• $13,402
  • €15,2012
  • 768.876
  • 1842.41
27 Ocak 2013 Pazar

12 yelkenci hayat mücadelesi veriyor

Fransa’nın Vendee Bölgesi’ndeki Les Sables d’Olonne kasabasından yola çıkan yelkenciler, önce Atlantik Okyanusu’ndan aşağıya Ümit Burnu’na indiler. Ardından Antarktika’nın çevresini saatin ters yönünde dolanarak bitiş noktasına dönmek zorundalar.

İlk kez 1989 yılında Fransız yelkencilerinin başlattığı bu yarış, artık dünyanın her yerinden denizciyi ağırlıyor. Hatta bu yıl, yarışa ilk kez katılan ülkelerden yelkenciler bile var. Organizasyon komitesi "Bu yıl, uluslararası ekip yarışıyor" diyor.

Yarışı zorlu kılan çok sayıda kural var. Yarışma boyunca, demir atmak serbest ancak bir şamandıraya bağlanmak ya da başka bir tekneye bordalamak yasak. Hava ve rota durumu dahil dışarıdan herhangi bir yardım aldıkları an diskalifiye ediliyorlar. Bu kuralın tek istisnası şu: Yarışmacılar sadece yarışın başlangıcını takip eden 10 gün boyunca bir tamirat için başlangıç noktasına dönüp daha sonra yarışa tekrar başlayabiliyor.

Yarışın en zorlayıcı unsuruysa Güney Okyanusu’ndaki sert havalar. Yarışçılar, kelimenin tam anlamıyla hayatta kalma mücadelesi veriyor. Bu parkurda çok sayıda tekne yarıştan çekilmek zorunda kalabiliyor. Hatta kazalar bile oluyor; örneğin, 1996-1997 yarışında Kanadalı Gerry Roufs denizde kaybolmuştu. 2008-2009 yarışında start alan 30 tekneden sadece 11’i yarışı bitirebilmişti. 10 Kasım’da başlayan yarışa bu yıl 20 tekne katıldı ancak şu anda devam eden yarışçı sayısı 12. Bazı tekneler yarışın ilk günlerinde yaşadıkları kazalar nedeniyle çekilmek zorunda kaldı. Kimi denize düştü, kiminin şamandırası kırıldı.

YİYECEK SINIRI 100 KİLO

Yarıştan aylar öncesinde kondisyon çalışmalarına başlayan yelkenciler, "Bazı durumlarda kapasitenizin çok üstünde güçlü olmak durumunda kalabiliyorsunuz. Özellikle bacakların çok güçlü olması gerekir" diyor.

Yarışçıları zorlayan bir başka kural ise her bir teknenin sadece 100 kilo yiyecek ve içecek depolama hakkının olması. Yarış komitesi tekne güvenliği ve yarış rekabeti için daha fazla yiyecek alınmasına izin vermiyor. Bu yiyecekleri nasıl kullanacağınız da çok önemli… Bir yarışçı, "Yiyeceğinizi çok idareli kullanmak zorundasınız. Yarışta enerji kaybettiğiniz anda yiyeceklere saldıracaksınız ancak burada limitinizi bilmeniz lazım" diyor.

Yarışçılar şu anda en zor parkurlardan biri olan Güney Okyanusu’ndalar. Fransızlar'ın başı çektiği yarışta, Banque Populaire teknesiyle yarışan Armel le Cléac’h aralık ayına kadar liderliği götürürken aralığın ilk haftası liderliği François Gabart’a kaptırdı. İlk üç yarışçının bitiş çizgisine varmalarına ortalama 4 bin deniz mili kaldı.
<p>Peki, Omicron varyantından korkmalı mıyız? Yeni varyantın özellikleri neler? Omicron varyantı aşı

Omicron varyatından korkmalı mıyız?

2021'e damga vuran ''Yılın Fotoğrafları'' oylaması başladı

Ankara'ya mevsimin ilk karı yağdı

Yunus polislerinin zorlu eğitiminden kareler