• $8,099
  • €9,7068
  • 454.421
  • 1378.37
10 Şubat 2014 Pazartesi

Hong Kong Turquality'yi inceliyor, devletten benzer destek isteyecek

Bir önceki toplantıyı Zafer Çağlayan ekonomi bakanı olarak düzenlemişti, bu sefer Nihat Zeybekçi'nin selamıyla başladık. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Yavuz Özutku anlatıyor: "Bir kere daha hatırlatmakta fayda var. Turquality devletin firmalara para aktardığı bir sistem değil. Türk toplumun refahının artırılabilmesi için daha fazla ihracat yapılması gerekiyor."
150 milyar dolar ihracatı 500 milyar dolara çıkarmak, hakim üretim anlayışıyla mümkün değil. Yüksek katma değerli üretimin de olmazsa olmazı, ar-ge, inovasyon, tasarım ve markalaşma. Markalaşma programının adı da Turquality. Hedef, küresel ölçekte Türk markaları oluşturmak, olumlu Türk marka algısı yaratmak.
Henüz 2013 rakamları netleşmedi, 2012'de ihraç edilen ürünlerin kilogram fiyatı 1.58 dolardı, Turquality kapsamındaki firmaların ihracatının kilogram fiyatı ise 3.28 dolar.
Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı toplantıda söyledi: "Hong Kong'da iş âlemiTurquality sistemini incelemeye başlamış. Devletlerinden benzer bir teşvik sistemi isteyeceklermiş."

Fortune 500'e bir Türk şirketi girmeden olmaz
Turquality toplantısına katılan Vestel Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Güven Uçkan 2023'te 500 milyar dolarlık ihracat hedefini hatırlatırken, "Fortune 500'de bir Türk şirketi yer almadığı sürece bu hedef yakalanamaz" diyor.
Dünyanın en büyük 500 şirketi arasında henüz bir Türk şirketi yok.

Beko, Vestel yolu açıyor, biz izliyoruz
Türkiye'nin gelecek vaat eden markalarından biri olarak, Turquality'de desteklenen Termikel Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kaya, "İki yılda 110 ülkeye gittim. Son iki yılda Türk markası imajı çok değişti" diye anlatıyor ve ekliyor:
"Bunda Beko, Vestel gibi markaların büyük etkisi var. Onlar yolu açıyor, biz de arkalarından ilerliyoruz."
Ahmet Kaya'nın şu sözlerini de paylaşayım:
"Halen 55 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ocak ve fırın ihracat fiyatımız kilogramda 5 dolar. 2010'da 3.5 dolardı."
Bugüne kadar markalara fason üretim yapan Ahmet Kaya Termikel markasıyla Gürcistan ve Güney Afrika pazarına gireceklerini söylüyor. Markalı ihracatta ise kilogram fiyatları 8 dolar olacakmış. Zaten markanın avantajını bu kilogram karşılaştırması net bir biçimde ortaya koyuyor.

Arçelik Singapur'da
Arçelik CEO'su ve Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Levent Çakıroğlu özetliyor:
"Avrupa en büyük pazarımız. Avrupa pazarında payımız yüzde 8. İngiltere'de pazar lideriyiz, Fransa ve Polonya'da üçüncüyüz. Büyüme stratejisinde Afrika'yı hedef aldık. Güney Afrika'da bir şirket satın aldık, sahra altı Afrika için. Güneydoğu Asya için de aralık ayında Singapur'da lansman yaptık. Markalaşmada Singapur önemli bir merkez."

<p>Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Özlem Esen Koronavirüs'ün kalp rahatsızlığı olanlar üzerindeki etkis

Koronavirüs Kalp Krizine Yol Açar Mı?

Güvenliğin dikkati, hayatını kurtardı

Polisin ikna çalışması sonucu teslim olan terörist ailesiyle buluşturuldu

Osmanlı döneminde padişahların iftar sofralarını süsleyen yemekler