• $7,3878
  • €8,9531
  • 436.916
  • 1469.6
16 Ekim 2011 Pazar

Medya patronlarımız Huffingtonpost'un peşinde

Yurtsan Atakan
Yurtsan Atakan
YAZARIN SAYFASI

Yeni medyanın kraliçesi Arianna Huffington, Digital Age Dergisi'nin her yıl düzenlediği Digital Age Konferansı için İstanbul'daydı. Huffington'la işbirliği yapmak isteyen Türk medya patronları da tırım tırım peşinde...
Pazarlama dünyamızın üst düzey yöneticileri konferansın yapıldığı Swissotel salonlarını hınca hınç doldururken, meğer medya patronlarımız da, yayın yönetmenleriyle birlikte -konuşmasını dinlemeyi banal bulmuş olacaklar ki- otelin kulisinde peşine düşmüşler Huffington'ın.
Arianna Huffington ise ana teması 'Yeni Dünya Düzeni: Tam Şeffaflık' olan Digital Age 2011'de basının karşısına çıktığı öğleden sonraki oturumda ortaklık için Türkiye'de dört grupla görüştüğünü gizlemeye gerek görmeden açıkladı.
Arianna Huffington, kullanıcı içeriği ile profesyonel içeriği harmanlayan hibrit yayıncılık modelini getirdiği huffingtonpost.com'u 2005'te kurmuştu. Hemen hemen aynı dönemde çok benzer bir yayıncılık modeli ortaya koyan onpunto.com'u Türkiye'de, Doğan Online için kurmuştum. Huffingtonpost ile Onpunto'un benzer olmayan yanları da vardı elbette. En temel farklılıkları Huffingtonpost'un mevcut medya devlerinden bağımsız bir mecra olmasıydı.
Huffingtonpost başarısını kurucusu Arianna'nın dahiyane vizyonu kadar bağımsızlığından aldığı muhalefet gücüne ve şirket içi iktidar oyunlarından muafiyetine borçluydu. Zaten bağımsız şirket ruhu ve mizahla yoğrulmuş keskin muhalif tarz da Arianna'nın vizyonunun bir parçasıydı.
Huffingtonpost'un bir avantajı da rakiplerinin zayıflığıydı. İnternet devrimi başlayalı on yıl geçmesine rağmen konvansiyonel medya devleri İnternet'in sunduğu olanakları en verimli şekilde kullanmasını bilen yeni yayıncılık yöntemlerini keşfedememiş, enformasyon tüketicilerinin karşısına yeni mecralar çıkartamamışlardı. Yaptıkları tek şey kağıda basılı 20. yüzyıl gazetelerinin elektronik birer versiyonlarını İnternet gazetesi diye yeni nesle yutturmaya çalışmaktan ibaretti. Haa bir de bu elektronik paçavraları nasıl yaparız da parayla satarız gibi bitmez tükenmez çırpınışları...
Öte yandan İnternet'in yeni nesil parlak girişimcileri de kendi yeni medya modellerini çıkartmayı bilememişlerdi geçen koca 10 yıl boyunca. Bir ara Oral Oval Ofis skandalıyla Drudge Report parlar gibi olmuştu ancak yeni bir medya modeli ortaya koymaktan o da uzak kaldığı ve kendini bir türlü yenileyip, güncelleyemediği için yeni medyanın parlayan yıldızlarından olmak yerine demode medyanın kendi içine çöken ölen yıldızı olmakla kalmıştı.
Medya devleri hantal profesyonel kadrolarca içeriği kral koltuğuna oturtarak hazırlanan; yeni nesil İnternet girişimcileri ise kullanıcıyı kral koltuğuna oturtan ama tüm içeriği kullanıcı yaratsın kaymağını ben yiyeyim girişimcilik modelinden kurtulamayan kısır döngüsünde debelenip dururken Arianna Huffington devrimci hibrit yayıncılık modelini Huffingtonpost ile patlattı.
Huffingtonpost'un getirdiği yeni yayıncılık modelinin İnternet çağının yeni neslinin ne beklediğini bilmeden beklediği model olduğunun anlaşılması uzun sürmedi. Ne medya devlerinin ne yeni nesil İnternet girişimcilerinin bulamadığı yeni neslin yeni medya modelini Adrianna Huffington'ın bilgece vizyonu ortaya çıkarmıştı. Ve bu vizyon medya devlerinden bağımsız özgür bir yayıncılık ortamında, mizahla da beslenen keskin bir muhalif çizgiyle hızla yeşerdi.
Arianna Huffington Türkiye'de kiminle işbirliği yapacak şimdilik meçhul tabii. Göründüğü kadarıyla hem medya devlerinden hem bağımsız girişimcilerden ilgi var Huffington'a. Huffingtonpost'un geldiği başarı yoluna bakılırsa Yeni Medya Kraliçesi'nin yapacağı seçimin hangi yönde ağır basacağı da ortada değil mi sizce de? Ne dersiniz?

 Yeni Sosyal Medya  neonevar.naberler.com -  www.twitter.com/yurtsan

<p>MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, 'Şayet Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın müs

'Bahçeli'nin Şuşa'da yaptırmak istediği okul kardeşliğin sembolü olacak'

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Hayranı gibi yaklaştı önce imzasını aldı, sonra canını!

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları