağ asitleri ayrıca hücre zarını güçlendirir ve cildin daha genç görünmesini sağlar.
Vücutta serbest radikal sayısı arttığında cildimizde kırışıklıklar oluşur, cilt soluklaşır. Ama serbest radikallerden, besinler aracılığıyla korunmak elbette mümkün. Antioksidanlar sayesinde; cilt kendini güneş ışınları ve çevre kirliliği gibi çevresel etmenlerin zararlı etkilerinden korur. A, C ve E vitaminleri önemli antioksidan kaynaklarıdır.
Cildin parlaklığını, pürüzsüzlüğünü korumak ve kırışmasını engellemek için önereceğimiz birçok gıda vardır. Bunlardan bazıları söyle sıralanabilir:
SU: Su, vücudun dengesini sağlamak için en önemli kaynaktır. Vücut ağırlığımızın yaklaşık yüzde 52-60'ı sudur. Ancak bu miktar yaşımız ilerledikçe azalır ve ciltte kurumaya neden olur. Böylece cilt elastikiyetini kaybederek kırışıklıkların oluşumuna ve sarkmalara neden olur. Bu süreci yavaşlatmak için günde en az 1.5-2 litre su tüketmeye özen gösterin.
HAVUÇ: A vitamini öncüsü olan beta karoten deposudur. Havuç ve turuncu renkli sebzeler, güneş koruması sağlar. Ciltteki elastikiyeti korur.
TURUNÇGİLLER: İçerdikleri C vitamini sayesinde kollajen yapımına yardımcı olarak yaşlanmayı geciktirirler. Aynı zamanda antioksidandırlar. Yüzeysel olarak ince çizgi ve kırışıklıkların giderilmesinde, cilt yanıklarının tedavisinde kullanılır.
SÜT ÜRÜNLERİ: A vitamini açısından zengin olduklarından cildin sıkılaşmasına yardımcı olurlar.
BALIK: Yine az yağlı olanlar tercih edildiği ve ızgara yapıldığı sürece zengin A vitamini ve omega-3 kaynağıdır. Omega-3 cilt yapılandırması, nem içeriği ve genel olarak esneklikten sorumludur. Güneş ışınlarına bağlı cilt hasarını azaltır.
BÖĞÜRTLEN-YABAN MERSİNİ: Antioksidan açısından zengin olduklarından yaşlanmayı hızlandıran serbest radikalleri etkisiz hale getirir.
DOMATES: Kansere karşı etkili olan likopenin en zengin kaynağıdır. Aynı zamanda bir antioksidan olan likopen cildin kırışmasını ve yaşlanmasını geciktirici etkiye sahiptir.
YAĞLI TOHUMLAR: Fındık, badem, ceviz gibi besinler omega 6 yağ asitlerince zengin olduğundan cildin kurumasını engeller. Aynı zamanda zengin E vitamini kaynağı olan bu besinler, cildin parlaklık ve esnekliğini korur.
KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER: C vitamini kaynağı olan yeşil yapraklı sebzeler, antioksidan özellikleriyle yaşlanmayı geciktirirler.
BROKOLİ: C ve A vitamini bakımından zengin olan bu sebze, antioksidan özelliğine sahiptir.

<p>TeknoFest, 2021 yılında da heyecan ve ilgiyle karşılanıyor.  Yerli ve milli teknoloji sergilerine

200 Bin Yarışmacı Başvurusuyla TeknoFest 2021'de ‘Yeni Rekor'

Galatasaray Kayseri'de

Etna Yanardağı'ndaki hareketlilik korku yarattı

TEKNOFEST İstanbul'da Türk Yıldızları'ndan muhteşem gösteri