• $15,9416
  • €16,9171
  • 950.823
  • 2372.35
5 Haziran 2013 Çarşamba

Bülent Eczacıbaşı da para ödemiş

Eczacıbaşı Holding, ‘uyduruk’  Türkçeye karşı savaş aştı. Konuşurken, araya İngilizce kelimeleri ‘serpiştiren’ anında kelime başına 5 TL ceza ödüyor. Toplanan paralarla da yatılı ilköğretim bölge okullarına gönderilmek üzere ‘dilbilgisi, Türkçe sözlük’ alınacak. 
Bülent Eczacıbaşı’na sordum: 
“Siz de ceza ödediniz mi?” 
“İki kez ödedim. Birinde check etmek dedim, diğerinde konfirme etmek.” 
Hiç unutmuyorum, TÜSİAD üyesi bir işkadını ayaküstü sohbetimizde “Evde bana rabbit (tavşan) derler, sürekli carrot (havuç) yiyorum” deyince, dayanamayıp, şunları söylemiştim: 
“Ortalama Türk insanı 300 kelime kullanıyor bari bunu 150’ye indirmeyelim.”  

Venedik’e AVM şart! 
Gezi Parkı eylemlerine, Venedik’te öğrenim gören üniversiteli gençlerin destek için San Marco Meydanı’nda eylem yaptığından bahsetmiştim. “Bu nasıl eylem, polis yok, biber gazı yok” diyerek. Venedik’te birçok şey yok. Mesela AVM. 
İnsanlar mecbur, İstiklal’in neredeyse üçte biri kadar büyüklüğündeki daracık sokaklarda alışveriş yapmaya. 
Hayret o kadar turist niye Venedik’e gidiyorsa! 

Vergi düşmeden yerli otomobil olmaz
Venedik Bienali’nde ülke gündeminden kopmak mümkün mü? Türk pavyonunun sponsoru Tofaş’ın CEO’su Kamil Başaran’a ‘Türk markası otomobil’i soruyorum. 
Tofaş CEO’su Kamil Başaran diyor ki, “Türkiye’de 55 marka var. 56’ncısını kabul edecek bir pazar yok ki. Tabii ki hükümetin yerli otomobil isteği yanlış değil. Sektörel atılımı sağlar, ar-ge yatırımını sağlar ve istihdam sağlar. Ancak yerli markanın olması için pazarın büyümesi lazım.” 
Başbakan Erdoğan daha yeni otomobil satışlarının nerelerden nerelere geldiği açıkladı. 
Kamil Başaran ekliyor: “Tamam da, ‘b segmentinin yıllık büyüklüğü 120 bin adet.” 
B segmenti dediği 25 bin TL ila 35 bin TL arasında fiyatı olan, orta gelir grubunun satın aldığı otomobiller. 
Pazar nasıl büyüyebilir? 
“Gelir seviyesi artıyor, faizler aşağı iniyor. Zaten bu cazibeyle 55 marka rekabet ediyor. Pazarın büyümesinin tek koşulu, vergilerin düşmesidir.” 

15 bin TL’ye otomobil 
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in hoşuna gitmeyecek ama otomobilde vergi düşse, satın almak çok daha ‘ekonomik’ olacak. 
Yüzde 37 ÖTV, yüzde 18 KDV ile 25 bin TL’ye tüketiciye mal olan bir otomobilin ‘vergisiz’, çıplak maliyeti ne kadar biliyor musunuz? 
15 bin 133 TL. 

En az 200 milyon euro
Kamil Başaran, “Fabrikanız, satış ağınız, satış sonrası servis ağınız hazır olsa bile, ürün geliştirmek için en az 200 milyon euroluk yatırım gerekiyor. Marka salt bir model de değildir, en az 4-5 modeliniz olması gerekiyor ve modellerin 18 yıllık ömrü olması lazım. Bu yatırımı karşılamak için de yıllık 150-200 bin adet satışınız olmalı” diye anlatıyor.  

 

<p>CATS, İnsansız  Hava Araçları, helikopterler ve uçaklar dahil sabit kanatlı veya döner kanatlı  h

İnsansız hava araçlarının gözü 'CATS'

Akıncı Toyu 2022 Uluslararası Atlı Okçuluk Yarışması başladı

Türkiye'nin en pahalı Tofaş'ı! 250 bin liraya satıldı

Türkiye'nin kültürel mirası 35 bin eser dijitalle dünyaya açılacak