• $8,4705
  • €10,2921
  • 501.151
  • 1441.33
27 Mart 2011 Pazar

Şirket toplantılarınızı denizde yapın

Motif Turizm tarafından yaptırılan Primetime isimli tekne, şirketler için yeni bir konsept sunuyor. Teknenin özel salonlarda yapılan toplantıların ardından Yunan adalarında denize girip akşam da eğlenmek mümkün.

Son yıllarda şirketler, toplantılarını ofis ortamının dışında farklı mekanlarda yapmayı tercih ediyor. Kısa, günübirlik toplantılar için otellerin bu iş için tasarlanmış salonları tercih ediliyor, daha uzun süren ve adına 'beyin fırtınası' denen birkaç günlük toplantılarsa şehre uzak otellerde, özel restoranlarda yapılıyor. Kimileri doğayı tercih edip Abant'ı, Kapadokya'yı seçiyor, kimileri deniz kenarındaki otelleri. Amaç toplantı dışında kalan zamanlarda hem eğlenmek hem de çalışanların iş ortamı dışında kaynaşmasını, arkadaşlık ilişkilerini geliştirmek. Şirketler bu tür yöntemlerle verimliliği artırmayı, ekip çalışmasını güçlendirmeyi hedefliyor.
İş nedeniyle bu toplantılara birkaç kez ben de katıldım. Gün içinde yapılan toplantıların ardından çeşitli spor aktiviteleri yapılıyor, akşamları da otellerin balo salonlarında sazlı-sözlü eğlenceler düzenleniyor. Her ne kadar çalışanlar için değişiklik olsa da aslında bu alanda da bir tekdüzelik söz konusu.
Bodrumlu bir denizci, hem deniz turizmini geliştirmek hem de şirketlere yeni bir seçenek sunmak için şahane bir şey yapmış. Şirket toplantıları ve çeşitli organizasyonlar için bir tekne tasarlamış! Adı da şirketlere çok uygun: Primetime!
Bodrum'da keyifli bir mekan olan Limon Cafe'nin ve Motif Turizm'in sahibi Hamit Günal'ın imzasını taşıyor Primetime. 1969 yılında Orion adlı şirkete ortak olarak deniz turizmine adım atan Hamit Günal, kendi şirketi olan Motif Turizm'i 1974 yılında kurdu.

PRIMETIME, 3 MİLYON EURO'YA MAL OLDU
Günal, Primetime'ın öyküsünü şöyle anlattı: 'Piyasada bu alanda bir eksiklik olduğunu gördük ve böyle bir tekne tasarladık. Hem iş hem de eğlence için kullanılabilecek özellikleri olsun istedik. Tur düzenlenmeyen Simi, Patnos, Samos gibi Yunan adalarına günübirlik geziler düzenlemeyi düşünüyoruz. Güzergah açısından da yenilik yaratalım istedik. Toplantılar için tüm altyapıyı hazırladık, onun dışında eğlenceyi de düşündük, zengin bir mutfak, akşamları şovlar olacak tabii en güzel koylarda denize girmelerine olanak yaratacağız.'
3 milyon Euro'ya mal olan teknenin denize indirilmesi de teknenin amacına uygun olarak eğlenceli bir törenle gerçekleştirildi. Törende gelenek olduğu üzere şampanya şişesini Günal'ın kızları kırdı. İçmeler'deki Mastori Tersanesi'nde 17 ay süren yapım çalışmalarının ardından Neta Tersanesi'nden denize indirilen Primetime, ilk turunu Bodrum ile Rodos Adası arasında yapacak. Primetime, saatte 17 mil hız yapıyor. 45 metre boyunda,            9 metre genişliğinde; kapasitesi 200 kişi,        170 metrekarelik restoran, eğlence salonu, çocuklar için oyun odası, dinlenme salonları ve bir mağaza da bulunuyor.

Turlarda ne var?
l Brunch turları,
l Günübirlik Kinidis-Datça-Simi, Kos-Msyros, Kalymnos-Patnos turları,
l 22.00-02.00 saatleri arası gece turları,
l Özel geceler ve toplantı turları. Bu turlarda sabah-öğle ve akşam yemekleri, eğlence ve yüzme molaları.

