• $7,4126
  • €9,0363
  • 441.833
  • 1542.45
27 Mayıs 2011 Cuma

'Özerklik' şaşkınlığı

Belki şaşırma duygusunu çoktan kaybetmeliydik. Yaradılışta iyimserlik olunca, kıyıda köşede, bir 'hayret' kırıntısı duruyor işte: 'Özerklik şartı'nın yol açtığı öfke patlamasına şaşmamak zor. Sadece, demokrasinin, 'her fikir özgürce tartışılır' tarifini hatırlattığı için değil. Mesleki özenin geldiği nokta bakımından da. İki örnek: 
- Kılıçdaroğlu, bu konuyu ilk kez, üç gün önce Hakkari'de değil; üç ay önce Ankara'da (22 Şubat)  TBMM Grup Toplantısı'nda gündeme getirdi. Konu, o günlerde manşetlerden tartışıldı. 
- AKP'nin girdiği ilk genel seçim olan 2002 beyannamesi;  5-'Yönetimin Yeniden Yapılandırılması' üst başlığının E-Yerel Yönetimlerin Güçlendirilmesi' alt başlığı: 
'Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı'nda belirtildiği gibi, 'yerel yönetimler, kanun tarafından belirlenen yetki sınırları içinde kalan tüm konularda faaliyette bulunmak açısından takdir hakkına sahip' olacaktır. Merkezi idarenin görev ve yetkileri tek tek sayılacak ve bunun dışında kalan tüm görevler yerel yönetimlere bırakılacaktır. Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı'na uygun olarak, anayasal sistemimize yerel yönetim hakkının dahil edilmesi sağlanacaktır.'
'Anayasal sisteme dahil etme' sözünün altını çiziyor ama İstanbul'daki patlamanın bu tartışmayı da bombalayacağını görüyorum.   

HELİKOPTER ARIZASI
Kılıçdaroğlu'nun mitingler için kullandığı helikopterin kısa arayla iki kez arızalanması, 'risk-güvenlik' sorusunu bıraktı önümüze. CHP'nin hizmet aldığı şirkete ulaştık; Acil Uçak. Sahibi Zafer Yeşilgül'ün ilk sözü, 'Helikopter Kemal Bey'in temposuna dayanamadı' oldu. Espri yaptı sandım. Yapmamış:
'Sayın Başkan, 23 Mayıs'tan, Van mitinginden beri helikopter kullanıyor. Günde üç miting yapacak şekilde. Her gün ortalama dört saati helikopter içinde geçiyor. Bu, olağanüstü bir süre. 18 yıldır bu işi yaparım. Böyle bir tempoya rastlamadım. Son dört güne baktığımızda, Kemal Bey'in toplamda bir günü helikopter ve uçakta geçmiş.'
Yeşilgül, emekli askeri hava trafik kontrolörü. 2005'te kurduğu şirket, bakanlara, işadamlarına turbo jetlerle de hizmet veriyor. (Libya'da iş yapan Türk firmalarının işçilerini Türkiye'ye taşımış). 24 Nisan'dan beri, CHP liderinin miting programlarında hizmet veriyor. Sivas mitingini engelleyen arızaya, iki motordan birinin ateşleme yapmaması yol açmış. Gümüşhane'de, gece yaptırılan bakımla giderilmiş. Arıza sabah tekrarlanmış. Kaptan, -teorik olarak mümkün olmasına karşın, doğru olanı yaparak tek motorla uçuş yapmamış. Kılıçdaroğlu'nun uçuşu, 'her ihtimale karşı' Sivas'ta bekletilen jetle gerçekleştirilmiş. 
Zaten uçuşlarda, jet-helikopter koordineli çalışılıyormuş. Helikopter kalkınca, jet arkadan çıkıp yakın meydana iniş yapıyor. Miting bittiğinde CHP liderinin Ankara-İstanbul'daki TV programlarına katılımı bu yolla sağlanıyor.
Yeşilgül'ün, 'model eski miydi' sorumuza yanıtı:
'2008 model, Agusta 109. Piyasa değeri 5 milyon euro. Dünyada en çok tercih edilen, Türkiye'deki en iyi helikopterlerden de biri. Normal helikopterin havada kalma süresi 2 saat 15 dakika. Bu, 2 saat 50 dakika. Ama nereden baksanız kısa mesafe için tasarlanmış. Arıza dediğiniz mekanik bir şey. Sonuçta insanın da kalbi duruyor, ritmi bozuluyor. Ama biz ülkenin geleceğini taşıdığımızın bilincindeyiz.'

<h3>Aşıda ikinci parti ne zaman gelecek?</h3><h3>BAŞKAN ERDOĞAN AÇIKLADI</h3><p>Başkan Erdoğan, Çin'

22 Ocak 2021 Güncel Haberler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

İğneada'da 250 tekne hamsi peşinde! Kasalar dolusu hamsiyle dönüyorlar

Malatya'da depremin izleri devletin yardım eliyle siliniyor