• $8,058
  • €9,6752
  • 460.376
  • 1408.14
03 Haziran 2011 Cuma

Çinli, Hintli turistleri daha çok göreceğiz

Türkiye'ye geldiğinde buluştuğumuz Ürdünlü, Ürdün'ün eski Turizm Bakanı Taleb Rifai, Birleşmiş Millet Dünya Turizm Organizasyonu Genel Sekteri olarak Akdeniz çanağına önem atfettiğini vurguluyordu. Ne de olsa dünya turizm hareketine katılanların üçte biri Akdeniz çanağındaki ülkelere geliyor. Türkiye de, İspanya ve İtalya'dan sonra talep gören üçüncü ülke.
'Global kriz ile birlikte işler değişmeye de başladı' diyor, Taleb Rifai.
2009'da dünyada turizm yüzde 4 gerilemişti, 2010'da yüzde 10 büyüdü. Dünya turizmi global krizin etkilerini üstünden atmaya başladı ama krizden etkilenen Avrupalı turist Hala kendisini toplayamadı.
'Türkiye'nin en büyük kaynağı Avrupalı turistlerdi. Artık yeni kaynak arayışına girmeniz gerekiyor' diyor ve şunları da söylüyor:
'Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay çok başarılı. Başarı için iki strateji olması lazım, ürün çeşitliliğine gitmek ve yeni pazarlara yönelmek.'
Turizmde yükselen yeni kaynak ülkeleri sıralıyor:
'Çin, Hindistan, Kore, Brezilya.'
'Yeni pazarlara yönelmek ve bu ülkelerden turist almak önemli' diyor.

Her şey dahilden 'mezun olma' zamanı geldi
BİRLEŞMİŞ Millet Dünya Turizm Organizasyonu Genel Sekteri Taleb Rifai'nin şu vurgusu da önemliydi:
'Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay yeni trendin de, stratejinin ne olması gerektiğinin de farkında.'
Yeni pazarlar trendini yukarıda anlattım, ürün çeşitliliği de bir o kadar önemli.
'Ülkeler, dünya turizm pazarında adını duyurmak için önce 'her şey dahil' sistemini uygular. Doğru bir stratejidir de bu. Deniz, kum, güneşi ucuza satacak ki, turist çeksin' diyor.
'Ancak belli bir noktadan sonra 'her şey dahil' sisteminden mezun olmak gerekir. Her şey dahil, ürünler arasında yine olacak ama ürün çeşitliliğine de gitmek gerekiyor. Özellikle kültür turizmine yönelmeli.  Sağlık turizmi, eko-turizm de olmalı.'
Aslında Türkiye de bu yolda ilerliyor.
Unutmayalım yeni rakipler de geliyor: Asya ülkeleri, özellikle Tayland, Vietnam, Çin, Hindistan ve Kamboçya. Bu ülkeler kültür turizmiyle pastadan pay alma peşinde.

Büyük düşün küçük icat yap
INOVASYON kavramının Türk iş aleminin gündemine girmesi çok zaman olmadı ama kimisinin işi çok iyi kavradığı kesin. Papağan'ın sahibi, Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, sohbetimizde çekirdek paketini gösteriyordu. Bildiğimiz paket. Ancak arkasında kağıttan bir çöp poşeti var. Özellikle askeri birliklerde 'komutanlar' ile çay bahçeleri çok beğenmiş. Çekirdeğini çitleyen, kabuğunu yerlere değil, küçük çöp poşetine atıyor.
'Eskişehir Belediyesi Başkanı Yılmaz Büyükerşen'in haberi olduysa, yine yılın hizmet ödülünü verir' dedim.
Yılmaz Büyükerşen, bir tek çekirdek kabuklarına karşı mücadelede başarısız olduğunu söylemişti, yıllar önce.
Bir örnek de uluslararası bir grupta vereyim. Unilever çatısı altındaki Algida, satışlarını artırmak için izlediği yollardan biri yeni ürünler. Bu yıla dair '14 inovasyonumuz var' diyor, Unilever Türkiye'in pazarlamadan sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin. Türklerin ağız tadına uygun yenilikçi ürünlerden söz ediyor, fıstıklı dondurma, kesme Maraş dondurma, baklavalı dondurma gibi.

<p>Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Yunanistan Dışişleri Bakanı Nikos Dendias ile görüşmesinde ger

Dendias provokasyon için mi geldi?

Milli Savunma Bakanlığı fotoğrafları paylaştı

''Baharın müjdecisi'' leylekler Bingöl'e renk kattı

Bozuk parayla öyle bir şey yaptı ki görenleri hayrete düşürdü