• $12,5847
  • €14,227
  • 727.755
  • 1781.42
12 Ocak 2013 Cumartesi

Daha az ye daha uzun yaşa!

Yaşlanma hızı üzerine araştırma yapan bilim insanları, günlük yemek miktarınızı yüzde 40 oranında azalttığınızda ömrünüzün 20 yıl uzadığını kanıtladı... Daha az yiyenler, daha uzun yaşıyor. İşte, daha az yemenizi sağlayacak öneriler.

Bir arkadaşım Angelina Jolie hakkında konuşurken, dövmelerinden bahsetti. İlgimi çeken, kasığına yakın Latince bir dövme oldu. Türkçesi, 'Beni besleyen, aynı zamanda beni yok edendir.'
Ne kadar doğru! Araştırmalar da bu cümlenin doğruluğunu destekliyor. Londra Üniversitesi'nde yaşlanma hızı üzerine araştırma yapan bilim insanları, günlük yemek miktarınızı yüzde 40 oranında azalttığınızda ömrünüzün 20 yıl uzadığını kanıtladı...  
Amerikan Sağlık Birliği'nin dergisinde yayınlanan başka bir araştırmada da 6 ay boyunca yüzde 25 daha az kalorili yemek yiyenlerin ömrünün uzadığı belirtildi. Pennington Biomedikal Araştırma Merkezi'nde yapılan bu araştırmaya katılanlar kilolarının yüzde 15'ini verene kadar günde 2 bin kalori aldı. Sonuçta, kişilerin insülin değerleri ve vücut ısılarının azalmasıyla DNA'larında daha az oksitlenme hasarı meydana geldiği tespit edildi. DNA'daki bu hasar, yaşlanmanın bir göstergesi olarak kabul ediliyor.
Yaşlanmamıza neden olan faktörlerin başında genlerimiz olsa da yiyeceklerimizin de bu konuda baş aktörlerden biri olduğu araştırmalarla kesinleşti.
Ne kadar az kalori alırsak, yaşlanma hızı da o kadar yavaşlıyor. Uzun yaşamak için beslenme sisteminizde dikkat etmeniz gereken kural şu: Eti azaltın, sebze ve meyveye ağırlık verin.
Pek çok sebzenin içerdiği vitamin ve mineraller, vücudu hastalıklara karşı koruduğu gibi yaşlılığı da geciktiriyor. Gittikçe daha az ve akşamları hafif yemek, uyku esnasında metabolizmayı yavaşlatıyor, beden ısısını düşürüyor. Ve böylece yaşlılık frenleniyor...
Siz de böyle bir beslenme biçimini uygulamak istiyorsanız, 6 maddelik önerilerime kulak verin.
1 - Beslenme günlüğü kullanın: Gün içinde tüm yediklerinizi ve içtiklerinizi yazarsanız daha az yemeye başlarsınız. Günlük tutmak konsantrasyonunuzu artırarak kendinizin farkına varmanızı sağlayacaktır. Böylece yediklerinizin, bedeninizin ve ruhunuzun hakimi siz olabileceksiniz.
2 - Yediklerinizi bölün: İlginç bir araştırma, porsiyonları bölmenin işe yaradığını gösteriyor: Deneye katılanlara tek tek paketlenmiş 24 adet kurabiye verildi. Birinci grup kurabiyeleri 24 günde tüketti. Diğer gruba da 24 adet kurabiye tek bir kutu içinde verildi. Tüm kurabiyeleri tek bir kutuda alan grup, kurabiyeleri ortalama 6 günde tüketti.
3 - Baharat kullanın: Yemeklerinize çeşitli baharatlar ekleyerek daha çabuk doyar, açlığınızı daha hızlı bastırırsınız. Yemeklerde kullandığınız baharatlar yediğiniz yiyeceklerin içindeki kalori miktarını doğrudan etkilemez. Ancak yemeğe kattıkları yoğun tat, sizi daha çabuk doyurarak daha az yemenize neden olur. Bir araştırmaya göre 6 ay boyunca yemeklerinde baharat kullanan katılımcılar, vücut ağırlıklarının yüzde 15 kadarını verdi.
4 - Kaloriyi yiyecek olarak tüketin: Bir kutu asitli içecekte 150 kalori vardır. Günde 3 tane içerseniz fazladan 450 kalori alırsınız. Bu nedenle kalorileri doyurucu yiyeceklerden alın, su için.
5 - Sizi tetikleyen şeyleri keşfedin: Örneğin, kimi insan televizyonun karşısına geçince atıştırma isteği duyar. Bazıları içinse stres tetikleyicidir. Stres hormonu kortizol, iştahı artırır. Bu nedenle sizi tetikleyen konuları bulup üstesinden gelin.
6 - Küçük tabaklar kullanın: Her zaman kullandığınızdan daha küçük tabaklar kullanırsanız hem porsiyonlarınız azalır, hem de tabak dolu görüneceğinden gözünüzü doyurursunuz.

<p class='MsoNormal'>Aykut  Enişte 2 filmiyle seyirci tarafından tanınıp benimsenen Mekin Sezer, iki

Gişeci'de Aykut Enişte 2 sohbetleri... Bölüm 3: Mekin Sezer

Kedi ile köpeğin şaşırtan dostluğu

Omicron varyantının semptomları açıklandı

Zor şartlarda mangal kömürü üretip ailelerinin geçimlerini sağlıyorlar