• $7,3662
  • €8,9586
  • 437.092
  • 1536.11
08 Temmuz 2012 Pazar

‘Yelkenin Everesti’ festivalle bitti

100 yıl önceki denizcilerin yarışlarından ilham alınarak 1973’te başlatılan ve ‘Yelkenin Everesti’ olarak da anılan Volvo Ocean Race’in bu yılki mücadelesi de bitti. 9 ay süren ve televizyondan 1,5 milyar, varış limanında da 20 bin kişinin izlediği yarışların bu yılki finali bir festivalle kutlandı.

Türklerin pek ilgi alanına girmese de bir Volvo Ocean Race daha sona erdi. Yaklaşık 9 aydır, 39 bin 270 deniz mili kat eden, 8 limanda mola verip okyanusları aşan 6 ekip, 3 Temmuz’da İrlanda’nın Galway kentine ulaştı. Son ana kadar çekişmeyle geçen yarışta birinciliği Groupama ekibi kazandı.

Avrupalılar bu işi iyi biliyor, 9 aydır denizde olan yelkencileri büyük bir festivalle karşıladılar. Tam 20 bin kişi tekneleri karşılamaya geldi. Galway’e kurulan özel yarış köyünde tam bir festival havası hâkimdi.
Volvo ve diğer sponsorlarla birlikte belediyenin desteğiyle kurulan ‘yarış köyü’ yarışlarla ilgili ürünlerin satıldığı stantların yanı sıra gün boyu eğlenmek için gerekli tüm donanıma sahipti.

Özel bir görsel şölenle, havai fişeklerle karşıladılar ekipleri; birinci olan Groupama ekibi, şampanyalarla 9 ayın yorgunluğunu çıkardı.

Volvo Ocean Race, yaklaşık 250 milyon euroluk bir yarış. İlki 1973 yılında yapılan yarışların adı 1998’e kadar ‘Whitbread Round the World Race’ idi… ‘Yelkenin Everesti’ olarak da bilinen yarışın geçmişiyse 100 yıl öncesine dayanıyor.

Çılgın denizcilerin ‘kim daha iyi’ye karar vermek için limanlar arasındaki kıyasıya yarışmalardan esinlenerek oluşturulan ‘Whitbread Round the World Race’ın fikir babaları, daha önce dünya turu yapan Sir Francis Chichester ve Sir Robin Knox-Johnston. Onların girişimiyle düzenlenen ilk yarışa, 17 tekne ve 167 yarışçı katıldı. İlk yarışta üç, ikinci yarışta ise dokuz denizci ölmesine karşın, dört yılda bir düzenlenmeye devam edildi. Bugüne kadar toplam 147 tekne yarışmış. İlk yılın birincisi Meksika; üç kez birinci olan tek ülke Hollanda. Hollandalı Cony von Rietschoten ise kupayı iki kez kazanan tek isim. Bu yıl Groupama’nın birinci olduğu ekibin skipper’ı Fransız. Dolayısıyla yarışlarda Fransızlar, ikinci kez birincilik kazanmış oldu.

YARIŞA ÖZEL OTOMOBİL
Volvo, isim haklarını satın aldı, tanıtım ve pazarlamasını geliştirdi, dünyanın farklı ülkelerinden ekiplerin yarışmasını sağladı ve rotaları değiştirerek Volvo Ocean Race’i dünya çapında bir etkinliğe dönüştürdü. Şimdi yarışı, 200’den fazla ülkede 1,5 milyar kişi televizyonlardan, 4 milyon kişiyse yarışın geçtiği limanlardan canlı izliyor.

Yarış, Volvo bünyesinde özel bir birim tarafından yönetiliyor. Bir süre önce Türkiye’yi ziyaret eden Volvo Ocean Race CEO’su Knut Frostad, yarışa büyük yatırım yaptıklarını söylemişti.

