• $28,8923
  • €31,2543
  • 1875.85
  • 8057.42
12 Haziran 2023 Pazartesi

‘Fetö-men'lerin yükselişi ve düşüşü

Sosyal medyanın kendi sularında aktığı zamanlardı. Öne çıkan isimlere DM'den gönderilen IBAN'la ufak tefek reklam işleri yaptırılırdı. Art niyet yoktu, ticaret vardı.

Zamanla bu alan önemini artırdı; kimileri için, Türkiye gibi siyasi çekişmelerin had safhada olduğu bir ülkede giderek ekmek kapısına dönüştü.

Hayatından, dünyadaki yerinden, işinden memnun olmayan, hırsı boyunu aşmış, popüler olma hevesiyle yatıp kalkan birçok kişi (gazeteci, şarkıcı türkücü, ekonomist, oyuncu, komedyen, reklamcı vs.) hızla bu alana yönelmeye başladı. Video kanalları açıldı, günün her saati yayınlar yapılmaya başlandı. Televizyonların yerini pıtrak gibi çoğalan bu kişisel yayın kanalları ve sosyal medya hesapları aldı. Kimisi bileğinin hakkıyla izleyici toplamayı başardı ama çoğu da FETÖ'nün "tık"lama garantisine mahkûm birer "fetö-men"e dönüştü.

İşin ucunda hem yeni bir iş-gelir kapısı hem de 'ünlü' olmak vardı. Fakat bunun için kirlenmeleri gerekiyordu. Aldıkları her fazla "tık" ve "görüntülenme" karşılığında biraz daha tanındılar, bilindiler.

Bu yolda her şey mubahtı. Dikkat çekmek için yalan, iftira, küfür, hakaret, suçlama vb. yöntemlere başvurmaktan geri durmadılar.

Her sabah bir önceki günün yalanını büyütmek, aşmak zorunda kaldılar. Bu noktada imdatlarına hep FETÖ yetişti. Her gün ayrı bir yalan kulaklarına fısıldanmaya başlandı. FETÖ'nün yalanlarını yayanlar daha çok haber olduğundan, daha çok 'tık' aldığından FETÖ'nün ağzına daha çok bakar oldular. FETÖ neyi duyurmak istiyorsa kuklaları da onu yazıp konuşur, paylaşır oldu.

14-28 Mayıs seçimlerinde Fetö-menlere çok iş düştü. Bu listeyi ekonomist Fetö-men'ler, türkücü, reklamcı, basketbolcu, oyuncu, komedyen Fetö-men'ler vs. biçiminde uzatmak mümkün. Seçim sürecinde muhalif propaganda, dezenformasyon ve manipülasyonun büyük kısmı bu kişilerin hesaplarından yapıldı. Bazen iftira attılar, bazen bile bile yalan paylaşımlar yaptılar. Fakat arka çıktıkları parti ve adaylar kaybedince düşüşe geçtiler.

Şimdi kısa bir tatil molası verip, kendilerini biraz unutturduktan sonra, tekrar yeni maskelerini takarak sahalara geri dönmeye hazırlanıyorlar.

Sonuçta olan kamuoyunun doğru bilgilenme ve haber alma hakkına oldu. Toplumu yordular, kutuplaştırdılar, insanları birbirine karşı nefretle yüklediler. Bu dezenformasyon ve manipülasyon biçimiyle toplumsal ve siyasal iletişim kanalları neredeyse tıkandı. İnsanlar arasında temel iletişim biçimi, yani konuşup anlaşma yolu bile dinamitlendi. Konuşarak bir yere varmak artık hiç mümkün olmayacak sanki.

Buradan çıkış için sosyal-medya alanının temel ve öncelikli bilgilenme alanı olmaktan çıkması ve önemini büyük ölçüde yitirmesi gerekiyor. Bunun için de öncelikle Fetö-men'lerden kurtulmamız lazım!

<p>İstanbul'da düzenlenen Take Off Girişim Zirvesi, T3 Vakfı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Cumh

Take Off Girişim Zirvesi: İstanbul'da girişimcileri iş fırsatlarıyla buluşturuyor!

İşgalci İsrail Batı Şeria'da ablukaya devam ediyor... Cenin Mülteci Kampı'na baskın

300 bin TL ile 350 bin TL arası! İşte adeta teklif yağan ikinci el otomobil modelleri…

Anadolu kökenli 41 eser Türkiye'ye dönüyor... Yurtdışına yasadışı yollarla kaçırılmışlardı