• $7,369
  • €8,975
  • 441.97
  • 1551.57
10 Aralık 2009 Perşembe

Tartışılması gereken

Katsayı kelimesini duymaktan sanırım bıkmışsınızdır. Dile kolay tam on yıldır duyduğunuz anlamsız bir kelime.
Her yönüyle konuşuldu tartışıldı. Ancak ülkemizin genetik yapısında olsa gerek bir olaydan sonra o olayın yarattığı sorunları konuşmayı ve çözmeyi hep erteler. Katsayı problemini hep meslek liselerinin hatta imam hatip liselerinin üniversiteye girişinde bir engel olarak tanımladık. Herkes bu pencereden baktı.
Birileri engel, birileri zulüm, birileri ise politik baktı. Ama kimse katsayının üniversitelerde açtığı yaraya değinmedi.
MESLEKİ EĞİTİM GELİŞMİYOR
1999 yılından bu yana uygulanan sistemde bir de sınavsız geçiş sistemi var.
Ben sınavsız geçişe "sus payı" diyorum. Biliyorsunuz sınavsız geçiş, meslek lisesi öğrencilerinin okudukları bölümlerin devamı olan iki yıllık MYO'lara sınava girmeden okul başarı puanları ile yerleştirilmesi işlemine verilen isimdir. Sınavsız geçiş ve üniversite bence büyük bir açmaz. Neden mi? Üniversite eğitimi ilgi, yeteneklere göre öğrencilerin profesyonelleştirildiği bir alandır. Eğer meslek liselerinde söylendiği gibi ilgi ve yetenek baz alınarak eğitim yapılıyorsa . neden bu öğrenciler MYO'larda l^k başarısız oluyor? Eğer meslek A liselerinde ilgi ve yeteneğe göre ^L eğitim yapılmıyorsa peki neden ^k katsayı ve sınavsız geçiş var?
B Meslek liseleri öğrenci kabul W ederken bilimsel kriterleri ^r kullanıyor mu yoksa biz meslek ^^ liselerine rastgele öğrenci alıp sonra da rastgele bir biçimde sınavsız olarak üniversiteye mi gönderiyoruz?
Çok büyük bir sıkıntı bu. Ülkemizdeki hiçbir üniversite sınavsız geçişle öğrenci almak istemiyor. Gelen öğrencilerin kendilerine uygun olmadığını düşünüyorlar. Peki sorun ne o zaman, nerede yanlış yapıyoruz. Yanlışı neden düzeltemiyoruz? Her fırsatta mesleki eğitim önemli diyoruz, aldığımız kararların mesleki eğitimi geliştirmeyi amaçladığını söylüyoruz ama mesleki eğitim gelişmiyor, tersine gittikçe geriliyor.
YENİ POLİTİKALAR ÜRETMELİ
MYO'lar batmış durumda. 2009 ÖSS'de sınavsız geçiş dahil %30'u boş. Yani mesleki eğitim çökmüş halde.
YÖK mesleki eğitimi kurtarmak adına maalesef yeterince çaba göstermiyor.
Katsayı olsun olmasın-tabii ki sorundurmesleki eğitimin ana dinamiklerinin yeniden düzenlenmesi şarttır. Mesleki eğitimi araştıran, mesleki eğitime yön veren, politikalar üreten kurumlara ihtiyacımız var. Mesleki eğitim sorunu sadece katsayı ile ifade edilemeyecek kadar önemli ve büyük bir problemdir.
Ülkemizde mesleki eğitimi geliştirmek ve politikalar üretmek adına önemli iki girişim var. Birincisi Koç Grubunun "meslek lisesi memleket meselesi" projesi. İkincisi ve daha önemlisi Bahçeşehir Üniversitesi'nin kurduğu METGEM yani Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme Merkezi.
METGEM hem araştırma yapıyor hem politikalar üretiyor hem değerlendirme yapıyor hem de uygulama yapıyor.
METGEM'in en önemli projesi ise "İşbaşında eğitim." Bu proje ile öğrenciler okurken çalışma ve mesleği yaparak öğrenme şansına sahip oluyor.
METGEM yarın yani 11 Aralık Cuma günü önemli bir etkinlik yapıyor. Konu ve başlık çok ilginç ve düşündürücü "mesleki eğitimde katsayıcı değil kapsayıcı eğitim" mesleki eğitimde dünyanın ve ülkemizin sayılı bilim insanlarının konuşmacı olacağı toplantı umarım katsayı katsayı diye sürdürülen kısır tartışmalara son noktayı koyar ve mesleki eğitim politikalarımıza yeni bir ufuk getirir.
inanın buna çok ihtiyacımız var. Yoksa mesleki eğitimin üstüne bir bardak soğuk su içme zamanı çok yakın.

<p>'Burası bizim topraklarımız. Ne  kadar yerli olursak o kadar sağlıklı bakarız'</p><p>Osman

Türkiye'nin Batılılaşma serüveni

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu, Josep Borell ile görüştü

Ticaret Bakanlığınca ''fahiş fiyat'' denetimi yapıldı