Özgül Öztürk
MOBİL bankacılığı kullanan kişi sayısı son 2 yılda yüzde 400 arttı. Şubedeki işlemleri katlayan mobil bankacılık birçok bankada online bankacılığın da önüne geçti. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre mobil uygulamaları kullanan kişi sayısı 2014 sonunda 10 milyon 753 bin oldu.
İNTERNETİ GEÇTİ
Akbank Direkt Mobil uygulaması 2 yılda yüzde 600 büyüdü. Akbank Direkt Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, “Direkt bankacılıkta mobil interneti geçti. Müşterilermiz internet bankacılığını ayda dört-beş, mobili ise ayda 15-20 kez kullanıyor” dedi.
Finansbank’ın internet veya mobil kullanan müşteri sayısı 5 yılda yüzde 238 arttı. Finansbank Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol "5 yılda mobilin payını yüzde 80’e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
%200'e ulaştı
Ziraat Bankası’nın yıllık mobil bankacılık kullanım oranı yüzde 200’e ulaştı. Ziraat Bankası Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Çakar, bu sayede yeni müşteri sayılarının da arttığını söyledi.
Denizbank ise direkt bankacılık hizmeti verdiği MobilDeniz uygulamasına yaptığı yatırımlarla son 1 yılda mobil müşteri sayısını yüzde 146 oranında artırdı.
300 milyon kullanıcı
Şekerbank müşterilerinin yüzde 50’sinden fazlası en az bir dijital kanalı kullanıyor. Dünyada 300 milyon üzerinde mobil bankacılık kullanıcısı olduğunu hatırlatan Şekerbank Perakende Bankacılık Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Ertürk, Türkiye’nin de mobil bankacılıkta işlem hacmiyle öne çıkan ülkeler arasında yer aldığını söyledi.
Şubeyi geride bıraktı
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, mobilde yapılan işlemlerin şubeleri geçtiğini belirterek, “Bankamızın 2.5 milyon internet müşterisi var. 2 milyon da mobil müşteri var. Bankamızın internet sitesine son 1 ayda online bağlananların sayısı 1 milyon 650 bin iken mobilden girenlerin sayısı 1 milyon 700 bin oldu” dedi
Müşterilerin yüzde 15’i mobil
TEB, dijital bankacılık platformu CEPTETEB ile kısa bir sürede 100 bin müşteriye yükseldi. 2015 yılının ilk yarısı sonunda mobil bankacılık kullanıcı tabanı, aktif müşterilerin yüzde 15’ine ulaştı. TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, mobilin artık alternatif bir dağıtım kanalı olmanın ötesine geçtiğini, ana dağıtım kanalı haline geldiğini kaydetti.