• $13,6889
  • €15,524
  • 776.712
  • 1880.06
17 Mart 2013 Pazar

Boğaz’ın en hızlı teknelerini Yağmur Atacan satacak

İstanbul Boğazı’nın trafiğine uygun hızlı tekne ararken bugün bulunduğu noktaya gelen Atacan ile denizcilik, işadamlığı ve ‘şimdilik’ ara verdiği oyunculuğu konuştuk. 

Başarılı bir oyuncu olan Yağmur Atacan, yeni bir dizi ya da oyunla değil, farklı bir işle karşımıza çıktı. “Ticaret bana göre” diyen ve bugüne kadar farklı sektörlerde iş yapan Yağmur Atacan’ın adım attığı yeni sektör, deniz. Teknesinin adını taşıyan H2O Marine adlı bir şirket kuran Yağmur Atacan, yabancı markaların Türkiye distribütörlüğünü yapmaya başladı. 
Atacan, “Deniz benim için hep tutkuydu, önce sürat motoruyla başladım, ardından kullandığım teknelerin boyu büyüdü en son Pınar’la (Altuğ) Atlantis aldık. Tekneyi bize satan arkadaşımla sohbet ederken bana ‘Bu işi seviyorsun Sacs ve Yuka’ların satışını sen yap’ deyince kabul ettim” diyor. Aslında bu serüven çok hızlı başlamış. Atacan, arkadaşının teklifini kabul etmiş; iki ay sonra da İstanbul’da fuara katılmış. “Ben biraz daha hazırlanmak istiyordum ama birden fuarda bulduk kendimizi” diyen Atacan, bu durumu “İyi bir antrenman oldu, beklediğimizin çok üstünde ilgi gördük ve satış yaptık” sözleriyle değerlendiriyor. Yaptığı işe ısınan ve daha da büyümek isteyen Atacan, özellikle İstanbul’da kullanılacak bir tekne aramaya başlamış. 
“Sonuçta ben denizciyim, hangi deniz için hangi özelliklerde tekne olur biliyorum, ancak İstanbul’da kullanılan tekneler hantal ve benim istediğim hızda değil” diyen Atacan, arayışları sırasında İsveçli Delta’yı bulmuş. Tekneyi incelediğinde “Tam benim aradığım” diyen Atacan, “Türkiye’de kim satıyor?” araştırmasına başlamış. Temsilciliği olmadığını görünce de Delta yöneticileriyle bağlantıya geçmiş. 



Gerisini kendisinden dinleyelim: 
“Tekneyi görür görmez çok beğendim; hızlı, güçlü, hafif, ekonomik ve konforlu, tam İstanbul için. İsveç’e görüşmeye gittim, şirketin kuruluş öyküsü de benim yola çıkışıma benziyor. Üç ortaktan biri kaptan ve istediği gibi bir tekne yaptırmaya karar vermiş. Bir tasarımcıyla anlaşmış, çizimler, üretim bitmiş ve çok beğenilince üretime başlamışlar. İstanbul’u anlattım, Boğaz’ı, trafiği, çok heyecanlandılar. ‘Tam bizim teknelere göre’ yorumunu yaptılar.”

BOĞAZ’IN EN HIZLISI OLACAK
Delta, İsveç kökenli olmasına karşın üretimini Estonya’da yaptırıyor. Yıllık üretim kapasitesi 200 tekne. Atacan “Görüştüğümüzde ‘Yılın sonuna doğru tekne verelim elimizde yok’ dediler, ancak ikna ettim. Daha üretime geçmeden satışı yapıyorlar” diyor. 
Karbon gövdeli olduğu için hafif olan Delta’nın tekneleri, hız konusunda da çok iddialı. Atacan, teknenin özelliklerini şöyle anlatıyor: “45-46 knot yapan modelleri var. Düşünün İstanbul Boğazı’nda sürat motorunuzla gidiyorsunuz ve yanınızdan hızla 80 feetlik bir tekne geçiyor ve sizden daha hızlı… İsveç markası olduğu için Volvo Penta’yı çok iyi uygulamışlar, çok ekonomik bir sistem bu. Teknenin altı balık sırtı adı verilen sistemle yapılmış bu nedenle; çabuk kalkıyor, hızlı yol alıyor. 32 knotla giderken mil başına 10 litre yakıyor ki bu çok avantajlı bir durum. Ayrıca tek kaptanın rahatlıkla kullanabileceği, çok rahat yanaşma sistemi olan, içi de ağır malzemeler yerine pratik eşyalarla döşenmiş çok rahat tekneler. Hatta bir arkadaşıma fikrini sormak için broşürünü gösterdim, ‘Ben bunu alırım’ diyerek talip oldu.” 

