• $7,4627
  • €9,024
  • 437.81
  • 1524.49
25 Aralık 2011 Pazar

Ne yazık ki her şey 'toz pembe' değil!

İki hafta önce Akşam Life'ın kapağıydı Pınar Aylin. Dergiyi okuduktan sonra radyoda duyduğum birkaç parça dışında, tüm albümü dinlemeye karar verdim. Genel olarak bakıldığında iyi şarkıların seçildiği ve güzel düzenlemeler yapılmaya çalışıldığı çok net. Fakat ne yazık ki her şey toz pembe değil. Mesela 'Bana Yalan Söylediler'... Daha önce Semiramis Pekkan'ın seslendirdiği bu güzel şarkıyı, yine güzel bir düzenlemeyle dinleyicilerine sunmuş Pınar Aylin. Ancak ne yazık ki emeklerin hakkını verememiş tam anlamıyla. Nereden başlayayım anlatmaya; bilemiyorum! Şarkının başından sonuna dek falsolar vermiş seslendirirken. Yıllardır müzik kültüründen ve kaliteden uzak yaşamaya alıştırılmış olan halk bunları fark edemeyebilir ama ucundan kıyısından müzikle uğraşan herkesin kulağını tırmalayabilecek kadar bariz açıklar var yorumda. (Bir ses sanatçısı için en kötü durum olan detone oluşlar mı istersiniz, hançere kullanımındaki yetersizlikten dolayı hıçkırığa benzer sesler mi duymak istersiniz...) Üşenmedim, not ettim fark ettiğim bazı hataları, saniye saniye. İnanmazsanız, bir de bunları okuyup dinleyin şarkıyı:
- 00:31 Çok net şekilde detone olmuş. (Şarkının genelinde fazlasıyla var)
- 00:53 Acemi şarkıcılar gibi bir şeyler yapmış. Sesi kontrol etmeye çalışırken tuhaf bir şekilde heceyi uzatıp 'h' harfi eklemiş. 'Gibiler' diyecekken, 'Gibiileeheheeer' demiş. Bu kadar tecrübesi olan bir şarkıcının bunlardan kaçınması gerekir zannımca!
- 01:25 Bu saniyeleri iyi dinleyin. Bahsettiğim hançere yetersizliği... Hıçkırarak ağlayan bir kadın sesine benzememiş mi?
Sonra acaba ben mi yanlış değerlendiriyorum dedim ve İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuarı 'Temel Bilimler' mezunu kardeşime ve bir akademisyen dostuma daha danıştım. 'Bir bakın şuna, acaba ben mi yanlış duyuyorum' dedim. Albümde benim duyduğumun çok ötesinde hatalar olduğundan bahsettiler ve anlattılar uzun, uzun. Belirttiğim durumlar genelde yaşanmış olsa da Pınar Aylin'in sesinin hoş bir tınısı olduğunu da kabul ediyorum. Ancak, 'Kayıt esnasında hiç mi fark edilmedi bu hatalar ya da Pınar Aylin dinlediğinde fark etmedi mi' diye kendi kendime sormadan edemiyorum!

Yumurta mı tavuktan...
Radyoların müzik sektöründeki önemi tartışılmaz. Televizyonlardan ve gazetelerden daha etkili oldukları kesin. Her şeyden önce işin doğası gereği müziğin 'işitsel' bir olgu olmasının avantajını yaşıyorlar. Hal böyle olunca da radyocu dostların gelişmiş algıları, hangi şarkının 'hit' olacağını net olarak işaret ediyor. Aslında bu bir kaos gibi görünüyor. Şöyle ki; 'çok çalınan şarkı mı hit olur, yoksa hit olacak şarkı mı çok çalınır' bir nevi 'tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan' hikayesi gibi görünse de ben fikrimi beyan edeyim... Hit olacak şarkı çok çalınır! Şarkının hamurunda 'hit'lik yoksa, günde bin kere dönsün bir şey olmaz. Eğer şarkı iyiyse 'gerçek' radyocu bunu koklar ve basar üst üste... Bunun en son örneğidir Fettah Can şarkıları... Örneğin 'Sana Affetmek Yakışır' 2011'in en çok çalınan şarkılarından biridir. İşin asıl ilginç yanı Fettah'ın mayolu fotoğraflar çektirmesi, dergilere kapak olması, frikik vermesi vb. şeklinde PR çalışmaları yapması da mümkün değildir takdir edeceğiniz üzere... Magazin gündemiyle neredeyse işi olmayan bu adamın şimdi yeni single'ı dönüyor radyolarda. Adı 'Boş Bardak'. Yaklaşık üç hafta kadar  önce, çarşamba gecesi, Loop'ta Fettah'ı dinlemeye gittim. Program öncesi kuliste dinletti, fikirlerimi sordu, söyledim. Sonra radyolara dağıtıldı şarkı. O gün söylediklerimin bir bir gerçekleşmesi bana mutluluk veriyor. Bu şarkı da diğeri gibi istek üzerine istek alıyor. Şimdi sırada dolu dolu bir albüm var. O da 2012'de geliyor...

twitter.com/OnderSariahmet

<p>Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla, koronavirüs aşısına dai

Bakan Koca paylaştı: Aşı uygulaması hakkında pratik bilgiler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

İzmir'de aslan yavrusu bulundu

Haftanın Fotoğrafları (08-14 Ocak)