• $7,4186
  • €9,0117
  • 446.319
  • 1569.35
18 Eylül 2011 Pazar

Hayatımızı kolaylaştıracak akıllı beslenme önerileri

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Bazen ufak dokunuşlarla tüm sorunlarınızı halledersiniz. Bu beslenme sisteminde de böyledir. Kendinizi yormadan, yapacağınız ufak değişikliklerle kilo probleminizi çözebilirsiniz...

Kilo almanın asıl nedeni basit bir matematik formülüyle açıklanabilir. Her bir kilo aldım dediğinizde, vücudunuz yakamadığı 7000 kaloriyi biriktirmiş demektir. 'Bir kilo verdim' demeniz yedi bin kalori yakmışsınız anlamına gelir. Genellikle insanlar, bu yedi bin kaloriyi harcamak için belirli bir beslenme programını takip edip kendilerini kısıtlamaları gerektiğini düşünürler. Halbuki hayatınızda küçük değişiklikler yaparak, uzun vadede kilo kaybedebilirsiniz.
Bu hafta küçük değişiklerle hayatınızda büyük farklar yaratabileceğiniz öneriler vermek istedim. Sizin de bunların dışında keşfettiğiniz önerilerinizi benimle paylaşmanızı isterim.
Unutmayın, her şey küçük bir adımla başlar!  
- Daha fazla su daha az abur cubur:
- Canınız bir şeyler atıştırmak istediğinde önce bir bardak su için. 
- Evde, işte, arabada nerede olursanız olun yanınızda bir pet şişe su bulundurun.
- İşyerinizde çay kahve içeceğiniz zaman yanına bir bardak su da ekleyin. Servisi yapan biri varsa her zaman bir bardak su ile birlikte getirmesini rica edin.
- Suyun içine salatalık, çilek nane yaprağı gibi aromatik bitkiler koyarak lezzetlendirin. 
- Akşam saatlerinde canınız tatlı çekiyorsa:
-  Kendinize muzlu süt yapabilirsiniz.
-  Bir elmayı soyup küp küp kestikten sonra tarçına bulayarak fırında pişirip ılıdıktan sonra tatlı tadında yiyebilirsiniz.
- Yoğurdunuzun üzerine tarçın serpebilirsiniz.
-  Üzümü buzlukta dondurarak yediğinizde yediğiniz üzüm miktarı az olsa bile tatmin edici olacaktır.
-  Bir bardak yoğurt ya da sütü kristalleşene kadar buzlukta bekletip, daha sonra içine meyve atarak blender edebilirsiniz.
-  İşten eve geldiğinizde çok aç oluyorsanız:
- Buzdolabınızda önceden yıkanıp doğranmış salata ve  sebzeler bulundurun. Eve girer girmez ağzınıza atabileceğiniz hazır bir şeyler sizi zararlı abur cuburdan korur.
-  Dolabınızda dar zamanınızda hemen tüketebileceğiniz proteinden zengin gıdalar hazır beklesin. Ton balığı - haşlanmış yumurta (önceden haşlanmış olarak dolapta 1 gün bekleyebilir) derin dondurucuda, önceden hazırlanıp dondurulmuş ızgaralık köfteler.
- Gözünüz doysun
-  Kahvaltı tabağınıza koyacağınız domates, salatalık ve biber  hem tabağınızı doldurur hem kahvaltınızı renklendirir.
- Sabah kahvaltınızda 2 dilim ekmek yerine bir paket pirinç-mısır patlağı(6 adet) yiyerek daha çok yedim hissi yaşayabilirsiniz.
-  Yemeği küçük, salatayı büyük  tabakta yiyin.
- Mayonezle yapılmış yemek tariflerinizi, yoğurtla deneyin.
-  Beşamel sosunuza peynir koyacağınız zaman yarım bardak taze kaşar yerine, 2 tatlı kaşığı eski kaşar ekleyerek aynı tadı alabilirsiniz.
-  Dışarıda salata yiyeceğiniz zaman yağ ve limonu kendiniz ekleyin.
- Hareketinizi artırmak için;
-  Asansörden bir kat altta inin, ineceğiniz zaman bulunduğunuz katın bir altından binin.  Tüm katları inip çıkmaya üşenebilirsiniz ancak bir kat hiç de fazla değil. Dubleks evde yaşadığınızı farz edin.

AZ  ZAMANDA KAHVALTI ÇÖZÜMLERİ
- Bir gece önceden hazırlık yapın: Ertesi gün yapmayı düşündüğünüz kahvaltıyı hazırlayıp, pişmeye hazır halde buzdolabında saklayabilirsiniz.
- Kahvaltıyı basit tutun: Yoğun günlerde, tam tahıllı gevrek ve muz ekleyerek kahvaltı yapmayı deneyin.
- Ayrıca hem bedeninizi hem de beyinlerinizi zinde tutmak için tam tahıllı gıdaları da kahvaltılarınızdan eksik etmemekte fayda var. Bu tür tahıllar hem enerji sağlar hem de uzun sürede sindirildiklerinden ötürü tok tutar. Önerilebilecek gıdalar ise; tam tahıllı kahvaltılık gevrekler, yulaf ezmesi ve tam tahıllı ekmekler.
- Kahvaltınızı paketleyin: Evde yemek için zaman yoksa basit çözümler yardımcı olabilir. Örneğin, bir muz ve bir paket süt yolda veya serviste tüketilebilir.

FAST FOOD YERKEN
Fast food çok kalorilidir ve yağ tüketim miktarınızı artırır. Vücudunuz lif, vitamin ve mineraller açısından eksik kalır. Fast food yerken bu 6 kolay yolu deneyin:
- Porsiyonu küçültün, bu düzenli olduğunda daha az sodyum, yağ, şeker alımını sağlar.
- Sandviçinizi renklendirin, hamburgerinize domates, marul ve biber ekleyin.
- Ekmeğinizi kepekli sipariş edebilirsiniz.
- Abartıdan uzak durun, kremalı soslar veya tartar gibi özel soslar yerine ketçap hardal gibi daha basit olanları tercih edin.
- Taraf tutun, tabağınızda kızarmış patates veya soğana daha az yer ayırıp onun yerine sossuz salata veya meyve gibi yiyecekler tercih edebilirsiniz.
- Akıllıca için, içecek olarak kola yerine ayran veya soda gibi içecekler tercih edin.

<p>Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar ve Genel  Kurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler’in IrakR

Sincar'daki PKK Varlığı Nasıl Son Bulacak?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Çanakkale Savaşları Araştırma Merkezi ve Kütüphanesi açılıyor

Kızılırmak buz tuttu