• $32,3803
  • 9089.58
12 Mayıs 2012 Cumartesi 09:01 | Son Güncelleme:

Lezzet Kaşifleri Arnavutköy'de

Semt semt gezip farklı 'lezzet rotaları'nda keşifler yapan Lezzet Kaşifleri, bu hafta İstanbul Boğazı'nın huzurlu ve güzel semti Arnavutköy'deydi. 55 liralık bütçeleriyle, semtin meşhur yiyeceklerini deneyip AKŞAM PAZAR okurları için yazdılar...

LEZZET KAŞİFLERİ @LezzetKasifleri
ÖMÜRDEN SEZGİN @omurdensezgin
Sokakları deniz kokan, eski konakları ve mesire yerleriyle ünlü Arnavutköy, İstanbul'un farklı lezzetlerini de içinde barındıran şirin bir semt...
Denizciler için büyük güçlük çıkartan 'Akıntı Burnu' nedeniyle semt, buraya yerleşen Rumlar tarafından önceleri 'Büyük Akıntı' diye anılmış. Hatta denizciler de çektikleri zorluklardan dolayı semte 'Şeytan Akıntısı' ismini vermişler.
Semtin, Arnavutköy ismi, Fatih Sultan Mehmet'in Arnavutluk fethi sonrası, bu semte yerleştirdiği Arnavut nüfusundan kaynaklanıyor.
Arnavutköy, birçok farklı balık lokantası ve meyhaneye ev sahipliği yapıyor. Peynircisi, köftecisi, kahvaltıcısı ve ev yemekleri yapan lokantalarıyla da nam salmış durumda. Sıcak bir pazar günü,  Arnavutköy'ün serin sokaklarında    55 TL'ye lezzet keşfine çıktık.
Ali Baba Köftecisi
Nezih ve keyifli esnaf lokantasına girdiğimizde, mekan sahibi Murat Bey karşılıyor bizleri. Mekanı 1980'de kuran Ali Baba'nın oğlu. Trabzon'dan gelmişler. 10 TL'ye bir porsiyon Ali Baba köfte siparişi veriyoruz ve başlıyoruz bu leziz köftenin sırrını öğrenmeye. Murat Bey, ser veriyor sır vermiyor. Köftelerinin ne İnegöl ne de Akçabaat köfteye benzediğini söylüyor. Gerçekten de öyle, lezzeti kendine has. Yanında da Erzincan'dan özel olarak gelen fasulyeyle hazırlanmış, domates ve soğanla sunulan piyazından                (5 TL/ porsiyon) tadıyoruz.
Arnavutköy Peynircisi
Türkiye'de 200'e yakın peynir çeşidi var. Arnavutköy'ün bu küçük peynircisinden içeri girdiğinizde Türkiye'nin büyük peynir zenginliğine bir anda ulaşabiliyorsunuz. Yılmaz, Bülent ve Metin Beyler üç kardeş, 2003'ten beri bu dükkanı işletiyorlar. Denizli Çal İlçesi keçi peyniri, Ezine koyun peyniri, Malkara keçi peyniri, Kırklareli kaşarı, İzmir tulumu ve Konya tandır peyniri favorileri arasında. Renk renk, kıvam kıvam, lezzet dolu peynirlere doyuyoruz. 'Kilosu ortalama 10 TL ama tadımlık isteyenlere ikramımızdır' diyerek uğurluyorlar bizleri.
Adem Baba Balık
Adem ve Şadem kardeşler tarafından kurulan Adem Baba balıkçısını, onlarla beraber yola çıkan Bebek'teki çocukluk arkadaşları Enver Bey'den dinliyoruz. 18 sene önce tekneden dört masalı bir balıkçı lokantasına geçerek başlamış hikayeleri. Şimdi paket servis de yapabilen, tıklım tıklım dolu dört lokantaya ulaşmışlar. 'Bayat satmadan, kazık atmadan, taze balığı denizden halka sunuyoruz' diyor Enver Bey. Tam bir balıkçı restoranı olarak tasarlanan mekanın içinde görülmesi gereken güzel bir de çizim var. 'İnsanın iyisi sözünden, balığın iyisi gözünden' cümlesini ders edinip, bir porsiyon hamsiyi gözünden tanıyor, siparişimizi veriyoruz. Fiyatı da 11 TL. Bir porsiyon gümüş, tekir, istavritin de fiyatı aynı.
Hayri Balık
Balık yedikten sonra mezesiz olmaz. Hayri Balık, Arnavutköy sokaklarında, en serin köşe başına kurulmuş, sarı boyalı duvarlarıyla fark yaratan bir balıkçı. Balık ekmeği ve midye tavası yanında eşsiz mezeleriyle de nam salmış. Mekan sahibi Hayri Bey, sanatçı ve marangoz kimliğiyle kendi tasarlamış bu küçük balıkçıyı. 'Biz özverimizi ve sevgimizi katıyoruz' diyor, üç metrekarelik mutfakta yarattığı mucize lezzetleri, keyifli sohbetiyle beraber tadıyoruz. Zeytinyağı ve sarımsakla sunulan deniz börülcesi (6 TL/porsiyon) enfes. Kastamonu'dan özel olarak gelen mantar turşusu (10 TL/porsiyon) da özel müşterileri için ayrılmış ama bize de tattırıyorlar. Güneş batmaya yakın, Türk Sanat Müziği eşliğinde biranızı veya rakınızı yudumlayıp edilecek şahane bir sokak sohbetine hasretseniz, buranın müdavimi olabilirsiniz. Bir de önemli not; mekanda kredi kartı geçmiyor.
Burcu Yöresel Ev Yemekleri
Sahibi Necati Bey, mutfaktan çıkıp sıcak bir şekilde karşılıyor bizi. Samsun'un Ladik ilçesinden. 16 sene önce açmışlar mekanı, ismi de kızı Burcu'dan geliyor. Sıcak bir aile ortamı, ailece işletiyorlar. Tatlılarımızı burada yiyoruz. Giresun'un enfes fındığıyla eşi tarafından hazırlanmış şekerparelerle (4 TL/porsiyon) büyüleniyoruz. Samsun'a özgü soğuk çorbadan da birkaç yudum alıyoruz. Yaz aylarında çorbayla serinlemek isteyenlere bulunmaz bir fırsat. Soğuk çorba da 4 TL. Yemeklerde Giresun ve Samsun izleri var...
Naco's House
Arnavutköy'ün içlerine doğru girdiğinizde, eskiden pazar yeri olarak kullanılan Satış Meydanı'nda, Rum Ortodoks Kilisesi'nin tam karşısında eski bir binada kurulmuş Naco's House'ta alıyoruz soluğu. Artık bir kahveyi hak ettik. İsmini, sahibi Naciye Hanım'dan alan mekanın sokağa kurulu keyifli masalarında hoş bir sohbet eşliğinde filtre kahvesinin ve özel olarak hazırlanan tarçınlı kurabiyelerinin tadına bakıyoruz. (5 TL /bardak)
Unutmadan, mayıs sonunda bu şirin semtte, geleneksel Arnavutköy Şenliği var. Ajandalarınıza not edin.