• $7,4294
  • €8,982
  • 412.302
  • 1471.39
09 Aralık 2014 Salı

Üniversite girişte alternatif modeli duydunuz mu?

Üniversite giriş sınavları ve üniversiteye giriş sistemleri bu ülkede hep tartışılmıştır. Hiç düşündünüz mü bu tartışmalar aslında ne anlama geliyor. Yani tartıştığımız üniversiteye öğrenci seçerken yaptığımız yanlışlar mı? Yoksa bu sistemlerin öğrenciler tarafından algılanışı mı? Bence özünde tartışılan üniversitelere bu sınavların doğru öğrenci seçemediği hatta bu sınavların akademik başarı odaklı öğrenciler dışında kalan diğer grubu reddettiğidir. Yani sizin çocuğunuz sınavda matematik sorularını yapması henüz lisede iken yazılım yapmasından daha makbul görür bu sistem. Kısacası biz öyle bir giriş sınavı yapıyoruz ki farklı olanı sevmeyen, yetenekleri önemsemeyen, ders çalışma dışında yapılanları görmeyen bir sistem bu yüzdendir ki bu sistem yıllardır bu ülkenin yaratıcı, inovatif ve bu ülkenin geleceğini çizecek öğrencileri sistem dışında bıraktı.

Bugün gazetelerde bir ilan gördüm. Bir üniversite bu sisteme alternatif, hatta oldukça alternatif bir sistem uygulamaya başlamış. Sistemin adı Apply BAU, yani BAU kabul sistemi. Sistem öyle ilginç işliyor ki öğrencilere bir başvuru sayfası yapılmış www.applybau.com öğrenciler buraya girdiklerinde başvuru-yap kısmında bir form dolduruyorlar. Forma girdim, inceledim. Altı adımda bilgi alıyorlar 3 kompozisyon, 3 bölümde genel bilgiler hakkında. Sistem o kadar güzel düşünülmüş ki; birinci adımda öğrenci kendini anlatıyor, ikinci adımda sosyal sorumluluk bilinci sorgulanıyor ki buraya bayıldım. Bu ülkede sosyal sorumluluk bilincinin üniversiteye girişte etkili olacağını hayal bile edemezdim. Şunu da ekleyelim ABD ‘de üniversiteye yerleşmenin en temel faktörlerinden birisidir. Üçüncü adımda öğrencilerden proje, fikir gibi çalışmaları isteniyor. Ama öyle güzel sorulmuş ki; “gerçekleştirmeyi hayal ettiğin başladığın veya sadece tasarladığın” projen veya fikrin var mı? diye soruluyor. Onun altında katıldığın bir proje veya yarışma var mı? diye soruluyor ve öğrenci katılmışsa bununla ilgili video, fotoğraf, belge yükleyebiliyor. Sonra kısımlarda yabancı dil bilgisi, ileitşim bilgileri ve bir de bence önemli referans öğretmen bilgisi isteniyor. Düşünebiliyor musunuz? Siz bir öğretmeninizi yazıyorsunuz arayıp sizin hakkınızda referans isteniyor. Bence müthiş bir paradigma değişikliği. Formun en sonunda öğrenci okumak istediği 3 bölümü yazarak başvurusunu bitiriyor.
Sonra sistem devam ediyor. Başvuru komisyona gidiyor, komisyon inceliyor. Komisyon bu başvuruya göre öğrenciye bir “kabul kağıdı” hazırlıyor. Kabul kağıdında öğrencinin kabul edildiği bölümler ve burs oranı yazılıyor. Kabul kağıdı öğrenciye henüz daha sınava girmeden postalanıyor. Öğrenci sınava bir üniversiteden kabul almanın verdiği rahatlıkla girip sınav sonucunda tercihlerinde kabul kağıdında yazan bölümlere yer verip “burssuz” olarak yerleştiğinde kabul kağıdında yazan burs oranına göre kaydını burslu olarak yapıp eğitimine başlıyor.
Geçtiğimiz yıl ilk uygulaması yapılmış 8230 öğrenci başvurmuş. Türkiye’den 78 ilden başvuru olmuş. Geçen yıl sadece mühendislik fakültesinde Apply BAU uygulanmış bu yıl buna iletişim fakültesi de eklenmiş. Apply BAU ile yerleşen öğrenciler çok mutlu ilk kez kendilerini farklılıklarına göre ölçen bir sistemle tanıştıklarını belirtiyorlar.
Sistemi kuran Bahçeşehir Üniversitesi’ni kutlamak gerekiyor. Türkiye’de üniversiteye öğrencilerin nasıl yerleşmeleri gerektiğini gösteren müthiş bir uygulama. Bu uygulamayı sanırım YÖK ve MEB’de yakından takip ediyordur. Hepsini kutluyorum ve bütün gençlere www.applybau.com a girerek inceleyin ve sizi ilk kez test çözen değil düşünen öğrenciler olarak değerlendiren bir sistemle tanışın ve üniversiteli olun.

<p>Peki, TEKNOFEST yerli ve milli üretime nasıl katkı sağlıyor?  ASELSAN festivalle ilgili nasıl ger

TEKNOFEST yerli ve milli üretime nasıl katkı sağlıyor?

Öğretmenlere koronavirüs aşısının yapılmaya başlandı

Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar A-400M hangarını ziyaret etti

Balıkçı ağlarına bin yıllık tekne parçaları ile 13 amfora takıldı