• $32,4831
  • €34,6998
  • 2482.07
  • 9530.47
11 Şubat 2022 Cuma

14 Şubat alışverişlerimizi inceliyorum

Dört bir yanımızı kırmızı kalpçiklerle çeviren, çiftleri 'Ne hediye alacağım?' derdine sokan, yalnızların tadını kaçıran o gün geldi çattı. 14 Şubat Sevgililer Günü, tüm dünyada olduğu gibi uzun yıllardır ülkemizde de büyük coşkuyla kutlanıyor. Genel kanaat, bugünün ticari odaklı bir gün olduğundan yana, lakin özellikle kadınlar tarafından es geçilemeyecek kadar önemsendiği de aşikar. 'Amaaan 14 Şubat'ta nedir bize her gün Sevgililer Günü!' diyen çiftlerin bile o gün eli boş, hediyesiz olması kavga nedeni olabiliyor. O zaman kabul etmek lazım ki Sevgililer Günü'ne de efsane cuma, yılbaşı gibi bir alışveriş festivali diyebiliriz. Hemen bir piyasa araştırması yaptım.2022'de Sevgililer en çok nereden, neler alıyor gelin beraber bakalım.

SEVGİLİLERE 15 MİLYARLIK HEDİYE

2010'dan beri çifter birbirlerine aldıkları hediyeleri daha çok internet üzerinden almayı tercih ediyor. Geçen sene 14 Şubat'ta Amerika'da dijitalden 22 milyarlık alışveriş yapılırken Amerika nüfusuna göre çok daha ufak olmamıza rağmen Türkiye'deki internet üzerinden yapılan 14 Şubat alışveriş bütçesi 15 milyarları bulmuş. Bunun farkında olan satıcılar bu sene için heyecanlı. Ticarette ciddi bir hareket olacak belli. İlk açıklama çiçekçilerden geldi bile. '30 TL altında gül satışı yapmayacağız' dediler. Çiçekciler size kötü bir haberim var, yazımın devamında...En çok alışveriş internet üzerinden yapılıyor bunu anladık peki çiftler, çiçek-çikolata yerine en çok neler satın alıyorlar birbirlerine ona göz atalım. En çok tercih edilen hediyelerin başında cep telefonu, tablet, kulaklık ve oyun konsolu gibi teknolojik ürünler geliyor.Onun arkasından giysi, kozmetik, lüks restoran rezervasyonları ve tatil organizasyonları geliyor. Bir araştırma şöyle diyor: '"Çiçekçilere kötü haber, artık sevgililer daha kalıcı hediyelere yöneliyor.' Anlayacağınız çiçek satışları her sene biraz daha düşüyor.

KIRMIZI KALP KOYAN KAZANIYOR

Satıcıların en büyük stratejisi, ürün ne olursa olsun kutunun üzerine yapıştırdıkları kırmızı kalp etiketi. Algıda seçicilik yaratarak Sevgililer Günü hediye arayışındaki tüketiciyi direkt ürüne yönlendiriyor bu ufak detay. Hediyelerin dışında, bu özel günün olmazsa olmazı restoran rezervasyonları. 14Şubat için müşterinin ilgisini çekmek adına kıyasıya bir rekabet oluşuyor yeme,içme-eğlence sektöründe. Yine çiçekli, böcekli, kalp temalı çift kişilik Sevgililer Günü mönüsü hazırlayan restoranlar ilk tercih edilenlerden. Yemek sonunda ödenecek tutarı önceden bilmek istiyor tüketicilerin çoğunluğu. Özel mönü hazırlayan restoranlardan sonra tercih edilen mekanlar ise konaklamaya olanak sağlayan otel içerisindeki mekanlar. Sevgilisi olan, olmayan herkes için aşk, sevgi dolu bir 14 Şubat geçirmelerini temenni ediyorum. Sevgililer Günü'nüz kutlu olsun.

<p>Bakan Tekin: (Öğretmen atamaları) 'Değerlendirme yapacağız. Belli bir sayı yok'</p><p>(Sözleşmeli

Bakan Tekin'den öğretmen atamalarına ilişkin açıklama

Karadeniz'in peştamalını dünyaya tanıttı

Antalya'daki teleferik kazasının enkazı havadan görüntülendi: Facianın boyutu gözler önüne serildi

Sırrı ortaya çıktı: Makarna suyunu dökenler pişman oluyor!