• $7,4084
  • €9,0006
  • 441.931
  • 1544.82
30 Aralık 2011 Cuma

Elektrikli otomobil Başbakan'ı bekliyor Gökçek sırasını savdı

Başbakan Erdoğan sağlık sorunu yaşamasaydı, iki hafta önce elektrik motorlu otomobilini teslim alacak, belki direksiyona geçip, Türk toplumuna mesaj verecekti:
Artan dolar, cebimize yansıyacak petrol maliyeti, dolayısıyla araçlarımızın yakıt faturasına karşı, şehir içi ulaşımda en doğru seçenek elektrik motorlu otomobilin kullanımını tavsiye edecekti, Başbakan Erdoğan.
Malum Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Melih Gökçek, 'Renault Mais'ten, elektrik motorlu otomobil alımını askıya aldı. 'Fransa'nın 'soykırım yasasını' protesto etmek için.
Fransa, 22 Aralık'ta ilk defa 'soykırım' konusunu ele almadı ki.
22 Aralık'ta, Fransa Meclisi, 'Ermeni soykırımını inkar edenlerin para ve hapis cezası almasını öneren yasa teklifini' görüştü ve kabul etti.
Aynı Fransa, 29 Ocak 2001'de yani 10 yıl 11 ay önce 'Fransa 1915 yılındaki Ermeni soykırımını tanır' ifadesiyle kaleme alınan yasayı onaylamıştı. Yani, '1915'te soykırım olmuştur' kararını 10 yıl, 11 ay önce almıştı, Fransa.
Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Melih Gökçek de, Fransa'nın soykırım kararından 10 yıl 5 ay sonra Renault marka elektrik motorlu aracı, belediyesine almaya karar vermişti.
Amaç popülizm olunca, sıcağı sıcağına tepkiler de kabul görüyor. Konu soğudu mu kalındığı yerden hayat devam ediyor.
Üstüne üstlük elektrik motorlu Renault'u protesto ettiğinizde, Fransa'yı değil, Bursa'daki Türk işçileri protesto etmiş oluyorsunuz.

Elektrik motorlu Renault sadece Bursa'da üretiliyor
SÜRDÜRÜLEBİLİR bir dünya için elektrik motorlu otomobiller büyük bir devrim. Renault markasıyla 'seri üretimine' geçilen, elektrik motorlu otomobiller de sadece ve sadece Bursa'daki fabrikada üretiliyor. Türk işçilerinin alın teri, el emeği araçlar, dünyaya Bursa'dan ihraç ediliyor.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ile sohbetimizi bir ay kadar önce bu köşede aktarmıştım. Hatırlatayım:
Aralık ayı itibariyle elektrik motorlu otomobilleri sokaklarda görmeye başlayacağımızı müjdelemiştim. Ankara Büyükşehir 100, Gaziantep Büyükşehir 10, Kocaeli Belediyesi 5, Sanayi Bakanlığı 5 otomobil siparişi vermiş-ti.
Vatandaş olarak bizler de gelecek yılın ortasından itibaren satın alabileceğiz.
En önemli özelliği şu: 100 kilometrede aracın elektrik tüketim tutarı sadece 2 lira 54 kuruş.
100 kilometrede harcayacağımız para sadece 2.54 lira.
Sordum, 'Elektrik motorlular pahalı olacak deniliyordu?' İbrahim Aybar, hükümetin ÖTV'yi yüzde 3'e indirmesi sayesinde Avrupa'daki gibi anahtar teslimi fiyatının 26 bin euro civarında olacağını söyledi.
'Hızı çok düşük deniliyordu?'
'İvmeli, çevik, torku yüksek. Maksimum hızı saatte 135 kilometre. Türkiye'de hız sınırı otoyollarda 120. Kimse ceza yemeyecek.'
'Şarj sorunu var, deniliyordu?'
'Monofaze elektrik sisteminde 6-8 saat, trifaze sistemde 30 dakikada şarj ediliyor.'
'Evimde akşam, dışarı uzatma kablosu çıkarıp arabamı sabaha kadar şarj edebilir miyim?'
'Wall box denilen bir üniteyi takmanız halinde, elbette.'
'Cep telefonlarının, laptopların pilleri ne kadar dikkat edersek edelim bir süre sonra çabuk deşarj oluyor. Otomobilde de aynı sorun yaşanacak mı?'
'Minimum sekiz yıl yüzde 100 randıman vaat ediyoruz.'
Tam dolu depo' (tamamen şarj edilmiş pil) ile 185 kilometre yol gidilebiliyor.
Elektrik motorlu otomobiller şehirlerarası yolda değil ama şehir içinde cazip olacak.
Yılın son yazısı bu. Yeni yılda sağlığımızın en önemlisi akıl sağlığımızın yerinde olmasını diliyorum.

<p>Çin'den sipariş edilen koronavirüs aşısının ikinci partisini taşıyan uçak, İstanbul'a geldi.</p>

6,5 milyon doz aşı Türkiye'de

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

En kötü yıl gerçekten 2020 mi? Bilim insanları, 536 yılına işaret ediyor

Dünyayı şok eden iddia! ''Yolcu uçağı lazer silahıyla vurularak düşürüldü!''