• $7,41
  • €9,0257
  • 440.552
  • 1533.77
11 Mayıs 2012 Cuma

Muhtar Kent bir sırrını verdi

10 yılda 10 dünya markası yaratma hedefiyle yola çıkan, tasarım, pazarlama, satış ve satış sonrası hizmetleri kapsayan devlet yardımı programı Turquality'nin dünya çapında 'marka olmuş Türk' konuğu vardı: Muhtar Kent.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan 'Dünyanın en değerli markasını yönetmenin sırlarını verecek' diyerek, 'umudunu' paylaştı.
Coca Cola Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Muhtar Kent'in yanıtı şöyleydi:
'Bir kısmını.'
Muhtar Kent, ekonomi dünyasında, belki de en önemli Türk markası.
'Başarılı markanın arkasında ne yatar? Bana sorulan soruların başında bu soru geliyor. Ben de diyorum ki, marka bir vaattir. İyi bir marka tutulmuş bir vaattir.'
Muhtar Kent, 'marka' tanımına dair yanıtının önce İngilizcesini, ardından Türkçesini söylediğinde 'tutulmuş bir vaat' zayıf kalabilir. Demek istediği, 'sözünü yerine getiren'.
'Tek işim var: Coca Cola'dan başlayarak, 499 markamız daha var, markalarımızı daha da kalıcı hale getirmek. Yönetimdeki arkadaşlarımla birlikte, bizden önceki mirası daha ileriye götürmek.'
İstikrar, kurumsal hafıza elbette sır değil. Şirketler için de, devletler için de en geçerli, en basit kural.
Sosyal medyaya ilişkin sözleri, başarının sırrıydı. Hep söylenir ya, 'dönem, hızlı balıkların, yavaş balıkları yediği dönem.'
Sosyal medyada da yer edinen öne geçmiş oluyor.

Reklam statik, dinamik olan internet
Coca Cola Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Muhtar Kent diyor ki:
'Biz eskiden pozitif izlenim yaratıyorduk. Artık izlenimlerden ifadelere geçildi. İfadeler önemli. Tüketicilerin birbirleriyle konuşması önemli.
Sosyal medyaya 10 yıl önce bütçemizin yüzde 1'ini bile harcamıyorduk, şimdi çift hanede harcama yapıyoruz. Büyük uğraş veriyoruz, küresel sohbetin bir parçası olmak için.'
Örneklerini de verdi, Muhtar Kent:
'1928'den beri Olimpiyat, 50'lerden beri de FIFA'nın iş ortağıyız. 2010'daki Dünya Kupası'nda 2 milyar 200 milyon kişiye ulaştık.
Bu yaz Londra Olimpiyatları'nda müzik platformuna taşıyoruz, iletişim programımızı.'
Şu vurguyu da yapmak gerekiyor:
Coca Cola'nın dünyadaki toplam cirosu 95 milyar dolar. Yüzde 8'i reklam ve pazarlama kalemi.

Facebook'ta 41 milyon üye
TEMEL ihtiyaç olmadığı halde, dünyanın en değerli markası haline gelebilmek, 'sevilen markaların' başında yer alabilmek için kurumsal hafıza kadar, 'iletişim' teknolojisinden her daim yararlanmak gerekiyor.
Bunun vurgusunu da Muhtar Kent şu sözlerle yapıyor:
'Facebook'taki üye sayısı 41 milyon. Bunu biz yaratmadık, 10 yıl önce iki genç hazırladı sayfayı. Hatta 1 milyon üye olduğunda, Facebook bizi aradı, siz devralın diye. Düşündük ve kabul etmedik. Oradan çok şey öğreniyoruz. Hala iki genç yönetiyor. Her iki ayda bir de üye sayısı 1 milyon artıyor.'

H&M mi çok satıyor LV mi?
EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan'ın markalaşma sürecine dair vurguları da önemliydi, aktarmadan geçemeyeceğim:
'H&M'nin marka değeri 17 milyar dolar. Louis Vuitton'un marka değeri 23 milyar dolar.'
Bu iki marka bambaşka dünyaların talep ettiği ürünleri üretiyor. Biri sürümden kazanıyor, diğeri 'lüks' vaat ediyor.
Türk ihracatçıların çoğunlukla izlediği yolun yanlışlığına dikkat çeken bir vurgu bu. İlle de çok satmak, çok kazanmak demek değil.
Nitekim şunları söylüyordu, Zafer Çağlayan:
'Geçen yıl 230 ülkeye 135 milyar dolar ihracat yaparak rekor kırdık. Peki, bu 135 milyar doların ne kadarı marka ihracatı?
135 milyon dolar karşılığında 90 milyon ton ihracat yaptık. 1 kilogramlık ihracatımız 1 dolar 46 sent. Almanya'nın 1 kilogramlık ihracatı 4.1 dolar. Türkiye, Almanya gibi ihracat portföyüne sahip olsa 350 milyar dolarlık ihracat anlamına gelir.'

<p>Samsun'da arazide ağzı tel ile bağlı başıboş eşek kurtarıldı. Eşeğin ağzındaki teli kırarak çıkar

Ağzına demir teli bağlayıp ölüme terk ettiler... Zavallı eşeği, baba ve kızı kurtardı

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, yarıyıl tatili zilini çaldı

İğneada'da 250 tekne hamsi peşinde! Kasalar dolusu hamsiyle dönüyorlar