• $7,3656
  • €8,9089
  • 410.826
  • 1528.82
29 Nisan 2011 Cuma

Zamlardan sonra şoföre eğitim şart

Uzmanlar müjdeli haberi verdi: 'Benzine zam gelmeye devam edecek.'
Çılgın proje adı altında yeraltı metro ağlarıyla örülmediği sürece de bizler İstanbul'da trafik çilesini çekmeye devam edeceğiz.
Akıl sağlığımıza da, cebimize de faydalı eğitim aldım, sizlere de aktarmak istedim.
Eğitim sorumlusu Adnan Boz direksiyonun başına geçti, ben de yanında notlarımı alıyorum. 'Yakıtta yüzde 10 hatta yüzde 30 tasarruf yapabilirsiniz' diye söze başladı.
Adnan Boz'dan öğrendiklerim:
- Yakıt ekonomisi arabanın çalıştırılmasıyla başlar. Eskiden arabayı çalıştırırken gaz pedalını pompalayın derlerdi. Kontağı çevirirken, kesinlikle gaz pedalına basmayın.
- Kademeli hızlanın. Ani kalkışlar yapmayın.
- Mümkün olduğunca ani fren de yapmayın. Misal, kırmızı ışık yanmak üzere, genel alışkanlıktır trafik lambasına kadar gelinir, frene basılır ve durulur. Yanlış. Kırmızı ışık yanmak üzereyse, çok daha geriden gaz pedalından ayağınızı çekin.
- Düşük devir, yüksek vites kullanın. 5. vitese saatte 100 kilometre ve üstünde geçmek doğru değil, yol ve trafik izin veriyorsa 60 kilometre üstünde 5. vitese geçin.
- Lastik hava basıncı yakıt tasarrufunda çok önemli. Çoğu kimse lastik basıncını kontrol etmez, 10-15 günde bir kontrol etmek gerekiyormuş. Lastiğin düşük hava basıncı, fazla yakıt tüketmenize neden oluyor. Dahası arabanın yüküne göre lastik basıncını değiştirmek lazımmış. Arabanız tıka basa dolu olduğunda, tek başınıza kullandığınızdaki lastik hava basıncına göre basıncı arttırın.
 - Bagaj ardiye değil. Gereksiz ağırlıkları taşımayın. Fazla yük, fazla yakıt tüketmek demek.
-  Yolda vitesi boşa almak, en büyük yanlış, güvenlik açısından da, yakıt tüketimi açısından da. Vitesi boşa aldığınızda, araba rölantide çalışıyormuş gibi yakıt tüketiyor. Bir örnek: Yokuş aşağı giderken vitesi boşa alırsanız araba rölantide gibi yakıt tüketiyor oysa ayağınızı gaz pedalından çekerseniz yakıt tüketimi sıfır olur.

Pedalının altında yumurta var
Adnan Boz, Tuzla'daki Autodrom Sürüş Teknikleri Eğitim Kompleksi'nin eğitim sorumlularından. Renault marka araç satın alanlar, bu eğitim kompleksinde ücretsiz güvenli ve defansif sürüş tekniklerini öğreniyor. Ben de Renault Mais yetkililerinden rica ettim, sizlere bu satırları yazabilmem için eğitimi. Adnan Bey'in 'güvenli' kavramını anladım da defansif sürüş tekniği nedir sordum: 'Riski önceden algılayıp kazayı önlemek' dedi.
Biz zaten İstanbul'da epey defansif araba kullanıyoruz. Yola atlayan yaya, otoyolda ters giden bir araba, farları yanmayan kamyon, yolun ortasında durmuş araba tehlikesini her an yaşanacakmış gibi kullanıyoruz arabalarımızı. Adnan Boz, 'Eskiler pedalın altında yumurta varmış gibi farz edeceksiniz derlerdi. Pedala ayağınızın ucuyla nazik basmalı, sert basarsanız yumurta kırılır' diye anlattı.
Tuzla'daki eğitim mi? Komplekse eğitime gidenler başta 100 kilometrede 6.8 litre yakıt harcarken, ilk bir saatlik teorik eğitimden sonra bile tüketimi 4 litreye düşürüyormuş. Adnan Boz, randevusuna gelirken yoğun trafikte Boğaz Köprüsü'nü geçtiğini söyledi ve ekledi: 'Yol boyunca 100 kilometrede 3.2 litre yakıt harcadım.'

<p>Bu süreç şu şekilde ilerleyecek:<br></p><p>İllerimiz 100 bin nüfusa düşen vaka  sayısı baş

Kontrollü normalleşme nasıl olacak?

Düzce'de altyapı çalışması sırasında şans eseri bulundu!

Her yerde uyuyabilen vurdum duymaz insanlar

Endonezya'nın Sinabung Yanardağı'nda hareketlilik