• $13,4555
  • €15,3785
  • 785.942
  • 2085.76
26 Şubat 2012 Pazar

Can Bonomo, Bülent Özveren ve bravo TRT

Eurovision şarkı yarışmasına ilk kez katıldığımız 1975'ten beri bizi temsil edecek şarkıyı ilk kez merak ettim ve ekran başına geçtim. Can Bonomo'nun şarkıyı seslendirmesini beklerken Bülent Özveren'i görünce bambaşka düşünceler üşüştü aklıma.
Tam o sırada Can Bonomo'nun şarkısı 'Love me back' başladı. İçimden geçenleri şarkı biter bitmez Twitter'da haykırdım: 'Bravo Can Bonomo. Bravo TRT'...
Bravo TRT. Serdar Erener dahil, son yıllarda yaptığı isabetli seçimlerden birini Can Bonomo'yu seçerken yaptığı için değil sadece... Asıl bravo, Bülent Özveren'e gösterdiği vefa için. Adı Eurovision'la özdeşleşen Bülent Özveren'le her Eurovision'da tekrar buluşmamızı sağladığı için.
Bülent Özveren sunuculuktaki başarısını yıllar önce kanıtlamış bir isim. Yıldız eskitme makinesi, vefasız Türkiye'de zamanla yıldızının sönmesi haksızlık ama doğal. Bu gibi yıldızların isimlerinin bazı dönemsel etkinliklerle özdeşleşmesi bu yüzden çok önemli.
TRT'nin Bülent Özveren'i her Eurovision'da hatırlaması, Türkiye'de ender gördüğümüz bir vefa örneği. Bülent Özveren'in o kendine has sesi ve yorumlarını her yıl bir kez daha bu değerli vefa sayesinde izleyebiliyoruz.
Keşke aynı vefayı döneminin dev yıldızları diğer bazı sunucular için de görebilsek. Örneğin bir Halit Kıvanç, bir Orhan Ayan da her Dünya Kupası'nda ya da her derbi de hatırlansa. Tatlı sohbetlerine, yorumlarıyla güzelleşen istatistiklerine maçların en azından başında tekrar kulak misafiri olsak.
Can Bonomo'nun şarkısına gelince... Tam Eurovision'luk bir şarkı. Çingene melodileriyle hem bize hem çingene kültürüne aşina Orta Avrupa ve Akdeniz ülkelerine yakın gelecek bir parça.
Eurovision'da başarılı bir sonuç almamızın birincil koşulu ne şarkının kalitesi, ne şarkıcının iyiliği. Bunlar da önemli tabii ama asıl koşul mümkün olduğunca çok ülkenin kültürüne bir şekilde hitap edebilmek. Bu kimi zaman komşu ülkelerin, kimi zaman diasporanın, kimi zaman da kültürel akrabalığın sonucunda alınan oylarda kendini gösteriyor.
Bizim için ise Eurovision'a katılan şarkılarımızın yurtdışında yaşayan Türklere tanıtılıp sevdirilmesi en önemli nokta. Yurtdışında yaşayan Türklerin oyları Türkiye'nin o yıl alacağı dereceyi belirleyen en önemli etken. Türkiye'ye temsil eden şarkı ne kadar iyi olursa olsun, yurtdışındaki Türklerin ilgisini çekmeyi başaramazsa yeterince oy alması imkansız oluyor. Bu ilginin yüksekliğini ise büyük ölçüde o şarkı hakkında medyada esen hava ve yapılan tanıtım faaliyetleri belirliyor.
Bonomo'nun şarkısıyla ilgili medyada esen olumlu hava bu nedenle çok önemli. Eğer tanıtım da iyi olursa ve şarkının düzenlemesi ve sahne şovu üzerinde biraz daha iyileştirme yapılırsa bu yıl yarışmadan iyi bir dereceyle ayrılırız. Çünkü hem şarkıcımız hem şarkımız zaten çok iyi bu sene...
------------
Yeni Sosyal Medya
twitter.com/yurtsan -
friendfeed.com/yurtsan -
neonebu.com

<p>Programda öne çıkan başlıklar:</p><p>AK Parti MKYK Üyesi Emre Cemil Ayvalı:  CHP'nin tüm yandaşla

Başkan Erdoğan'dan Arnavutluk'ta

Emeklilere hangi banka ne kadar promosyon veriyor? İşte banka banka promosyon ücretler...

Gece yarısı çocuk kamerasına takıldı! İşte o anlar

Sosyal medyayı sallayan köpek balığı deneyi! Yürekleri ağızlara getirdi