• $32,3716
  • 9066.29
21 Şubat 2017 Salı 07:34 | Son Güncelleme:

Turizmciler de güçlü Türkiye için ‘evet’ diyor

İş dünyasının Anayasa değişikliğine desteği çığ gibi büyüyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Başaran Ulusoy da TÜRSAB’ın yeni Anayasa’ya evet diyeceğini söyledi. İstihdam seferberliği için “Herkes elini taşın altına koymalı” diyen Ulusoy “Ekonominin kaptanları iyi” diye konuştu.

16 Nisan’da gerçekleşecek Anayasa referandumuna iş dünyasının evet açıklaması çığ gibi büyüyor. İstanbul Ticaret Odası (İTO), Müstakil Sanayi ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) ve Tüm Sanayici ve İşadamları Derneği’nin  (TÜMSİAD) ardından Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) de güçlü Türkiye için evet diyeceklerini açıkladı.  TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Star’ın Anayasa referandumu için TÜRSAB’ın ne düşündüğü sorusuna, şu yanıtı verdi: “Gayet olumlu görüyoruz. Eski anayasa ile bu işin yürümeyeceği belli. Günün şartları neyi gerektiriyorsa, ona göre makul olan her şeye biz evet diyoruz. Ayın 25’inde Sayın Başbakan Binali Yıldırım’›n yapacağı toplantıya (AK Parti’nin Anayasa referandum çalışmalarını başlatacağı Ankara Arena’daki toplantı)  TÜRSAB temsilcimizi gönderiyoruz. Evet diyoruz.”

İSTİHDAMA HERKES DESTEK OLMALI

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başlattığı istihdam seferberliğine de tüm kesimlerin katılması gerektiğini ifade eden Ulusoy, turizm sektörünün 935 bin 813 kişiyi istihdam ettiğini söyledi. Ulusoy “Herkesin siyasetçinin, işadamının, bürokratın elini taşın altına koyması lazım. Turizm sektörü elinden geleni yapıyor. Ayrıca açıklama yapıp istihdama destek oluyoruz dememize de gerek yok. Çünkü 2016’yı kötü geçirmemize rağmen çalışanları çıkarmamaya çalışıyoruz. 2016 Ocak verilerine göre turizm sektöründeki istihdam 935 bin 813 kişi.  Bu da istihdamı korumaktır. Ben iş insanı olarak da istihdam seferberliğini olumlu buluyorum. TÜRSAB olarak da kimseyi işten çıkarmadık. Bu yıl turizme yeni alımlar yapılır. Ekonominin kaptanları iyi. Mürettebat deneyimli. Yolcularımız da sabırlı” diye konuştu.

ERKEN REZERVASYON 5 MİLYONU BULUR

Başaran Ulusoy erken rezervasyonların 2009’da 300 bin, 2012’de 2 milyon, 2013’te 2.5 milyon, 2014’te 3 milyon, 2015’te 3.5 milyon kişi olduğunu hatırlattı. Ulusoy “Geçen yıl bu rakam 4.2 milyon. 2017’de ise rakamın 5 milyon olacağını görüyoruz. Kredi kartına 9 ay taksit seçeneği ve seyahat iptal sigortası erken rezervasyonu cazip kılıyor. Tatilde bir aksilik çıkınca 48-72 saat arasında iptal hakkı var. Ayrıca bu aylarda erken rezervasyonla tatil alan yüzde 45-50 tasarruf ediyor” dedi. Türkiye’den geçen yıl yurt dışına 9 milyon kişinin seyahat için çıktığını ifade eden Ulusoy “Türkiye iyi bir müşteri. Sadece turist bekleyen değil gönderen de bir ülke. Siyasi istikrar ile insanlarımız gezmeye, eğlenmeye ilgi gösteriyor. Erken rezervasyon sistemini geç keşfettik ama faydalı oldu” dedi.

AVRUPA’YA ÖZEL ÇALIŞMA

Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı ile uyumlu çalıştıklarını ve Avrupa’da turizme yönelik kampanyaları beraber yürüttüklerini anlatan Ulusoy “Türkiye okşanacak bir ülke harcanacak bir ülke değil. Avrupalı turiste yönelik özel tanıtım çalışmaları yapıyoruz. Bunu Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı ile yapıyoruz. Beyefendi, bilim adamı, hesabını kitabını yapıyor, olgun, samimi bir bakan” dedi. Kaynak: Star