• $7,3691
  • €8,9795
  • 441.946
  • 1551.57
29 Aralık 2012 Cumartesi

Aman dikkat! Yeni yıla yorgun başlamayın

Simge Çıtak
Simge Çıtak
YAZARIN SAYFASI

Yeni yıla yorgun girmemek için yılbaşı eğlencesinde yeme-içme konusunda dengeli davranın. Yapılacak ilk iş hafif bir kahvaltı...

Öncelikle şunun farkında olmamız gerek; yılbaşı gecesinin vücudumuz için diğer günlerden bir farkı yok. Yılbaşı gecesinde aşırı gıda ve alkol alımı, hem vücudumuzun dengesini bozacak, hem de ertesi gün pişmanlıklarla dolu yeni bir yıla girmemize neden olacak. Yeni yılın ilk gününü sağlıklı ve mutlu karşılamak için yılbaşı gecesi yediklerimize ve içtiklerimize biraz özen göstermemiz yeterli... İşte öneriler:
- Yılbaşı sabahı hafif bir kahvaltı hazırlayın. Akşam fazla miktarda ve çeşitte besin tüketimi olacaksa güne hafif bir kahvaltıyla başlanmalı. Kahvaltıda süt ve yulaf gevreği veya peynir, tam buğday ekmeği, domates-salatalıktan oluşan hafif bir kahvaltı seçebilirsiniz. 
- Akşam et tüketecekseniz, öğle yemeğini hafif ve sebze ağırlıklı tüketmekte fayda var. Örneğin 1 tabak sebze yemeği, bol salata ve ayran ya da yoğurt yanında 1 dilim tam buğday ekmeği veya 1 kase çorbadan oluşan bir menü tercih edebilirsiniz.
- Akşamüzeri kan şekerinin düşmesini ve akşam yemeği saatlerinde aşırı acıkmayı engellemek amacıyla 1-2 porsiyon meyve tüketebilirsiniz.
- Akşam hazırlanan yılbaşı sofrasında protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineralleri dengeli içeren sağlıklı bir mönü hazırlamaya özen göstermelisiniz.  
- Geceye hafif ve mideyi yormayacak besinlerle başlamak gerekir. Çorba başlangıç için en doğru seçenek. Ardından ana yemek yerine salatalar, zeytinyağlılar gibi, sindirimi kolay yiyeceklerle devam edin. 
- Et tüketiliyorsa; mutlaka ızgara, buğulama, haşlama şeklinde pişirilmeli, çok ağır sos içeren kızartmalardan sakınmalısınız. 
- Meze tüketimi varsa patlıcan ezmesi, yoğurtlu havuç gibi hafif sebze ağırlıklı mezeler tercih edilmeli. 
- Pilav, makarna, çorba, dolma, ekmek, kestane gibi besinler karbonhidrat grubundadır. Bu besinlerin enerji içerikleri yüksektir ve kan şekerini hızla yükseltirler. Karbonhidrat grubundan besin seçilirken mutlaka posa miktarının yüksek olmasına dikkat edilmeli ve bu gruptan en fazla 1 veya 2 tür besin seçilmeli. Yılbaşı sofralarının vazgeçilmez yemeği kestaneli pilav tercih edilecekse ekmek ve çorba yerine tüketilmeli ve 5-6 kaşıkla sınırlandırılmalı. 
- Alkol alacaksanız, mutlaka ölçülü olmalısınız. Ertesi gün bol su içmek, alkolün olumsuz etkilerini atmak için vücudunuza yardımcı olacaktır. Ayrıca alkolle kırmızı etin toksik etkisi çok yüksek olduğu için toksik bileşenlerin atılımı karaciğeri yoracak. Bu nedenle her ikisi de mümkün olduğunca az tüketilmelidir.
- Şekerli besinler yüksek enerji içerir ve kan şekerinin hızla artmasına sebep olur, bu yüzden tatlı tüketilmek isteniyorsa yemekten sonra ara öğün olarak tüketilmeli, kalorisi ve yağ içeriği yüksek hamurlu tatlılar yerine tarçın ile fırında pişirilmiş incir tatlısı, kabak tatlısı gibi meyveli tatlılar veya sütlü tatlıların tüketimi önerilir. Elbette tatlılar 1 porsiyonu geçmemeli. 
- Yemeğinizi yavaş yavaş tüketin. Hızlı yerken daha fazla insülin salgılanır, bu da hem yağın vücutta depolanmasına, hem de karaciğerde kolesterol yapımının artmasına neden olur.
- Doygunluk sağlandıktan sonra sofra da oturmak yemek miktarının artmasına sebep olacaktır. Bu yüzden yemek bitiminde sofradan kalkılmalı. 
- Yatmadan 2 saat önce yemek tüketimi sonlandırılmalı.

<p>Türkiye'de yeni bir siyasi partiye ihtiyaç var mı?</p><p>HDP tabanı hangi olaylar sonrasında part

HDP kapatılacak mı?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Ticaret Bakanlığınca ''fahiş fiyat'' denetimi yapıldı

Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu, Josep Borell ile görüştü