• $8,442
  • €10,2016
  • 492.364
  • 1441.33
24 Kasım 2012 Cumartesi

Soğuk havalarla birlikte hastalıklar da gelmesin!

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Metabolizmanız, kış aylarında soğuktan etkilenmemek için yağ biriktirmek ister! Yani, kaçınılmaz olarak şişmanlarsınız. Kilo almadan vücudun ihtiyaçlarına cevap verecek bir beslenme düzeni de mümkün. İşte bunun ipuçları...

Kış yüzünü göstermeye başladığı son günlerde, bağışıklık sistemimizi güçlendirip değişen metabolizma hızımızı düzenlemek için beslenmemizi gözden geçirmemiz faydalı olabilir. Birkaç noktaya dikkat ederek bu dönemi hastalıklara kolaylıkla  yakalanmadan atlatabiliriz.

× Kaloriyi ve porsiyonları azaltın. Soğuk havaya karşı direnmek ve üşümemek için vücut, deri altı yağ dokusunu kalınlaştırmak ister. Yağlanmanın olması için fazla kalori gelmelidir; bu nedenle iştahınız açılır. Bu olumsuz etkiden korunmak adına daha az yağlı beslenmeye dikkat etmeliyiz, bununla beraber porsiyon kontrolümüzü de sağlamalıyız. Yüksek enerji veren şekerli ve unlu/hamurlu besinlerden daha seyrek ve az yemeliyiz.

× Kış mevsimine ait meyve ve sebzelerini tüketin. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için sebze ve meyvelerin desteğine ihtiyacımız var. Vücudumuzu hastalıklardan korumak için gerekli tüm vitamin ve mineraller bu besin grubunda fazlasıyla yer alıyor.
× Sarımsak ve soğan tüketiminizi arttırın. Bu sebzelerin yapısında bulunan kükürtlü bileşikler (harika kokmasa da) kansere karşı koruyucu ve bağışıklık sistemini güçlendirici etkilere sahiptir. Hastalıklara karşı harika savaşçılardır.

× Haftada 2-3 kez balık tüketin. Balıktaki omega-3 yağ asitleri ile deniz ürünlerinde bulunan selenyum minerali pek çok araştırmaya göre kalp damar sağlına dost ve bağışıklık sistemini güçlendiren maddeler.

× Günde en az 2 kez süt ve süt ürünleri tüketin. Kış mevsiminde azalan güneş ışığı ve kapalı giysiler nedeniyle D vitamini eksikliği gündeme gelebilir. Bu nedenle süt ve süt ürünlerinde bulunan kalsiyum, fosfor ve D vitamini kemik sağlığımız için son derece önemlidir.

× Vücudunuza su verin. Kışın su ihtiyacı da azalır. Ancak, metabolik faaliyetlerimizin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için su tüketimini sürdürmek gerekir. Günde ortalama 2 litre su içilmeli.

× Hareketi arttırın. Kışın daha hareketsiz olduğumuz için metabolizmamız yavaşlıyor bu nedenle kabızlık sorunu daha sık ortaya çıkıyor. Sebzeler, meyveler, tam tahıllar, kurubaklagiller, yağlı tohumlar sindirim sistemimizi çalıştıracak olumlu etkiye sahip.

× Vücudunuzu ısıtacak, canlandıracak içecek ve baharatlardan faydalanın. Farklı bitkisel çaylar içerek, karanfil, tarçın, zencefil, karabiberle yemeklerimizi tatlandırarak soğuktan biraz uzaklaşabiliriz.

× E vitamini de bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde etkili. Soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonlara karşı vücut direncini artırır, A vitamininin okside olmasını da engeller. E vitaminin iyi kaynakları olan yeşil yapraklı sebzeler, fındık ceviz gibi yağlı tohumlar ve kuru baklagillerin yeterli miktarlarda tüketilmesi önemli.

<p>Akşam Gazetesi Spor Müdürü Kenan Karcı Süper Lig'de tüm  merak edilenleri Ezgi Aşık'a anlattı.</p

Süper Lig'de şampiyon kim olur?

Şırnak Valisi Pehlivan, Cudi Dağı'nda konuşlu üs bölgelerinde incelemelerde bulundu

Bayram alışverişinin kalbi Eminönü ve Mısır Çarşısı sessiz

Toroslar'da baharla yeşile bürünen yaylalar görenleri kendine hayran bırakıyor