• $8,5105
  • €10,2956
  • 498.658
  • 1441.33
13 Ekim 2010 Çarşamba

Almanya'dan tersine göç

Yurtsan Atakan
Yurtsan Atakan
YAZARIN SAYFASI

Turkcell'in düzenlediği basın toplantısına katılmak ve ardından sponsoru olduğu Türk Milli Futbol Takımı'nın Almanya ile olan maçına gitmek için Berlin'deydim.

Maç keşke gitmesem dedirtecek kadar utanç vericiydi. 3-0'lık yenilgi değildi tabii ki utanç verici olan. Üzücüydü, o ayrı. Bu yazım yayınlandığı sırada Azerbaycan'ı umarım yenmiş ve yolumuza devam ediyor oluruz da, Almanya maçının üzüntüsünü unuturuz. Öte yandan milli marşımız çalınırken çıt çıkmayan stattan Alman milli marşı çalınırken yükselen ıslıklar, gol atma başarısını gösteren Mesut'a yağdırılan küfürler, tribünlerde binlerce insanın yaşamını riske atan ilkel taşkınlıklarda bulunmalardı asıl utanç verici olan.

Neyse ki Turkcell'in basın toplantısında yaptığı duyuru bir Türk olarak koltuklarımızın kabarmasına yol açacak kadar güzeldi. Turkcell, Avrupa'ya Turkcell Europe markasıyla girme kararı almıştı ve pazara Almanya'dan girecekti.

Turkcell'in öncelikli hedefi Almanya'da yaşayan ve yılda ortalama 5 haftalarını Türkiye'de geçiren Türkler. Almanya'da geçirdikleri 47 haftada Türkiye'yi haftada ortalama iki kez arayan Türklerin yüzde 63'ü Türkiye'ye her gelişlerinde yeni bir SIM kart alıyorlar. Buna her yaz tatil için Türkiye'yi seçen milyonlarca Alman'ı da eklediğinizde ortaya ciddi bir pazar çıkıyor. Turkcell yeni markasıyla işte bu pazarı hedefliyor.

Almanya'da 60 bin noktada satılacak Turkcell Europe SIM kartlarının özelliği Türkiye'de de çalışması ve Türkiye-Almanya arasında çok ekonomik bir tarife seçeneği sunması olacak.

Turkcell yeni sunacağı avantajlı 3G tarifesiyle, Almanya'daki Türkler'in cep telefonundan İnternet kullanımına ek olarak görüntülü görüşme, Goller Cepte gibi katma değerli servislerinin kullanımını artırmayı da hedefliyor. Tabii Türkiye-Almanya arasındaki veri trafiği artışının, iki ülke arasında kurulacak fiberoptik altyapısına olacak etkisinden dolayı Türkiye'nin dünyaya açılma kapasitesine de çok büyük katkısı olacak.

Sosyal medyayı şimdiden kavramak

 Avea Kurumsal İletişim Direktörü Füsun Feridun'la bir öğle yemeğinde buluştuk. Kurum olarak sosyal medyaya verdikleri önemi anlatırken, iki hafta önce katıldıkları New York'taki Web 2.0 konferansından izlenimlerini de aktardı.

Avea, sosyal medyanın önemini ve pazarlamadaki devrimci etkisini şimdiden kavrayan ve sosyal medya iletişimini uygulamaya başlayan ender Türk şirketlerinden. Web 2.0 gibi önemli bir konferansa kurumsal katılımları da bu yeni pazarlama iletişimi kanalına verdikleri önemin kanıtı.

Füsun Feridun katıldıkları benzer konferanslardan edindiği en temel izlenimin henüz kimsenin bu işi tam anlamıyla bilmediği olduğunu söylüyor. Ki yüzde yüz katılıyorum. Yapılan onca konferansa, düzenlenen onca seminere rağmen sosyal medya iletişiminin pazarlamada en doğru kullanım şekliyle ilgili oluşmuş bir konsensus yok. Herkes el yordamıyla ilerliyor. Sadece Türkiye'de değil dünyada da bu böyle.

Ancak bu sosyal medya devriminin farkında olan şirketler ve yöneticileri için bir dezavantaj değil avantaj. Sosyal medya iletişiminin kuralları yazılıp, sınırları çizilirken tüm bu arayışın, icraatin içinde bulunmak ve kurucuları arasında olmak büyük ayrıcalık.

 Avea ve sosyal medya iletişiminin yaratacağı devrimci etkiyi şimdiden idrak eden bir avuç Türk şirketi bu öncülüklerinin mükafatlarını fazlasıyla alacaklar, kimsenin kuşkusu olmasın.

------------------------

Yeni Sosyal Medya

 www.twitter.com/yurtsan - www.neonebu.com 

<p>Tarihçi-Yazar Koray Şerbetçi bu hafta Kestirmeden Tarih  programında Kudüs özel bölümüyle karşını

Medeniyetlerin aynası Kudüs… Kadim şehre kim ne getirdi?

NASA Mars'ın 3 boyutlu görüntülerini yayınladı

Düştüğü dere yatağında 5 gün mahsur kaldı

Mersin sahilinde bulundu! Sahil güvenlik hemen çalışma başlattı