• $7,3747
  • €8,9371
  • 436.1
  • 1457.65
13 Aralık 2012 Perşembe

TIMSS sonuçları her şeyi anlatıyor

Eğitim sistemimizin nasıl gittiğine ilişkin ne zaman bir siyasetçi ile konuşsam eğer konuştuğum kişi hükümet tarafında ise kaç derslik yaptıklarını, kaç para harcadıklarını, kaç okul yaptıklarını, ne kadar kitap ve bilgisayar aldıklarını anlatır. Yok eğer muhalefet ise hemen ayrılan bütçenin azlığını, öğretmenlerin haksızlığa uğradığını, okullardaki fiziki yetersizlikleri anlatırlar. Bunlar tabi ki önemli ama acaba eğitim sisteminin iyi yada başarısız olma ölçütü bunlar mıdır? Acaba her tarafı okul yapsak, mesela her sınıfa iki öğretmen görevlendirsek, mesela her sınıfa, her öğrenciye bilgisayar versek eğitim sistemimiz çok mu başarılı olur? Birçok yazımda eğitim sisteminin verimsizliğini ve bu verimsizliğin ölçülemediğini yazdım. Ama maalesef 42 bin okulu, 15 milyon öğrencisi, 1 milyona yakın çalışanı olan bir sistemin başarılı mı başarısız mı olduğunu öl-çe-mi-yo-ruz. Ama ölçen var, biz ne kadar kaçsak da kral çıplak demekten korksak da birileri boş durmuyor. Sürekli uluslar arası raporlar yapıp sanki üstlerine vazifeymiş gibi bizim eğitim sistemini değerlendiriyorlar. Kardeşim size ne? Biz gül gibi kendimizi başarılıyız diye avutup duruyoruz. İlla ortaya çıkaracaklar. İşte buyurun TIMSS raporu açıklandı.

63 ÜLKEDE 35. SIRADAYIZ
TIMSS uluslar arası bir sınav. Ülkeler kendi eğitim sistemleri ölçülsün diye buraya bütçe aktarıyorlar ve burada ülkelerin okulları ölçülüyor ve sonuç raporları hazırlanıp paylaşılıyor. Yeni sonuçlar açıklandı. Bu değerlendirmede 4. sınıf seviyesinde 63 ülke değerlendirildi. Biz 63 ülke arasında hem fen hem de matematikte dünya ortalamasının epey altındayız. Olsun canım ne olacak! 4. sınıflarda matematikte 35, fende 36'ıncıyız. Sağlık olsun diyelim.
8. sınıflarda katılan 42 ülke arasında fende 21 matematikte 24. sıradayız. Uluslararası ortalamanın çok altındayız. Yani matematik testinde dünya ortalaması 500 iken Türkiye'nin puanı 452 oldu. Canım ne olacak sağlık olsun.

ŞAMPİYON GÜNEY KORE
Peki, bir önceki TIMSS'te durumumuz neydi diye soracak olursanız, matematikte dünya ortalaması 472 Türkiye 432 puan almıştı. Yani anlayacağınız değişen bir şey yok. Pardon pardon bu sefer Lübnan ve Tayland'ın önüne geçmişiz. Bunu hemen kutlayalım derim. Peki, listenin başında hangi ülkeler var derseniz, burası ilginç; Güney Kore, Çin'i geçerek 613 puanla listenin başına oturdu. Singapur 611, Çin 609 puan aldı. Liste aşağıya doğru Hong Kong, Japonya, Rusya, İsrail, Finlandiya ve 509 puandaki ABD şeklinde devam ediyor.
Bu ülkelerin benzer özellikleri var. Hemen söyleyeyim benzerliklerini; bir Güney Kore, Çin, Singapur, Hong Kong, Japonya, Rusya, İsrail ve ABD'de dershaneler var. G.Kore ve Japonya'da eğitim hayatı boyunca var ve eğitimin vazgeçilmez parçası durumundalar. İkinci özellikleri özel öğretim birçoğunda % 30'ların üstünde, Türkiye'de % 3'ü yeni geçti.
TIMSS sonucunu bir daha okuduğumuzda eğitim ile ilgili son dönemde tartıştığımız her konunun ne kadar gereksiz ve anlamsız olduğunu bir daha görüyoruz. Biz bu ülkenin kıt kaynaklarını eğitime aktarırken unutmayalım milletin parası ile yürüttüğünüz eğitim sisteminin verimliliğini ölçmeyip harcanan paraların ve emeklerin çöpe gitmesine izin veriyorsunuz.
Ey eğitim yöneticileri artık uyanın kafanızı kuma gömemezsiniz. Gerekeni yapın. Ya da, ya da boş verin biz keyfimize bakalım. Bu arada Türkiye'de ki eğitim bilimciler uyurken taa ABD'den ülkesi için üzülen Selçuk hocama şükranlarımı sunuyorum.

<p>Milli Savunma Bakanlığı, bir NATO uçağına ilk kez gece görevi esnasında havadan yakıt ikmali sağl

İlk kez bir gece görevi esnasında NATO uçağına yakıt ikmali yapıldı

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Hayranı gibi yaklaştı önce imzasını aldı, sonra canını!

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları