Ege İhracatçı Birlikleri 2024 yılında 13 fuara milli katılım sağlayacak, 13 de ticari çıkarma yapacak. Egeli ihracatçılar, 2024'te pazarlama çalışmalarıyla 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçlıyor.
Ağız ve diş malzemeleri sektörü 2023'ü 350 milyon dolar ihracatla kapattı. Yerlilik oranı implantta yüzde 70, endodonti ürünlerinde ise yüzde 50'ye ulaştı. Sektör ihracatta yüzde 40 artış yakaladı.
41'incisi düzenlenen Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı CBME Türkiye'ye dört günün sonunda 124 farklı ülkeden 15 bin 412 sektör profesyoneli geldi.
Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği Başkanı Akcan, 2024'te hedeflerinin 200 milyon dolarlık ihracat yapmak ve ithalatta da 50 milyon doların geçilmemesini sağlamak olduğunu belirtti.
TÜBİTAK ve uluslararası organizasyon olan IRA-SME Ağı'nın ortak çağrısıyla Türk KOBİ'lere, Almanya, Avusturya, Belçika, Brezilya, Lüksemburg ve İsviçre'deki KOBİ'lerle çoklu işbirliği imkanı getirildi.
Ticaret Bakanlığı İslam İşbirliği Ülkeleri Stratejisi kapsamında, farklı sektörlerden ihracatçı firmanın katılımıyla düzenlenen genel ticaret heyeti ile ikili iş görüşmeleri toplantıları Moritanya ve Senegal'de gerçekleştirildi.
Son yıllarda yoğunlaşan siber saldırılara karşı şirketler önlemlerini artırıyor. Kaspersky'nin araştırmasına göre hem Türkiye'de hem de dünyada birçok kuruluş, siber güvenlik süreçlerinin otomasyonu için yatırım yapmayı planlıyor.
Deri ve konfeksiyon sektörünün yüzde 50 cirosunu karşılayan fuar için geri sayım başladı. Leather&Fur Fashion Fuarı, 20'nin üzerinde ülkeden katılım ve 1200'ün üzerinde alıcıyla açılacak.
Dubai'deki gıdayla ilgili 4 fuara Türkiye 137 ihracatçı şirketle katılırken, Türk firmaları Avrupa ve Körfez'den yoğun ilgi gördü. İHBİR Başkanı Kazım Taycı, sektörde yeni yatırımlar için büyük bir iştah olduğunu söyledi.
Dünyanın en iyi hediyelik eşya üreticileri ve alıcıları İstanbul'da buluşacak. Turistik hediyelik eşya sektörü, Türkiye'nin 56 milyar dolar olması beklenen 2023 turizm gelirine 15 milyar dolar katkı sağlayacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın deprem bölgesindeki KOBİ'lere faizsiz kredi paketinin devreye alınacağını duyurması bölge sanayicisini memnun etti. İşadamları verilecek desteğin toparlanma sürecini hızlandıracağını ifade etti.
Bayilik ve franchise sektörünün önemli fuarı Bayim Olur Musun yaklaşık 30 bin yatırımcı ve yatırımcı adayın katılımıyla dün başladı. Katılımcı firmaların çoğu yenilikçi iş modelleriyle ön plana çıkıyor.
TİM Tekstil ve Hammaddeleri Sektör Kurulu Başkanı Kileci, “Tekstil olarak fiyat odaklı işlerden daha nitelikli işlere dönmemiz gerekiyor. Hiçbir zaman hedefimiz en ucuz ürünü üretmek olmamalı. Belli sektörlerdeki yığılma ortadan kaldırılmalı. Türkiye'de yeteri kadar iplik fabrikası varsa üzerine yeni kapasiteleri koymamalıyız' dedi.
Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, ‘Invitation Only Europe' kapsamında Amsterdam'da Avrupalı alıcılarla buluştu. Türk üreticiler, bu alanda 25 milyar dolar ithalat yapan AB'den daha fazla pay almak için harekete geçti.
Atlas Copco, Cumhuriyet'in ilk yıllarından beri Türkiye'de faaliyet gösteriyor. Atlas Copco Kompresör Tekniği Genel Müdürü Nuri Köse'nin verdiği bilgiye göre pandemide Avrupa'da işlerin durması nedeniyle üretim Türkiye'ye kaydı.
120 ülkeden 1200 firma ve 80 bin ziyaretçiyi buluşturan Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı başladı. Yarına kadar devam edecek fuar, katılımcılarına yeni iş bağlantıları yapmak için fırsat yaratıyor.
Kimpur, Düzce Gümüşova Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB) yaklaşık 400 milyon lira tutarındaki yeni üretim fabrikasının resmi açılışını geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdi.
Türkiye, ABD ile 100 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşmayı hedefliyor. İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, sektör olarak ABD'ye ihracatı artırarak bu hedefe katkıda bulunacaklarını söyledi.
İskoçya'daki İngiliz firmaya İstanbul'dan çağrı hizmeti
40'tan fazla markaya 13 dilde hizmet sunan Procat'in CEO'su Eniz Akdağ, İskoçya merkezli İngiliz firmaya İstanbul'daki çağrı merkezinden hizmet verdiklerini söyledi.