• $8,6241
  • €10,1219
  • 492.175
  • 1385.61
24 Mart 2012 Cumartesi

Bedeninizi bahara hazırlayın

Simge Çıtak
Simge Çıtak

Her yıl bu aylarda, kış mevsiminde ihmal ettiğimiz bedenimizi anımsamaya başlarız. Kalın giysiler kaldırılırken bir de zayıflama telaşı başlar... Merak ediliyor en hızlı, en etkili son yöntem nedir? Bırakın yöntem peşinde koşmayı ve doğru beslenmeye odaklanın!
Herkes dengeli ve doğru beslenmenin önemini bilse de önceliği kilo kaybetmeye veriyor. Bu yıl kendinize bir iyilik yapın ve doğru beslenmeyi öğrenin! Vücudunuzun kiloya değil, sağlığa ihtiyacı var. Hayatınız boyunca sürdürebileceğiniz doğru beslenme alışkanlıkları edinerek, bedeninize faydası olmayan besinlerden uzaklaşın. Beslenme düzeninizde sebze ve meyveye bolca yer verin ama her şeyi mevsiminde tüketmek gerektiğini unutmayın. Örneğin bu ay çilek yiyin fakat karpuz için biraz daha bekleyin. Meyve tüketirken, tüm mevsim meyvelerinden yemeye özen gösterin. Ayrıca porsiyonlarınızın ölçüsüne de dikkat edin.
SUYA LİMON DAMLATIN
Su şart. Günlük su tüketiminizin yeterli olup olmadığını idrar renginizden anlayabilirsiniz. Açık renkli ve kokusuz idrar, yeterli su tükettiğinizin belirtisidir. Besinlerin sindirimini, emilimini ve hücrelere taşınmasını sağlayan suyun, vücuttaki zararlı toksinlerin atılmasında da önemli rol oynadığını unutmayın. Eğer yeteri kadar su içemediğinizi düşünüyorsanız, tadını ve görüntüsünü daha cazip hale getirmek için limon ya da meyve dilimlerinden faydalanın.
10 KEZ ZIPLAYIN
Uykunun sağlığınız için önemini unutmayın ve kendi ritminizi bulun. Günde 6 ya da 7,5 saat uyumaya çalışın. Süresi kadar, uyunan ortamın ve uykunun kalitesine de özen gösterin. Uyku kaynaklı sorunların birtakım hastalıkların yanı sıra yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu ve iştahsızlık gibi sosyal ve mesleki yaşamınızı etkileyecek problemlere yol açabileceğini unutmayın...
Yoğun ama dönemsel egzersizler yerine, yaşam boyu sürdürebileceğiniz bir program benimseyin. Kendinizi dinleyerek, neler yapabileceğinizi belirleyin. Vücudunuzu hareketsizlikten kurtarmak için yürüyüş ya da yoga yapın. Vakitsizlikten yakınıyorsanız eve geldiğinizde on kez zıplayın ya da sayıları her geçen gün artan dans stüdyolarından birine kayıt olarak egzersizinizi keyifli bir hobiye dönüştürün.
MASAJ YAPTIRIN
Hem bedeniniz hem de ruhunuzun yenilenmesi için düzenli olarak masaj yaptırın. Dolaşımınızı hızlandıracak, sizi rahatlatacak bir masaj seansı sonunda, zihninizin de rahatladığını fark edeceksiniz. Mevsim geçişlerinde peeling yaptırarak, vücudunuzu ölü hücrelerden de arındırın.
TOKSİNLERDEN ARININ
Antioksidanların gücüne inanın. Bu sayede vücudunuzun toksinlerden arındığını unutmayın. 
En önemli antioksidan kaynakları olan A, C ve E vitaminlerini içeren besinlerden bolca tüketin. Gerçek bir C vitamini deposu olan sivri biber ve maydanoza öğünlerinizde yer verin. E vitamininden zengin ceviz, fındık ve zeytinyağını, aşırıya kaçmadan tüketin. Başta havuç ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunan A vitaminiyle güçlü bir antioksidan olan kahve tüketmeyi ihmal etmeyin.
Yeni bir döneme hazırlanırken; içinize dönün, meditasyon yapın, güçlü yanlarınızı ortaya çıkartın, kendinizi takdir edin, varlığınıza ve bedenine şükredin... Tüm bunlar sizi yenilenmeyle motive eder.

<p>Milyonların beklediği TEKNOFEST  başladı. 5 milyon TL'nin üzerinde ödüllü yarışların yer aldığı a

TEKNOFEST'te ilk gün! Heyecan dorukta

Galatasaray Kayseri'de

Etna Yanardağı'ndaki hareketlilik korku yarattı

TEKNOFEST İstanbul'da Türk Yıldızları'ndan muhteşem gösteri