• $7,3453
  • €8,9222
  • 437.988
  • 1546.68
22 Aralık 2012 Cumartesi

Okul başarısı için kahvaltıda protein şart

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Çocukların genellikle atladığı kahvaltı, fiziksel ve mental sağlıkları için çok önemli. Çocuğunuz kahvaltı etmiyorsa,
bu öğünü sevdirecek pratik önerilerimiz var...
Kahvaltı etmek çocukların okul yaşamını ve davranışlarını etkilediği gibi, sağlıklı kiloya ulaşmalarında da önemli rol oynar. Amerikan Diyetetik Vakfı'nın yaptığı araştırma birçok çocuğun kahvaltı etmediğini gösteriyor. Ve çocuklar kahvaltı öğününü atladıklarında, fiziksel ve mental olarak gün boyu zorluk çekiyor.
Çocukların pek çoğu için kahvaltı sevilmeyen bir öğündür. Okula erken gidenlerin geç kalma endişesi, geç gidenlerinse öğle yemeğiyle birleştirmesi bu öğününün atlanmasına neden olabilir.
Evden kahvaltı yapmadan çıkan çocuklar, okuldan aldıkları poğaça, hazır meyve suyu ve hatta ekmek arası kızartılmış patates gibi sağlıksız gıdalarla ihtiyaçları olan protein, vitamin ve mineralleri alamaz. Halbuki gün içindeki performansa, konsantrasyona ve öğrenmeye en büyük etkisi olan öğün kahvaltıdır. Çocukların okul yaşamını ve davranışlarını etkilediği gibi, sağlıklı kiloya ulaşmalarında da önemli rol oynar. Bu nedenle 'kahvaltı sevmeyen çocukların' annelerine büyük görev düşüyor... İşte onlara önerilerim...
- Bir gece önceden hazırlık yapın: Sabah için yapmayı düşündüğünüz kek veya krep harcını hazırlayıp pişirin. Sabah sadece ısıtabilirsiniz.
Yumurtayı bir gün önce haşlayıp buzdolabında bekletebilirsiniz. Böylece sabah sadece soyup, bir dilim ekmekle çocuğunuza yedirebilirsiniz. 
- Basit tutun: Yoğun günlerde, tam tahıllı gevrek ve muz yeterli olacaktır.
- Paketleyin: Evde yemek için zaman yoksa 'paket' iyi bir çözümdür. Örneğin, bir muz ve bir paket süt ya da bir tostu paketleyip serviste yemesini sağlayabilirsiniz.
PROTEİN ÖNEMLİDİR!
Kahvaltıda protein ağırlıklı beslenmek önemlidir çünkü protein, çocukların öğle yemeğine kadar bedensel ve zihinsel olarak dinç kalmalarına dolayısıyla derslerine odaklanmalarına yardımcı olur. Yumurta veya yumurta beyazı, peynir, bir kase yoğurt, kızarmış ekmeğin üzerine sürülmüş fıstık ezmesi kahvaltı için protein alternatifleridir. Ayrıca tam tahıllı gıdaları da kahvaltılardan eksik etmemekte fayda var; bunun için de şunları kullanabilirsiniz: Tam tahıllı kahvaltılık gevrekler, ekmekler, yulaf ezmesi, kek, krep, sebzeli börek gibi.
Kahvaltıda meyve yedirmek de çocuklarınıza bu öğünü sevdirmek için iyi bir seçenektir. Mevsim meyvelerini yoğurtla veya kahvaltılık gevreklere karıştırarak deneyebilirsiniz veya omletinizi sebzelerle zenginleştirebilirsiniz.

<p><span>İstanbul Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü Ekipleri HDP Binası'na 6 saatlik

Kandil değil HDP binası

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Muğla'da tarım alanları su altında kaldı

40 kilometrelik alanı kaplayan Nazik Gölü'nün yüzeyi buzla kaplandı