• $13,698
  • €15,5539
  • 784.85
  • 1910.41
19 Ocak 2013 Cumartesi

İradenizi güçlendirmeden zayıflayamazsınız

Sağlıklı kiloyu korumak, her geçen gün biraz daha güçleşiyor. Öyle görünüyor ki başarılı bir kilo yöneticisi olmanın yolu, sadece diyet yapmak veya aktiviteyi artırmaktan değil, bilgi ve iradeyi bir arada kullanmaktan geçiyor. İşte size iradenizi güçlendirecek ipuçları...

"simge.20130118210203.jpg"

Sağlıklı kilo vermenin anahtarı, bilgi ve iradedir. İradeyle kan şekeri arasında çok güçlü bir bağ var. Vücudun glikozu proteinden üretmesi uzun zaman alır ancak kan şekerini daha uzun süre dengeler. Eğer kan şekeri seviyeniz gün içinde düzgün seyrediyorsa, yemek yeme isteğiniz buna paralel olarak istikrar gösterir. Ancak gün içinde kendinizi saatler süren açlığa mahkum ediyorsanız, vücudunuz bu kez yemeğe karşı aşırı istek duyar. Dört saat kadar aç kaldığınızda kan şekeriniz düşmeye başlar; kendinizi mutfakta buzdolabının önünde yiyecek ararken bulursunuz. Böyle durumlarda özellikle karbonhidratlı besinlere yönelirsiniz. Kan şekerinizi kontrol altına almanın en etkili yolu, lif ve protein içeren besinlerle ara öğün yapmaktır. Seçeneklerinizden bazıları; ceviz, fındık, badem ya da sütlü bir kahve.
YEMEK ÖDÜL DEĞİLDİR
İnsanlar spor yaptıkları zaman, kendileri için iyi bir şey yaptıklarını düşünür ve genellikle bunu yiyerek kutlar. 'Nasılsa sporda 500 kalori yaktım, o zaman bir pastayı hak ettim!' diye düşünürler. Kendinizi ödüllendirmek için yiyecekten daha iyi bir şey bulmalısınız. Kendinize masaj hediye edebilir veya en iyi arkadaşınızla buluşabilirsiniz.
ABUR CUBUR OLMASIN
Eğer iradeniz çok güçlü değilse, buzdolabında sizi yoldan çıkaracak abur cubur bulundurmayın. Böylece iradenizi boş yere denememiş olursunuz.
UYANIK OLUN!
Uykunuz olduğunda iradeniz daha düşük olur. Bu nedenle erken yatarsanız, uykunun getirdiği irade düşüklüğünü yaşamazsınız.
BİLGİ SAHİBİ OLUN
Besinler hakkında bilgi sahibi olun. Nasıl ki, egzersiz yapmayı bilmeniz, vücudunuzun kas yapmasına veya daha çok kalori harcamasına yetmiyorsa, doğru beslenmeyi bilmeniz de, daha az kalori kazanmanıza yetmez. Bir dilim peynir ya da bir tabak makarnanın ne demek olduğunu öğrenmeniz kadar, güçlü bir irade geliştirmeniz de zorunlu. Kısacası, bilgi her şey değildir; iradeyle birlikte olunca daha değerlidir.
ERTELEYİN
Bir şeyi yemeyi kendinize yasakladığınızda ortaya çıkan mahrumiyet duygusu kimseye iyi gelmez. Ancak o şeyi daha ileri bir tarihte yiyeceğinize kendinizi ikna ederseniz sürekli düşünmek zorunda kalmazsınız.
MİDENİZİ DİNLEYİN
Beyninizi değil, midenizi dinleyerek yemek yemelisiniz. Bir saat kadar önce yemek yemiş olsanız bile tatlı bir şeyler atıştırmayı deneyin. Bakalım ne olacak?
BİR SONRAKİ ANI DÜŞÜNÜN
Her ne kadar yemek yemek sizi mutlu etse de, yemeden önce, bu yemeğin sizi amaçlarınıza ne kadar yaklaştırdığını ya da uzaklaştırdığını düşünün! Fazla yedikten sonra yaşayacağınız vicdan azabınızı ve vücudunuzda yaratacağı rahatsızlığı sadece       1 saniye düşünün. Sabırlı olun!

<p>Oyuncu kadrosuyla göz kamaştıran 'The French Dispatch' nihayet beyaz perdede...  Türkiye'de 'Fran

'Gazeteciliğe aşk mektubu' The French Dispatch

Bu yiyecekleri sakın buzdolabına koymayın!

Tokat'ta lise kütüphanesinde 2 el yazması Kur'an-ı Kerim bulundu

Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda TIR kuyruğu 19 kilometreyi buldu