SERVİS AĞI DA KURDU
İskandinav şirketlerinin Güney Avrupa ülkeleri gibi çalışmadığını belirten Atacan, İtalyanlar ve Fransızlar’ın ‘tekneyi vereyim istediğin gibi sat’ yaklaşımında olduğunu Delta’nın ise distribütörlerini iş ortağı olarak nitelendirdiklerini ifade ediyor. Bu yaklaşım da sadece satışı değil, satış sonrası hizmet, şirketin iş yapış ve müşteriyle olan diyaloğuna da yansıyor. Örneğin Delta, Atacan’dan servis ağı kurmasını istemiş. İstanbul, Göcek, Bodrum ve Çeşme’de anlaşmalar yaptıklarını belirten Atacan “Bazı ustalar şirketin merkezinde eğitim görmeye gidecek” diyor. 
Delta Yacht’ın farklı ihtiyaçlara ve isteklere göre çok çeşitli boy ve özellikte tekneleri var. H20 Marine’in hedefi bu yıl iki küçük modelle piyasaya girmek. Atacan, “İlk yıl için hedefimiz 6 tekne satmak. Piyasaya 29 ve 34’ü vermeyi planlıyoruz. Gelecek yıl ise fuara 54’ü getirmek istiyoruz. Bu yıl En İyi Tekne Ödülü’nü aldı, 2014’ün başında Türkiye’ye bu ödüllü tekneyi de getireceğiz. İstanbul’un yanı sıra güneyde de çok rahatlıkla kullanılabilecek bir tekne” diyor. 
Türkiye, Delta’yla yeni tanışacak ama ABD, Brezilya, Hong Kong’da oldukça fazla Delta görmek mümkün. Akdeniz’de de sayısı gün geçtikçe artıyor. Zira şirket, bu yoğun talep üzerine yılda 200 olan kapasitesini 400’e çıkarmak için yeni yatırıma başlamış. 

KENDİ FİLMİMİ YAPACAĞIM
Atacan, şu anda herhangi bir yerde oyunculuk yapmıyor. “Ticareti, ofis ortamını seviyorum; kendi saatlerimi oluşturmayı seviyorum” diyen Atacan, “Oyunculuğu bıraktım diye bir şey yok, yapabilirim de yapamayabilirim de” sözleriyle ticarete odaklanacağının sinyalini veriyor. 
Şu günlerde sanatta yeterlilik alanında eğitim alan Atacan, 5-10 yıl arasında yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği bir filme imza atmayı da hedefleri arasına koymuş. 

PET SEKTÖRÜNE GİRECEĞİM
Farklı alanlarda yatırımları olan Yağmur Atacan, son olarak bir arkadaşının sahibi olduğu restorana ortak olmuş. “Kebapçı ama ben kebapçılık yapmıyorum sadece sermaye koydum” diyen Atacan, yaza doğru evcil hayvanlar için ürünlerle gündeme geleceklerini belirtiyor. 

PINAR ALTUĞ DA TEKNE TEKSTİLİ YAPIYOR 
Yağmur Atacan’ın eşi oyuncu Pınar Altuğ da denizciliğe farklı bir alandan girdi. Eşinin ‘By Pınar Altuğ’ adlı bir koleksiyon hazırladığını söyleyen Atacan, “Kendi teknemizin iç tasarımını yaparken istediğimiz gibi tekstil malzemeleri bulamadık. Pınar bu işle ilgilendi ve oldukça zorlandı. Kendisi de bu alanda fiyat-kalite dengesini tutturan, kullanışlı, tasarım olarak iddialı ve farklı ürünler geliştirmeye karar verdi. Ekibiyle birlikte çalıştı ve ortaya güzel ürünler çıktı, onları da tekne sahiplerinin ve yat üreticilerinin beğenisine sunacağız” dedi. 

<p class='MsoNormal'>Dizi; Deli Yürek ve Kurtlar Vadisi projelerini hayata  geçiren Osman Sınav imza

Yeni 'Kurtlar Vadisi' olmaya geliyor! Yalnız Kurt'un konusu ve oyuncuları neler?

Türkiye'nin en yüksek barajında geri sayım başladı!

Tahtaköprü Barajı'nda korkutan görüntü! Su seviyesi yüzde 2'ye düştü

Milli Deniz Topu'nun test atışı gerçekleşti! Tam isabetle vurdu