• $7,4167
  • €8,9818
  • 437.826
  • 1467
12 Aralık 2011 Pazartesi

Dünyanın şarap yazarları Türkiye'ye geliyor

Türk Şarapları Platformu Direktörü Taner Öğütoğlu, Hong Kong'da düzenlenen 'şarabın geleceği' konferansından henüz gelmişti, sohbet ettik:
'Tadımlarda Bordeaux (bordo) dışındaki şaraplar için 14 bölge seçildi, biri Türkiye'ydi.'
Dünyanın en iyi 14 şarap bölgesinden biri olarak Türkiye'nin gösterilmesine kadar geçen süreç 'içeride ve dışarıda'  meşakkatli oldu aslında.
Taner, Darüşşafaka Lisesi'nden bir sınıf küçük kardeşim, başarısını 'ablası' olarak da takip ediyorum. Az, uz iş yapmadı.
'2012'de dünyanın en önemli şarap yazarları Türkiye'ye gelecek' diyor. Düzenlenecek toplantının bir amacı da dünya yazarlarının Türk şaraplarını tanıması. Organizasyon Avrupa'da, dünyada Türk şaraplarının satışını artıracak en önemli adımlardan da biri.
Bu aralar İngiltere'de çok önemli kapılar da açılmış aslında. İngiltere'nin en büyük üç mağaza zinciri Türk şarabı satmaya karar vermiş. Söz verdim, son imzalar atılmadığı için şimdilik detayını veremiyorum.
En önemlisi, siyasi konjonktüre rağmen Türk şarabının 'başarı' öyküsünün tarihi aslında epey kısa.
10-15 yıl öncesine kadar Türk şarapları kötüydü. Sonra iyiler piyasaya çıkmaya başladı ama çoğumuz için 'alınabilir' fiyatta değildi. 2000'lerde şarap istikrara kavuştu. Şişelerle kumar oynamamız sona erdi.
Fidelity (Sadakat) Danışmanlık şirketinin de sahibi Taner Öğütoğlu, 'Özelleştirmenin olması, yeni firmaların ortaya çıkması ile sektör yüz değiştirmeye başladı. Türk şarabını dünyada marka haline getirecek bir şeyler yapmak gerekiyordu' diye, süreci özetlemeye başlıyor.
'2005'te İrlanda'da Anadolu şarabı tadımı yaptık. Bir milattı o organizasyon. O toplantıda iki şarap üreticisi vardı. Doluca ve Kavaklıdere. O tanıtımın görüntülerini sirke vari şarap üretenlere dahi gönderdim.'
'O dönemlerde birlikte çalışmak lazım, yurtdışı fuarlara katılmak lazım diyordum. İnsanlar sadece sırtımı sıvazlıyordu.'
Sonra Londra'da 10 firmayla düzenlenen milli tanıtım. Ve bu yıl bir kez daha Londra'da yapılan milli tanıtım. Başlarda satış anlamında Türk şarapçılarına getiri sağlamasa da Avrupa'da tanınmasının kapısını açtı. Bugün ise Türk şarabı Avrupa'da talep görmeye başladı.

Birlikten kuvvet doğar
Türk Şarapları Platformu yurtdışında bilinen adıyla Wines of Turkey (WOT) platformunun ev sahipliğinde Kasım 2012'de, İzmir'de düzenlenecek konferansa Avrupa başta olmak üzere dünyanın her yerinden 350'den fazla şarap yazarı, şarap ithalatçısı ve basın gelecek.
Konferansın belki de en önemli konuşmacısı, 'Anadolu'yu şarapçılığın başladığı topraklar' olarak gösteren Pensilvanya Üniversitesi'nden Dr. Patrick Mc. Govern ve bu savı DNA olarak kanıtlayan İsviçre'den genetik uzmanı Dr. Jose Vouillamoz olacak.
Türk şarapçılığının başarısının sırrı 'birlikten kuvvet doğar' kavramında gizli.
Projelerine yoğun olarak 2008'de başlayan Türk Şarapları Platformu'nun aktif üyeleri Doluca, Kavaklıdere, Kayra, Kocabağ, Pamukkale, Sevilen, Vinkara.
Bu markalar son derece dar bir pazarda, 'vahşi' rekabetin yaşandığı bir piyasada el ele verip pazarı büyütmek, WOT markasını dünyada kaliteyle anılan bir marka yaparak, ihracatı artırmak amacıyla çalışıyor.

<p>Başkan Recep Tayyip Erdoğan, 'Holokost, Bosna, Ruanda, Kamboçya gibi trajedilerin tekerrür etmeme

Başkan Erdoğan'dan uluslararası topluma çağrı: Harekete geçin!

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Rize'de gizlenen temaslılara karşı yeni önlemler uygulanmaya başlandı

Başkan Erdoğan, AK Parti'nin Erzurum Olağan Kongresi'ne canlı bağlantı ile katıldı