• $13,6313
  • €15,5097
  • 781.464
  • 2004.55
24 Şubat 2013 Pazar

Yatçıların yeni gözdeleri Kıbrıs ve Karadağ

Akdeniz, dünya yat turizminin yüzde 36’sına ev sahipliği yapıyor. Her yıl 700 bin tekne Akdeniz kıyılarında dolaşıyor, bu sayıya her yıl yeni tekneler ekleniyor. Yani hem deniz, hem de kara turizminin gözbebeği. Sadece Avrupalılar değil, ABD, Arap ülkeleri hatta Uzakdoğulular’ın bile en çok tercih ettiği yer. Dünyanın en güzel koyları, adaları, tatil kasabaları, marinaları yine bu bölgede. 
Ünlü Hollywood yıldızları, zenginler listesinin ilk sıralarındaki işadamları, devlet adamları, petro-dolar sahibi Arap prenslerinin yatları her yaz Akdeniz’de boy gösteriyor. Hâl böyle olunca da bu bölgedeki yatırımlar, yeni marinalar, yeni tatil merkezleri yapılıyor. 
Her yıl aynı yere gitmek istemeyen yatçılar, yeni destinasyonlar peşinde koşuyor. Tek başına yeni bir destinasyon elbette yeterli değil; tarihi, doğası ve yerel yaşamı bozulmamış, çok fazla kişi tarafından bilinmeyen ancak tüm isteklerine yanıt veren tesislerin olduğu yerlere öncelik veriyorlar. 

PATRON GÖREMEDİ 
Kısa bir süre öncesine kadar Hırvatistan, bu kitlenin tüm taleplerine karşılık veriyordu. İspanya, Fransa, İtalya kıyılarını ezberleyen yatçılar Hırvatistan’a akın etti. Yüzlerce ada, yüzlerce koyun olduğu Hırvatistan, liderliği bir süre daha yaşayacak ancak yeni rakipleri var artık. Bu rakiplerden biri KKTC, diğeri ise Karadağ. 
Bir İngiliz şirket tarafından Kuzey Kıbrıs’ın en bakir bölgelerinden biri olan Karpaz’a inşa edilen ve yatları ağırlamaya başlayan Karpaz Gate Marina, alternatif arayanlar için iyi bir adres. 300 tekne kapasiteli Karpaz Gate Marina (KGM) Doğu Akdeniz’in en kapsamlı marinası olarak inşa edildi. 
55 milyon euroluk yatırımla hizmete giren Karpaz Gate Marina, bir yat sahibinin istekleri dikkate alarak yapıldı. Zira şirketin sahibi David Lewis, yıllardır çeşitli boy ve özelliklerde tekne kullanan iyi bir denizciymiş. Marinayı yaparken de bugüne kadar karşılaştığı eksiklikleri göz önüne almış. Teknik ekibe sürekli bilgi veren Lewis, marina açılmadan hayatını kaybetti ancak çalışanları onun büyük bir portresini marinaya astı. 
Marina, teknelerin tüm mekanik ve elektrik bakımlarını, tamirlerini yapacak donanıma sahip. Bölgedeki en büyük kapasiteli travel lifte sahip. 45 metre uzunluğa kadar tüm tekneleri bakım için karaya çekebiliyor. 

KIBRIS YEMEKLERİ DE VAR 
Karpaz Gate’i farklı kılan bir diğer özelliği ise sosyal tesisleri. Misafirlerinin her türlü günlük ve teknik ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra Beach Club’la da karada dinlenmek isteyenlere hizmet veriyor. Marinanın yöneticileri Amerikalı bir yat sahibinin kendilerine “49 ülke gezdik ve birçok marina gördük. Karpaz ziyaret ettiğimiz marinalar arasında bizce en iyisi” dediğini söylüyor.  
İsteyenler marina bünyesindeki Mephisto Dalış Merkezi’nde dalış eğitimi alabiliyor. Hemingway adlı restoranda ise Kıbrıs yemekleri sunuluyor. 

Sosyetenin gözbebeği büyüyor
Dalmaçya kıyılarının en küçük ülkelerinden biri olan Karadağ da yat turizminin en önemli merkezlerinden biri olmaya aday. Son birkaç yıldır dünyanın farklı ülkelerinden yatırımcıların gözdesi olan Karadağ’daki Porto Montenegro adlı marina kapasite büyütmeye karar verdi. Ülkenin Kotor bölgesindeki Tivat kasabasında kurulu olan Porto Montenegro, kısa sürede dünya jet sosyetesinin uğrak yeri oldu. Marinanın özelliklerinin yanı sıra sosyal tesisleri, evleri ve oteli de son derece lüks.  Şubat ayında başlayan yeni iskelelerin yapılmasıyla tekne kapasitesi 245’ten 490’a çıkacak. 

Vendee Globe’da dünya rekoru
Dünyanın en zor yarışı olarak kabul edilen Vendee Globe’da finişi ilk gören François Gabart oldu. Gabart, eski rekoru 6 gün 53 dakika geliştirdi ve yarışı 78 gün 2 saat 16 dakika 40 saniyede tamamladı. Yarışın ortasından itibaren liderliği ele geçiren Gabart, 30 Kasım’da da 482.91 mil ile ‘ilk 24 saat mesafe rekorunu’ kırdı. Yarıştan sonra “Çok büyük bir rahatlama yaşıyorum. Birkaç gün erken kazanacağıma inanıyordum” dedi. Yarışın baştan sona ‘akıl oyunları’yla geçtiğini belirten Gabard, “Örneğin, Arjantin kıyılarında küçük bir değişiklik yaptım. Biraz daha doğuda seyrettim ve Armel fırtınada sıkıştı kaldı. Aramızdaki mesafenin nedeni bu. Sorunlarla karşılaştığınızda savaşmalısınız. Çok zor şeyler yaşadık hepimiz ama hiç vazgeçmedim” dedi. 

<p class='MsoNormal'>Eda Cabul sordu, Hukukçu Cüneyd  Altıparmak cevapladı.</p>

FİYATLAR NEDEN ARTIYOR?

Ankara'nın Beypazarı ilçesinde yerlerinden kopan kayalar evlerin üzerine düştü

2021 yılında Türkiye'de en çok yapılan aramalar

Trabzon'da 4 farklı noktada orman yangını