Asya ve Afrika kıyıları 'gemi mezarlığı' oldu
Deniz ticareti gelişiyor, deniz turizmi yayılıyor ama bu yeni bir tehlike de yaratıyor. Üstüne bitmek bilmeyen savaşları da eklediğimizde dünyanın birçok kıyısındaki 'gemi mezarlıklarının' sayısı artıyor. Batılı ülkeler 'sahipsiz' sandıkları Afrika ve Asya'da fakir ülkelerin kıyılarını hurda gemiler, atıklarla dolduruyor. Ömrünü dolduran, eski teknolojiyle yapılmış çok fazla zararlı kimyasal bulunduran bu gemiler, tüm canlılar için büyük tehlike.
Geçen hafta ajanslar dünyanın en büyük gemi mezarlığına ev sahipliği yapan Moritanya'daki sorunu duyurdu. Afrika'nın kuzeybatısında yer alan Moritanya'nın ikinci büyük şehri ve aynı zamanda ekonomi başkenti olan Noadibou'nun Beyaz Burun kıyılarında, 100'den fazla terk edilmiş gemi enkazı var. Ülkenin balık rezervi açısından en bereketli bölgesinde bulunan bu gemi mezarlığı balıkları zehirliyor.
Bölgede insan sağlığına zararlı olan ve 2001 Stockholm Antlaşması ile kullanımı yasaklanan poliklorlu bifenil toksik maddesine aşırı miktarda rastlandığı belirtiliyor. Gemiler, 1980'li yıllarda bu bölgeye bırakılmaya başlandı; yerel yöneticilerin de ömrünü tamamlamış gemilerin buraya terk edilmesine göz yummasının ardından, durum kontrolden çıktı. Avrupa Birliği Komisyonu gemilerin kaldırılması için 28 milyon Euro bütçe ayırdı. Ağırlığı 200 tondan bin 200 tona kadar değişen dev hurda yığınlarının, önümüzdeki ay kaldırılmaya başlanması bekleniyor.

BASRA'DA SAVAŞ GEMİLERİ
İran-Irak Savaşı'nda askeri harekatların yaşandığı Şattülarap Nehri'nde batık gemi çıkarma çalışmaları savaşın üzerinden 20 yıl geçmiş olmasına karşın hala bitmiş değil. Ülke ekonomisinin de savaşlar nedeniyle zayıflaması batık çıkarma işine yeterince kaynak ayrılmasını engelliyor. Bölgedeki deniz hayatına büyük zarar veren batıklar en çok balıkçıları etkiliyor. Gemilerin önemli bir bölümünü askeri gemiler oluşturuyor, hatta Saddam Hüseyin'e ait olduğu iddia edilen 'El Mansur' gibi tarihsel önem taşıyan gemilerin de Basra'nın derinliklerinde olduğu söyleniyor. Irak ve İran sınırının tam ortasında yer alan Şattülarap Nehri üzerinde beş ticari, iki de petrol limanı var. Bu yedi limandan sadece üçü bugün faal durumda. Körfezin dibindeki çoğu mühimmat yüklü askeri gemiler, ticari gemilerin geçişine izin vermediği için limanlar da çalışamıyor. Bölgedeki denizciler ve yetkililer, 'Bu gemileri çıkarmak için büyük vinçlere ihtiyacımız var. Irak'ın kendi imkanlarıyla bu temizliği gerçekleştirmesi zor' yorumunu yapıyor.

HİNDİSTAN HURDA CENNETİ
Hindistan, dünyanın en büyük hurda gemi cennetlerinden biri, ekonomisinde hurda gemi sökümü önemli bir yer tutuyor hatta hurda fiyatlarını bu ülke belirliyor desek yanlış olmaz. Ancak bu iş o kadar kontrolsüz yapılıyor ki gemilerde bulunan ve söküm sırasında ortaya çıkan birçok sağlığa zararlı madde denize, akarsulara karışıyor. Bazı şirketler de söküm için aldıkları gemileri uzun yıllar bekletiyor. Bu bölgelerden biri Chittagong. 144 bin kilometrekare yüzölçümü olan bölgenin tüm sahili hurda gemilerle dolu.

<p>Libya açıklarında batmak üzere olan şişme bottaki 97 düzensiz göçmen, bölgedeki Deniz Kuvvetleri

MSB duyurdu: Mehmetçiğin dikkati faciayı önledi

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, emekli öğretmenlerle çevrim içi bayramlaştı

İşgalci İsrail, içlerinde hamile bir kadınında bulunduğu ailenin tüm fertlerini öldürdü

Mehmetçiğin dikkati Doğu Akdeniz'de faciayı önledi