• $7,4161
  • €9,014
  • 446.616
  • 1569.35
25 Ağustos 2012 Cumartesi

Detoksu hayata yaymak!

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Besinlerle vücudumuzun ihtiyacı olan yararlı şeylerin yanı sıra ‘zararlı kimyasallar’ da alıyoruz. Bedenin detoksifikasyon sistemi, bu maddeleri atmak için var. Ancak,
biz de beslenmemizde bazı önemli hususlara dikkat ederek toksinlerin atılmasını hızlandırabiliriz.

Detoks, toksinlerden arınma anlamına geliyor. Bu nedenle öncelikle toksinin ne olduğunu hatırlamak gerekiyor. Toksin, insan vücudunda bulunan ve birikebilen zararlı kimyasallara verilen addır. Alkol, ilaçlar, aşırı dozda besin katkı maddeleri, tarımsal böcek ilaçları, hava kirliliği, sigara ve egzoz dumanı, radyasyon gibi faktörler toksinin vücutta artmasına neden olabilir.

Bedenimizin bir ‘detoksifikasyon’ sistemi var. Bu bize, yaratılırken yüklenmiş bir program. Vücuttaki toksik maddelerin karaciğer, akciğer gibi organlar tarafından toksisitesi azaltılarak kolayca atılabilen maddelere dönüştürülüyor. Yani insan vücudu barındırdığı ve biriktirdiği toksinleri doğal yollarla atma özelliğine sahiptir. Terleme, solunum, idrar, dışkılama, safra oluşumu toksinlerin vücuttan atılmasını sağlayan doğal yollardır. Atılmayan bir şekilde hücre içine giren toksik maddeler içinde vücudumuz diğer bir sistemini savunma sistemini devreye sokar. Savunma sisteminin en önemli oyuncuları antioksidan vitamin ve minerallerdir. Antioksidan vitaminler A, C ve E vitaminleridir.

Antioksidan mineraller ise, çinko, selenyum, krom, demir, magnezyumdur. Bunların dışında vitamin ve mineral olmayan fitokimyasal dediğimiz daha küçük bileşikler vardır, domatese kırmızı rengini veren likopen, havuç ve pek çok turuncu-sarı meyve ve sebzede bulunan flavonoidler, kahve ve kakaoda bulunan polifenoller. Fitokimyasallar da savunma sistemini destekler ve çalışmasına katkıda bulunurlar.

Sağlıklı detoksifikasyon için vücudumuzun temel işlevlerini yerine getirmesini sağlamamız gerekir. Sağlıklı bir terleme ve sağlıklı bir boşaltım sistemi. Bu sistemle beraber bağışıklık sistemimizi destekleyecek şekilde beslenmeliyiz. O yüzden sürekli bir sağlıklı ve dengeli beslenmenin hayat tarzı olması önemlidir.

Günlük beslenmenizde antioksidanlardan zengin yiyeceklere daha fazla yer vererek, aşırı yağlı, tuzlu, şekerli yiyeceklerden uzak durarak, doğal yollarla yeterli vitamin ve mineral alarak zaten vücudunuzun detoks yapmasına yardımcı olursunuz.

Buna ilaveten düzenli egzersiz yaparak, mümkün olduğunca stresten uzak durarak detoks programınızı destekleyebilirsiniz.

Önemli olan 365 gün sağlıklı yaşamak. Yapılması gereken perhiz değil, bilinçlenme olmalı. Bedeninizi dinleyerek beslenirseniz asla çok fazla veya çok az yemezsiniz. Yemek yerken yönetim beyinde ya da dilde değil midede olmalı. Çok az yemek de, çok fazla yemek de eşit derecede kötüdür. Dengeli olmalısınız; çünkü sağlıklı insan, dengeli insandır. Asla uçlara kaymaz. Tüm aşırılıklar endişe ve gerginlik yaratır.

