• $8,2901
  • €10,1446
  • 489.212
  • 1444.87
11 Haziran 2014 Çarşamba

Danışmanlığın laboratuvarı mı olurmuş?

120 ülkede faaliyet gösteren Accenture’un Fransa-Cote d’Azur’daki teknoloji laboratuvarından davet aldığımda bu yazının başlığı da belli olmuştu: Danışmanlığın laboratuvarı mı olur? Yanıtı, zaten yazıda.
Malum Cote D’Azur üst gelir grubunun tatil mekanı. Monaco, Cannes, Nice dendiğinde akla ilk şaşaa gelir. Bu merkezlerin ortasında Sophia Antipolis isimli Avrupa’nın en büyük teknoloji parkı, ar(aştırma)- ge(liştirme)’nin kalbi.
Accenture’un ikisi ABD’de, Hindistan, Çin ve Fransa’da toplam 5 ar-ge, inovasyon merkezi var. Gelelim danışmanlığın laboratuvarına.
Türkiye’de ve özellikle Anadolu’da KOBİ patronlarını “Ben kurdum, ben geliştirdim, dışarıdan gelecek danışman bana ne öğretecek ki” tavrındadır. ‘Gelişmiş’ şirketlerin yöneticileri de, Accenture yönetici ortağı Cenk İkiz’in dediği gibi: “Yurtdışında ne varsa, getirin” anlayışında. Oysa dönüyoruz dolaşıyoruz aynı konuya geliyoruz: Türkiye katma değerli üretime, inovasyona, tasarıma ağırlık vermek zorunda. Yeni teknolojileri de üreten olmak zorunda.
Accenture’un inovasyon merkezinde teknoloji trendlerinden örnekleri gördükçe akıllının da ötesinde üstün zekâlı makinelerin hayatımızı nasıl da şekillendireceğini gördük.

Telefonlarımız 7/24 bizi gözetleyecek

Teknolojinin naif de olsa ilk örneklerini ülkemizde de görüyoruz. Herhangi bir AVM’ye girdiğinizde cep telefonunuza mağazaların kampanya mesajları yağmaya başlıyor. Yakın geleceğin teknolojisinde ise ‘size özel’ mesajlar gelmeye başlayacak. Misal elektronik mağazasına girdiğinizde, “Ey filanca 15 gün önce falanca mağazada DVD modellerini incelemiştin, bu mağazada en yeni model var” mesajı gelecek. Veya AVM içinde de yeni bebeği olmuş anneye özel ürün tanıtım mesajları. Bir örnek daha sokaktaki billboard önünden geçtiğinizde, telefonunuz ilanı verene bilgi geçecek, ilan veren kaç kişinin reklamını gördüğünü bilecek.
Accenture yönetici ortağı Cenk İkiz tam da bu noktada vurguluyor: “Artık sesli iletişim, sms ile cep telefonu şirketlerinin büyümesi mümkün değil. İnovatif hizmet paketleri sunmak zorunda.”

Duygularınıza göre tanıtım yapacak

Kimisine uçuk kaçık gelebilir elbette, fark edin ki bir mağazanın önünde ekrana bakıyorsunuz. Sizi tanıyor, hatta ifadenizden duygularınızı analiz ediyor ve kişiye özel pazarlama yapıyor.
Dün tweet attığımda biri “Peki ya poker suratlıları anlayabilecek mi?" diye sormuş. Yetkililere sordum, duygularını yüzünden belli etmeyen poker suratlılar için de ‘şüpheci’ yorumunu yapacakmış. Teknolojinin nimetleri hızla büyüyor da, önemli olan şirketlerin teknolojiden faydalanıp kişiye özel hizmet vermesi.
Kusura bakmasın ama çoğu şirketin reklam ve tanıtım kampanyalarında biz daha henüz ‘taciz’ aşamasındayız. Program paketini artırmak istemediğim televizyon yayınının telefonlarından ben bıktım veya ısrarla kredi vermeye çalışan bankanın telefonlarından. Belki ileride onlar da ‘akıllanacak’, ‘kişiye özel’ ihtiyaç kampanyaları yapacak.

<p>İsrail polisi Mescid-i Aksa'da Filistinlilere saldırıyor! Bölgedeki son durumu TRT WORLD Kudüs Mu

Kudüs'te son durum ne?

Demir yoluyla taşınan bor, seramik ve mermer miktarı arttı

Bakan Karaismailoğlu, Trabzon'da inceleme ve ziyaretlerde bulundu

Osmaniye'de tarlada bulunan yaban kedisi yavruları bakıma alındı