• $7,4627
  • €9,024
  • 437.81
  • 1524.49
28 Şubat 2011 Pazartesi

'Sanayi gitsin değil, yeni sanayi gelmesin'

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş'ın İstanbul Sanayi Odası'ndaki sanayicilere yaptığı konuşmadan yola çıkarak, yeni 'İstanbul planını' sorgulamıştım cuma günü.
Başkan Topbaş aradı:
'Sanayi gitsin değil, yeni sanayi gelmesin. Mevcut olan da çevreye saygılı olsun istiyoruz' dedi.
Telefon sohbetimizden aktarayım:
'Sanayinin yüzde 37'si İstanbul'da. Yine aynı bölgelerde gelişmek istiyorlar. Hatta arazileri zamanla şehir içinde kaldığı için kıymetli olmuş. Yeni sanayiler ilave edilemez. Emek yoğun sanayi olamaz. Ar-ge'si olan, nitelikli iş gücüne ihtiyaç duyan sanayi olmalı. Mevcut sanayi alanlarında da değişiklik olmasın, ekonomik ömrü bitene kadar kalsın.'
Kadir Topbaş, emek yoğun sanayinin artık İstanbul'da kurulmamasını istemesinde haklı. Göçü engellemenin bir yolu bu.
Sonuçta İstanbul vizyonu, devlet politikası ile uyumlu olmak zorunda. Başka illerde emek yoğun sanayi teşvik edilecek ki, göçün önüne geçilsin.

Sözen nereden çıktı?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş, icraatlarını ısrarla eski belediye başkanı Nurettin Sözen ile karşılaştırıyor.
Recep Tayip Erdoğan, Ali Müfit Gürtuna oturdu o koltukta, şimdi de Kadir Topbaş. 
Sözen nereden çıktı şimdi?
Başkanlığından bu yana neredeyse geçmiş 20 yıl.
Sıkıntısını anlattı Kadir Topbaş:
'Aslında o gün, Sanayi Odası'nda fotoğraflardan rahatsız oldum.'
Anlamadım.
'Sözen döneminin fotoğrafları ekrandaydı.'
Hangi fotoğraflar?
'Trafik yoğunluğu.'
'Nasıl anladınız o fotoğrafların, Sözen dönemine ait olduğunu. Bildiğimiz sıkışık trafik fotoğrafıydı.'
'Değil. Sözen zamanında trafikte bir aracın kalma süresi 54 dakikaydı, biz 46'ya indirdik.'
İstanbullar Sözen döneminden memnun değildi, sandıktan da çıkmadı. Yeni yollar, yeni kavşaklar, tüneller yapılıyor ama sonuçta trafik çilesinin azaldığına da bir İstanbullu olarak benim ikna olmam mümkün değil. E-5 örneğini konuşuyoruz:
'Niye öyle söylüyorsunuz' diyor Başkan Topbaş: 'Eskiden Merter geçilmezdi, şimdi trafik günün belli saatlerinde yavaş da olsa akıyor. O zamanlar 700 bin araç vardı, şimdi 3 milyon. Sözen tek, çift plaka uygulamasından söz ediyordu' diye anlatıyor.

8 bin yıllık çanak zaten eskimiş!
Evdekİ yardımcının 'Bu kitaplar çok eski, toz yapıyor' yakınmasına benzemiyor. Onay verilse, atacak çöpe.
Başbakan Erdoğan da yakınıyor:
'Aslında Marmaray 2013'e kalmayacaktı, 2010'a yetişebilirdi... Sürekli yok arkeolojik şey, yok çömlek çıktı, yok şu çıktı, yok bu çıktı ile önümüze engel koydular. Bunlar insandan çok daha mı önemliydi.'
Hatırlayalım, Yenikapı'dan çıkan tarihi buluntular sayesinde İstanbul'un tarihinin 8 bin yıl öncesine dayandığı ortaya çıkmıştı.
Ne önemi var bunların değil mi?
Nasıl olsa çanak eski!
Çöpe atarız, üstüne beton dökeriz. Sonra ileride de plastikten palmiye ağaçları diker, altına da ampul koyduk mu seyrine doyarız.

<p>Okurlarından gelen 'Kullanmış olduğunuz dil, çoğu kez 'ağdalı ve anlaşılması güç' noktasında gele

'Türkçenin inceliklerini kullanmazsak yok olup gidecek'

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Akrep ve fare karşı karşıya gelirse... İlk kez görüntülendi!

Ölümsüzlük mantarı olarak biliniyor! Türkiye'de üretilmeye başlandı