• $7,451
  • €9,0628
  • 444.474
  • 1552.83
04 Nisan 2012 Çarşamba

Türkler, 'sanal dünyada' daha toleranslı

Internet'teki alışveriş sitesi 'limango'nun Genel Müdürü Gülfem Toygar, anlatıyor:
'Ürün iadesi Almanya'da yüzde 30'dan fazla, Türkiye'de ise yüzde 10 düzeyinde.'
Türklerin her alışverişi, ille de hedeften vurduğundan değil, bizde hediye etme geleneği çok da güzel devam ediyor. Satın alınan ürün uymazsa, iade edilmiyor, eşe, dosta hediye ediliyor.
Gülfem Toygar'ın şu söyledikleri de anlamlı:
'Türkler daha hata kabul edebilir davranıyor. Daha toleranslıyız.'
Demek ki, 'reel hayatta' misal trafikte üç saniye bekledi mi kornaya abanan, asansörde tebessüm etmekten imtina eden, bağırıp, çağırmayı adet haline getiren, tahammülsüz davranan bizler, 'sanal alemde' daha sabırlı, daha anlayışlıyız.
Bu yorum Türkiye geneliyle örtüşür mü, bilemem.
Sonuçta internet'ten alışveriş yapanlar 5 milyon kişi. Yüzde 66'sı A sosyoekonomik sınıftan, yüzde 63'ü üniversite ve üstü eğitimli.

Hükümetin politikasına ters düşmüyor
KÜRESEL kriz ve Türkiye'ye yansıması söz konusu olduğunda ekonomi ile ilgili bakanlar ve özellikle Ali Babacan sık sık ikaz ediyor:
'Dikkatli para harcayın.'
Limango Genel Müdürü Gülfem Toygar da sohbetimizde iki kavramdan söz ediyor: 'Private shopping ve inpulse shopping.'
Private shopping, yani özel alışveriş, kapalı devre alışveriş sistemi. Kampanyaları görmek ve alışveriş yapmak için üyelik gerekiyor. Sınırlı sayıdaki ürünler yüzde 80'e varan indirimlerle 2 ila 5 gün arasında değişen sürelerde satışa sunuluyor.
Inpulse shopping ise tam tanımıyla 'gaza gelmek.'
Şu dünyanın krizinde insanların gaza gelmesi ve alışveriş yapması hükümetin politikalarıyla ters düşmüyor mu?
Gülfem Toygar, 'Gaza geliyorlar ama 100 lira yerine 20 liraya ürün alıyorlar. Yüzde 80'e varan indirimlerle, normal koşullarda bir kerede harcayacağı parayı, beş kerede harcamış oluyor' diye anlatıyor.

Kimi kadının gözü keskindir
SALI günü de bu köşede yazmıştım. Doğu Anadolu, Karadeniz, İç Anadolu en çok ayakkabı alıyormuş, Marmara kıyafet.
Benim çok da kavrayamadığım bir alışveriş sistemi bu. İnsan denemeden nasıl elbise, ayakkabı alır?
Spor ayakkabıda bile markasına göre numara değişebiliyor.
Gülfem Toygar gülerek, yorumluyor:
'Kimi kadının gözü keskindir, kocaman yığının arasından iki bluzu eliyle koymuş gibi çıkarır, alır.'
Doğru, ben o yığını gördüğümde bile kaçanlardanım.

'Kapanmalar, birleşmeler kaçınılmaz'
12 MİLYAR euro cirolu, 120'den fazla marka ve şirketi olan Alman Otto Grubu ilk 'limango' sitesini Almanya'da 2007'de devreye sokuyor, ikinci ülkesi ise Türkiye.
Internet'teki alışveriş sitelerinin sayısı hızla arttı, 100'e ulaştığı hesaplanıyor.
Gülfem Toygar, 'klasik mahalle bakkalı' durumuna benzetiyor, alışveriş sitelerinin gidişatını.
Bir sokakta yan yana, peşi sıra bakkal vardı. Her biri, bir önceki 'iyi para kazanıyor' diye kurulmuş. Artık doğru düzgün bakkal kalmadı, sokak başlarında market kurulur oldu.
Gülfem Toygar'ın iddiası 'Türkiye'ye daha da yabancı platformlar gelecek.'
Bu arada birkaç yıl içinde küçükler arasında birleşmeler olacak, bir kısmı da vazgeçecek veya satın alınacak.
Peki dükkanlar?
'E gazete' ve 'elinizdeki gazete' gibi. E gazeteler olacak ama 'klasik' gazeteler de okurken elimizi kararta kararta yaşamaya devam edecek.

<p>İstanbul Esenyurt'ta evini büyütmesine izin vermediği komşusunun akrabaları tarafından evinde döv

İstanbul'da dehşet veren görüntü: Annemi öldürüyorlar

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

ABD'de güvenlik önlemleri arttırıldı! Askerler sokaklara indi

İran Ordusu, Umman Denizi'nde askeri tatbikat başlattı