İsveçli Volvo’yu satın alan Çinli şirket Geely’i de yarışlara büyük destek oluyor. Daha önce denizcilik ve yelken hakkında hiçbir bilgisi ve ilgisi olmayan Geely’nin sahibi Li Shufu, tekneleri ziyaret edip yarışçılarla yakından ilgileniyor.

Volvo, yarışların getirdiği prestiji ana faaliyet konusu olan otomobil ve kamyon üretimine de yansıtıyor. Volvo’nun kullandığı tekneler de tıpkı araçları gibi güvenlik ve kalite yaklaşımıyla üretiliyor. Volvo, her yarıştan önce sınırlı sayıda ‘Volvo Ocean Race Edition’ otomobil üretiyor, doğal olarak da özel bir fiyatla satıyor. Volvo’nun yarış sayesinde pazarı da genişledi. Örneğin Avustralya, Yeni Zelanda gibi ülkelerde pek bilinmezken yarışların ardından bu ülkelerde Volvo’ya olan ilgi artmış.

YENİ TEKNEYİ TANITTILAR
Yarışlar biteli bir hafta bile olmadı ama Volvo, bir sonraki yarışta kullanacağı teknenin tanıtımını yaptı bile… Farr tarafından üretilen 65 Ft One Design Lorient, 2014 yılı yarışlarının teknesi olarak açıklandı. CEO Knut Frostad, Fransa’da tanıtılan teknenin ABD merkezli Farr Yacht Design tarafından tasarlandığını ve İngiltere, Fransa, İtalya ve İsviçre’nin önde gelen tersanelerinin oluşturduğu bir konsorsiyumla üretileceğini açıkladı. Tekneler iki etapta yapılacak ilki 2013 Haziranı’nda bitecek, diğeri 2014.
Yeni tasarımı ‘nefes kesici’ olarak nitelendiren Frostad, “Yarış için yeni bir kilometre taşını temsil ediyor” diyor. Teknelerin oldukça rekabetçi bir fiyata üretileceğini belirten Frostad, yelken dahil bir teknenin 4,5 milyon euro civarında olacağını da söyledi.

VOLVO TÜRKİYE’DE DE RÜZGÂR SÖRFÜ YARIŞI YAPIYOR

Uzun yıllarını sörfe vermiş ancak yarışma fırsatı bulamamış ‘35 üstü’ ve ‘18 altı’ yaş gruplarında amatör sörfçülerin ilgi odağı olacak Volcar Volvo Windsurf Cup’12, yaz sezonu boyunca ASPC’nin Alaçatı sörf koyunda yapılacak.

Toplam beş ayaktan oluşan ve temmuz, ağustos, eylül aylarında düzenlenecek rüzgâr sörfü kupasının ilk ayağı 15 Temmuz’da gerçekleşecek. Diğer ayaklar ise sırasıyla; 29 Temmuz, 12 Ağustos, 26 Ağustos ve 2 Eylül’de gerçekleşiyor olacak. Sürpriz ödüller için mücadele edecek yarışmacılar, bu ayakların en az dört tanesine katılarak sezon sonunda topladıkları puanların ortalamasıyla değerlendirilecek.

Organizasyon; yarışların yanı sıra çeşitli müzik performansları, Latin perküsyon etkinlikleri, halat çekme ve Volvo S60 ile pitstop yarışması gibi aktivitelerle büyük bir şölen tadında gerçekleştirilecek.

Volcar Volvo Windsurf Cup’12’nin katılımcı ve izleyicileri, tüm ayaklarda Volvo ürün gamına ait modellerle test sürüşü yapma fırsatı da bulacak. Ayrıca Volvo’nun güvenlik teknolojilerinin denenebileceği aktiviteler de gerçekleştirilecek.

<p>İstanbul'da kaçak yollarla ülkeye sokulan oyuncakların bulunduğu depoya baskın düzenlendi. Bağcıl

Kaçak oyuncak deposuna baskın anı görüntülendi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Mehmetçik yeni kamuflajlarıyla görev başında

Sosyal medyada en çok paylaşılan mantık soruları