• $7,4531
  • €9,0643
  • 444.677
  • 1554.68
02 Eylül 2011 Cuma

Tahtakale'de 'motivasyon' arayan müdür

Yapı Kredi Sigorta ve Yapı Kredi Emeklilik şirketlerinin Kurumsal İletişim Müdürü Füsun Dedehayır sayesinde biz de uzun bir süredir 'motivasyon' toplantıları yapıyoruz. Bizimkileri 'toplantı' diye nitelendirmek pek doğru olmaz aslında. En son yakın bir arkadaşımızın gecikmeli nikahında, Füsun'un meşhur motivasyon malzemeleri sayesinde pek bir eğlendik. Hatta gelin hanım 'düğün' düşmanıyken pistten bir an olsun inmedi.
Füsun gazetecilikten epey eski arkadaşım, iş hayatında da 'ciddi bir insan' olarak bilinir. Füsun'u telefonda aradığımda bir bakıyorum, Tahtakale'de motivasyon malzemesi satın alıyor. Ne mi bu motivasyon malzemeleri?
Kalp veya yıldız şeklinde dev gözlükler, otrişler, peruklar ya da 'Şakira kemerler.'
Yapı Kredi şirketleri acente ve satış ekiplerine yönelik yılda iki kez toplantı düzenliyor. Bu motivasyon malzemeleri de 'ciddi şirket toplantısı' sonrasında acentelere ve satış ekiplerine hediye ediliyor.
Bayilik sistemi olan hemen hemen tüm şirketler benzer toplantıları yapar. Yıllık satış-kota hedefine ulaşan şirketin acenteleri, bayileri, çalışanları ödül olarak genellikle güney sahillerindeki otellerde konaklamalı toplantılara davet edilir. Toplantılarda şirketin geçmiş performansı, gelecek dönem stratejileri paylaşılır. Tüm gün süren toplantılardan arda kalan zamanda da insanlar 'nefes' alır. Bu 'nefes' alma zamanında da yine sosyal paylaşım hedeflenir. Genelde de şarkıcı davet edilir ve birlikte eğlenilir.
Füsun diyor ki, 'Biz şarkıcı-sanatçı çağırmayı genellikle tercih etmiyoruz. Onun yerine konseptli-temalı partiler düzenliyoruz.' Konseptli-temalı parti düzenleyen kaç şirket var?
Füsun: 'Özellikle sigorta sektöründe yaygın, bu temalı geceler.'
Eğlence kapısının anahtarı da bu Tahtakale'den alınan malzemeler. İnsanlar ellerine aldıkları anda, gülümsemeye, mutlu olmaya başlıyor. Amaç: 'Sadece birlikte çalışmayı değil, birlikte eğlenmeyi de başarmak.'

Önce müşteri değil, önce çalışanlar
Ne mutlu ki 'Önce müşteri değil, önce çalışanlar' diyen 'işverenler var artık. Her ne kadar sayıları çok az olsa da. Önceliği çalışanların motivasyonuna veren şirketler biliyor ki, bu onlara yeni müşteri ve daha çok kazanç olarak geri dönecek. Hepimizin çevresinde vardır, çalışanlarını 'parya' olarak gören işverenler. Hatırlıyorum, şehir dışında plaza kuran bir medya patronu, çalışanlarına 'servis' temin etmeyi bile lüks görmüştü.
Neyse gelelim bugüne. Yapı Kredi Sigorta ve Yapı Kredi Emeklilik şirketlerinde de acentelerin ve satış ekibinin, kota hedefine ulaşmasına yönelik birçok ödül var. Elbette bu ödüllerin çoğunun karşılığı maddi. Füsun Dedehayır şunu söylüyor: 'İnsanlar yıldız şeklindeki dev gözlüğü takıp eğlenmekten de büyük keyif alıyor.'
Türk insanı gülmeye ve eğlenmeye aç olduğu için mi?
'İnsanlar sosyal bir ortamda birlikte eğlenmekten de çok mutlu oluyorlar' diyor.
Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Giray Velioğlu ile birlikte bu yıl için belirledikleri tema da 'Hız kesmeden kısa bir mola' ymış.
Tabii ki Füsun'un yaptığı tek iş Tahtakale'den yeni eğlence kaynakları bulmak değil. Medya mensuplarıyla iletişim mesaisinin en önemli bölümünü oluşturuyor. Bir mesuliyeti daha var: İç iletişim. Biliyorum ki bir dolu şirket, personeli için yapılacak motivasyon aktivitelerini gereksiz bir masraf kalemi olarak görüyor.
Füsun, Yapı Kredi Bankası bünyesinde olduklarını vurguluyor ve iç iletişimde de banka ile ortak hareket ettiklerini söylüyor. İç iletişimde de amaç, insanların motivasyonunu sağlamak, verimliliğini artırmak, iş dışında da sosyal hayatla ilgili paylaşımı gerçekleştirmek. Bunların hepsi insanların yani çalışanların mutluluğunu, dolayısıyla verimliliğini artırıyor.

<p>Popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook da Türkiye'ye temsilci atamaya karar verdi. Açıklama, rek

Türkiye'de temsilcilik açmayan sosyal medya şirketlerini neler bekliyor?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Gediz Deltası'nın Yoılkı atları böyle görüntülendi

Ankara buz kesti