• $8,1478
  • €9,7283
  • 456.439
  • 1376.85
05 Haziran 2011 Pazar

Uçuş milleri kullanımında THY kaçıncı sırada?

Tolga Turgut
Tolga Turgut
YAZARIN SAYFASI

IdeaWorks firması, uçuş milleri kullanımı konusunda bir araştırma yaptı. Dünyanın önde gelen 24 havayolunun mercek altına alındığı araştırmada, THY de var.


Havayollarının müşteri bağlılığını artırmak üzere yaklaşık 30 yıl kadar önce başlattıkları uçuş mil programları (frequent flier programme),  hem ciddi bir gelir kaynağı hem de satış-pazarlama unsuru olarak önemini artırıyor. Özellikle hava ulaşımını sık tercih eden yolcuların faydalandığı programlarda en önemli şikayet ise, elde edilmiş olan millerin istenildiği zaman hizmete dönüştürülememesi oluyor. 
Havayollarının kazanılan millerin kullanımında zorluklar çıkartması genel bir problem. Mil karşılığı uçan yolcunun bedava uçtuğu algısının öncelikle havayolları çalışanları gözünde değişmesi gerekiyor. Zira havayolları uçuş karşılığı kazandırdıkları milleri kredi kartı şirketleri veya bankalara satarak, milyonlarca dolarlık gelir elde ediyorlar. THY ve Pegasus'un farklı bankalarla alışveriş ile mil toplayan kredi kartları işbirliği buna örnek teşkil ediyor. Tabii ki bu strateji sadece ülkemizde değil, tüm dünyada farklı havayollarında da uygulanıyor. Bilindiği üzere havayolları mil karşılığı uçuşları her hatta her günde veya saatte uygulamıyor, uyguladığı zamanlarda ise belli kontenjanlar söz konusu. Örneğin ABD'de mil karşılığı iç hatta uçuşun en zor olduğu destinasyon San Francisco, THY'de ise şahsi tecrübelerim doğrultusunda İstanbul-Ankara olmalı diyorum.
IdeaWorks isimli danışmanlık firmasının konu ile ilgili yaptığı araştırma çok ilgimi çektiği için sizlerle de paylaşmak isterim. Dünyanın önde gelen 24 havayolu üzerinde yapılan araştırmada amaç, mil kullanarak uçuş yapmak isteyen yolcuların yüzde olarak kaçı belli başlı havayollarında amaçlarına ulaşabilmişler. Ortak kanı, yolcuların bu yıl mil kullanarak uçuş taleplerinin geçmiş yıllara oranla daha fazla amaçlarına ulaştıklarını ortaya koyuyor.

ABD'de parkurların ülkemize göre uzun olmasına rağmen gidiş-dönüş iç hat mil harcama averajı 25 bin olarak gözüküyor. Uluslararası uçuşlarda ödül koltuk yüzdesi en yüksek olan havayolları, Singapore, Lufthansa ve Air Canada gibi dev isimler olarak göze çarpıyor. Düşük Maliyetli Havayolları (DMH) olarak Brezilyalı Gol ve AirBerlin, listede hemen üst sıralarda yer alıyor. Aynı liste, çalışmanın yapıldığı 24 havayolu arasında THY'nın 20. olduğunu belirliyor. Diğer bir ifadeyle milli havayolumuz birikmiş millerini kullanarak uçmak isteyen yolcularının taleplerinin yüzde 49,3 gibi bir oranına cevap verebilmiş. Tabii ki bu istatistiki çalışmanın artı veya eksi yüzde 10 yanılma payı olabilir. 
Son yıllarda THY'nin yolcularına daha makul oranlarda mil karşılığı ödül-uçuş kampanyaları yok değil ancak maalesef mil karşılığı ödül koltuk kontenjanları bazı hatlarda neredeyse yok denecek kadar az. Dış hatlarda özellikle Almanya, İngiltere, ABD ve Japonya'ya mil karşılığı ödül bilet bulabilmek neredeyse imkansız bir durum. Dileriz, THY birçok konuda kendini sürekli geliştirirken bu konuda da rakiplerinin başarısını yakalar.

Fraport'un gözü Atina Havalimanı'nda
Trafik yoğunluğu açısından en önemli havalimanlarından olan Frankfurt'un işleticisi Fraport, Atina Havalimanı'nın da işletmesini almaya pek istekli. Gerek hissedar gerekse işletme sözleşmeleriyle dünyanın 13 şehrinde havalimanı işleten Fraport, ülkemizde de IC ile beraber Antalya Havalimanı terminallerini başarıyla işletmeye devam ediyor. 
Yunanistan, yaşadığı ekonomik krizi takiben kaynak yaratabilmek amacıyla pek çok alanda daha fazla özelleştirmeye gidecek gibi görünüyor. Yunan hükümeti en kısa sürede devletin sahibi veya ortağı konumunda olduğu bir banka, iki liman, bir telefon şirketi ve Atina Havalimanı'ndaki hisselerini satacak. Atina Havalimanı'nın yüzde 55'lik bölümü Yunan devletine aitken, yüzde 40'lık hissesi Alman inşaat devi Hochtief'e ait. Hochtief, İspanyol şirketi ACS tarafından satın alındı ve kuruluşun uluslararası yatırımlarla ilgili ne yapacağı henüz belli değil. Özellikle Peru'nun başkenti Lima'da edindiği tecrübeyi kullanarak Brezilya havalimanları ile de yakından ilgilenen Fraport'un Atina Havalimanı'nın işletmesini üstlenmesi havacılık camiasında sürpriz olmayacaktır.

"liste.20110605000414.jpg"

<p>Libya ile çok yönlü anlaşmaların olacağını belirten Altınbaş Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Eray

Türkiye'nin Ukrayna ve Libya siyaseti nasıl olacak?

Polisin ikna çalışması sonucu teslim olan terörist ailesiyle buluşturuldu

Osmanlı döneminde padişahların iftar sofralarını süsleyen yemekler

Petranboard'u kapan zirveye koştu