BEDENİNİZİ TOKSİNLERDEN ARINDIRMAK İÇİN BESLENMENİZDE BUNLARA DİKKAT EDİN

- Günde 5-6 kere idrara çıkacak kadar sıvı tüketin. İdrar renginizi kontrol edin, idrar renginiz açık-soluk sarı tabir edilecek bir renkte olmalıdır. Sağlıklı sıvıları tercih edin, suyu hayatınızın baş tacı yapın.
- Bağırsaklarınızın boşaltım süreci günlük olsun. Kabızlık problemi çekiyorsanız, yeterli meyve-sebze-salata tüketip tüketmediğinizi ve su içip içmediğinizi kontrol edin. Düzenli tuvalet alışkanlığınız beslenmenizle düzenlenmiyorsa mutlaka bir doktorla görüşün.
- Haftada 2-3 gün spor yaparak ter atın, sauna veya sıcak banyoyla değil. Terlemek en iyi detoksifikasyon yollarından biridir, ancak doğal yollarla olduğunda.
- Sigara ve alkol kullanımınızı azaltın.
- Besinleri pişirirken, mangal, isleme, direkt ateşe tutarak pişirme yöntemlerini tercih etmeyin. Haşlayın, sebzeyle ve sebze suyuyla pişirin, fırınlayın.
- Yiyecekleri pişirirken, yakmayın, kahverengileştirmeyin.
- Rafine edilmiş, saflaştırılmış besinleri daha az tercih edin. Kabuklu pirinç, bulgur, tam tane ekmekleri gibi daha saf ürünleri tercih edin.
- Sebze ve meyveleri kabuklarıyla yemeye özen gösterin.
- Mevsimindeki meyve ve sebze ürünlerini tercih edin ve mutlaka çeşitlendirin.
- Salatalarınız rengârenk olsun, ne kadar çok renk varsa alacağınız vitamin-mineral-fitokimyasal çeşitlenecektir.
- Kuru baklagiller içerdiği posa açısından suyu bünyelerine hapseder ve şişerler, barğırsak temizliği için en iyi yöntemdir, suda çözünmeyen posa. Kuru baklagillere sofranızda sık sık yer verin.
- Günde 4-7 porsiyon sebze-meyve-salata yemek, günlük vitamin ihtiyacınızın karşılanmasına yardımcı olacaktır.3 ana öğününüzde mutlaka salata bulundurun.
- Her besin grubundan mutlaka tüketin. Et, sebze, meyve, ekmek, yağ ve süt gruplarından gereksinimiz kadar tüketin.
- Prebiyotik ve probiyotik içeren ürünleri tüketin; yoğurt, ayran, kefir, müsli.
- Bitki çayları tüketirken, bağırsak floranızı bozmayacak olanları tercih edin. Sinemaki çayından uzak durun. Rezene, nane, kekik, ıhlamur gibi bitki çaylarını tüketin. İçeriğini bilmediğiniz bitki çaylarından uzak durun. Her bitki çayı size iyi gelmeyebilir. Unutmayın zehir de bitkilerden yapılabiliyor.
- Zorunluluk olmadıkça, ameliyat veya teşhis yöntemleri gibi, lavman veya kolon hidroterapi uygulamayın.
- Doğada yürüyüşler yapmaya başlayın. Oksijenin bol olduğu yerlerde yürüyün ki vücudun toksin atımına yardımcı olun.
- Doğru nefes almayı mutlaka öğrenin.
- Akşam eve geldiğinizde günün stresini atmak için, kendinize vakit ayırmaya özen gösterin. Sizi ne mutlu ediyorsa onu yapın.
- Gün boyunca yiyeceğiniz besinleri doğru planlamayı öğrenin.

<p>Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar ve Genel  Kurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler’in IrakR

Sincar'daki PKK Varlığı Nasıl Son Bulacak?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Yılan belgeselciyi canlı canlı yedi! İşte o anlar

ABD'de güvenlik önlemleri arttırıldı! Askerler sokaklara indi