İstanbul
  °C
İl Seç

HAVA DURUMU

Yaşadığınız şehrin günlük hava durumunu görüntüleyin

  • 3,8685
  • 4,5492
  • 156,21
  • 156,2140
Reklamı Kapat

'Reklamda kullanılan araştırma tüketiciyi yanıltıyor'

Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) Başkanı Vural Çakır, reklamlarda kullanılan araştırmaların tüketiciyi yanılttığını savundu. Çakır, "Araştırmaların haber ve reklamlarda toplumu yanıltıcı şekillerde yayınlanmasını istemiyoruz. Araştırma apolitik ve bilimsel bir süreçtir" dedi.


Son dönemin reklam trendi, tanıtılan ürünü bir araştırma sonucuna dayandırarak tüketiciye sunmak. Böylece tüketicinin ürüne olan güveni artırılarak, satın alma ihtimali yükseliyor. Bunu keşfeden firmalar, reklamlarında peşpeşe 'bağımsız bir araştırma şirketine göre' diyerek sundukları sonuçları kullanmaya başlayınca Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) isyan ederek, harekete geçti. 

REKLAMLARA ŞOK CEZA!

'TOPLUMU YANILTIYOR'

TÜAD Başkanı Vural Çakır, son dönemde haber ve bazı reklamlarda çeşitli araştırma sonuçlarının toplumu yanıltıcı şekillerde sunulduğunu belirterek, "Araştırmaların haber ve reklamlarda toplumu yanıltıcı şekillerde yayınlanmasını istemiyoruz. Araştırma apolitik ve bilimsel bir süreçtir" dedi.

'REKLAMDA SİYASİ PR'

Çakır, araştırma sektörüne ilişkin bilgilerin paylaşıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, araştırmaların toplumu yanıltıcı bir siyasi PR aracı olarak kullanılmasına karşı önlem almak ve doğru bulguların kullanımını artırmak amacıyla kamuoyunu bilgilendirdiklerini söyledi.

'KİM O BAĞIMSIZ ARAŞTIRMA ŞİRKETİ?'

Araştırmanın apolitik ve nesnel bir bilimsel disiplin olduğunu dile getiren Çakır, "Medya ve reklamlarda araştırmaların kullanılmasını çok destekliyoruz. Ama 'Araştırmaların haber ve reklamlarda toplumu yanıltıcı şekillerde yayınlanmasını istemiyoruz. Araştırma apolitik ve bilimsel bir süreçtir. Söz gelimi siz kalkıp İstanbul'da 100 kişiyle bir ürün hakkında anket yapıp, sonra reklamlarda  'Bağımsız bir araştırma şirketine göre Türkiye en çok bizim ürünümüzü tercih ediyor' demeniz yanlıştır" dedi.

'ARAŞTIRMA SORUŞTURULMALI'

Bir araştırmaya güvenebilmek için çeşitli bilgilerin soruşturulması gerektiğine dikkati çeken Çakır, "Basın mensuplarının haber yaparken kullandığı ve reklamlarda kullanılan araştırmalarda, araştırmayı yapan kuruluşların adı, araştırmanın neyi temsil ettiği, veri toplama örneklem sayısının yer almasına çok dikkat edilmesi gerekiyor" diye konuştu.

TÜRKİYE'DE PAZAR 360 MİLYN TL

Türkiye'de araştırma sektörünün önemli gelişimler gösterdiğini belirten Çakır, sektörle ilgili şu bilgileri verdi: bunun henüz yeterli olmadığının altını çizerek, "Dünyada araştırma sektörünün büyüklüğü 50 milyar dolar. Türkiye'de ise henüz 360 milyon lira düzeyindeyiz. Araştırma sektörü büyüklüğüne göre Türkiye dünyada 27. sırada, kişi başı araştırma harcaması 1,74 dolar. Ama önümüzdeki dönemde daha ciddi atılımlar göstereceğimize inanıyorum." AA 

Bursa'da AK Parti İl Kongresi'nde konuşma yapan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan önemli açıklamala

Cumhurbaşkanı Erdoğan: İsrail yüz karasıdır

Bilim dünyasını şaşırtan limon ve sarımsak mucizesi!