• $8,058
  • €9,6752
  • 460.376
  • 1408.14
07 Nisan 2021 Çarşamba 21:29 | Son Güncelleme:

Altın değerinde 10 madde! Verimli bir gün kaliteli uykudan geçiyor!

Altın değerinde 10 madde! Verimli bir gün kaliteli uykudan geçiyor!

Uyku kalitesi gün içinde aktif olabilmemiz için gereklidir. Gece uykusundan ne kadar verim alırsanız ruhsal ve fiziksel açıdan da bir o kadar sağlıklı olursunuz. Yapılan deneylerde yetersiz uykunun kilo alımına sebebiyet verdiği görülmektedir. Peki, daha kaliteli bir uyku nasıl sağlanır? İşte dikkat edilmesi gerekenler...

Uzmanlar, yetişkin bir insanın günde ortalama 7-8 saat uyuması gerektiğine dikkat çekiyor. Gün içinde verimli olmanın başı ise gece kaliteli bir uykudan geçiyor. Kafein miktarını sınırlamak, her gün aynı saatte yatıp aynı saatte uyanmak gibi maddeler verimli bir uyku almak için altın değerinde öğütler olarak görülüyor.

VERİMLİ UYKU KALİTESİ NASIL SAĞLANIR?

Nöroloji Uzmanı Meliha Aydın'ın Milliyet Pembenar'a yaptığı açıklamada; "İyi bir uyku hem fiziksel hem de ruhsal sağlık için oldukça önemli. Bununla birlikte iyi bir uyku, üretkenliğinizi ve yaşam kalitenizi artırmaya yardımcı olur. Herkes, bazı küçük değişiklerle uyku kalitesini arttırabilir" dedi. İşte uyku kalitesini arttırmanın yolları;

Rahat bir uyku için her gün aynı saatte uyumayı ve aynı saatte uyanmayı alışkanlık haline getirin. Hafta sonu ve tatillerde bu düzeni bozmamaya özen gösterin. En fazla 20 dakika bu saatlerin dışına çıkılabilir.

Gün içinde şekerleme yapmayın. Gündüz uyumak gece uykuya dalmayı zorlaştırdığı gibi uyku kalitesini de düşürür. Gece yetersiz uyuduğunuzda gündüz kestirmeyin veya sabah daha geç kalkmayın.

Kahve ve nikotin gibi uyarıcıları uyku saatinize yakın tüketmekten kaçının. Çünkü kafein ve nikotin içeren yiyecek ve içecekler uyku dalmanızı zorlaştırır. Ayrıca yatmadan önce ağır yiyecekler yemeyin.

Uyuduğunuz yerin sessiz ve rahat olduğundan emin olun. Oda sıcaklığının sıcaktan ziyade hafif serin olmasını sağlayın. İdeal sıcaklık 18-22 derece olmalıdır. Ayrıca yatak odanızı yatmadan önce 15 dakika havalandırın.

Yatak odasında gereksiz göz yoran ışıkların olmadığından emin olun. Lambalardan, cep telefonundan ve TV ekranlarından gelen parlak ışık uykuya dalmayı zorlaştırabilir, bu yüzden bu ışığı kapatın.

Yatak odanızı sadece uyumak için kullanın. TV seyretmeyin, cep telefonunuzu kullanmayın. Ders, iş ve proje gibi işleri yatak odanızda yapmayın.

Eğer herhangi bir nedenden dolayı uykuya dalmakta zorlanıyorsanız, yatakta 15 dakikadan fazla kalmayın. Başka bir odaya geçip uykunuz tekrar gelene kadar bekleyin fakat bu sırada telefondan veya televizyondan uzak durun. Bunlar uykunuzun daha çok kaçmasına neden olur. Uykunuz gelince tekrar yatağınıza dönün. Eğer uyuyamazsanız tekrar aynı şekilde kalkın. Uykunuzun gelmesi için kitap okuyabilirsiniz.

Gün içinde yaptığınız kısa süreli egzersizler örneğin yürümek ve bisiklet sürmek gibi aktiviteler uyku kalitenizi artırmaya yardımcı olur. Fakat egzersizi uyku saatinize yakın yapmamaya çalışın.

Düzenli bir gece rutini vücudun yatmaya hazır olduğunu fark etmesine yardımcı olur. Yatmadan önce ılık duş veya banyo yapmak, kitap okumak veya hafif uzanmalar şeklinde bir rutin oluşturabilirsiniz. Mümkünse, uyumadan önce duygusal olarak rahatsız edici konuşmalardan ve aktivitelerden kaçının.

  • Uyku kalitesi
  • verimli uyku
  • uyku kalitesi nasıl olmalı
  • uyku hijyeni
<h3>Akupunktur Derneği Onursal Başkanı Dr. Murat Topoğlu iftarda tüketilmesi gereken besinleri AKŞAM

İftarda neler tüketmeliyiz?

Atlantis, Uluslararası Antalya Kum Heykel Festivali'nde yeniden canlanacak

Rusya'ya ait 2 savaş gemisi İstanbul Boğazı'ndan geçti

Fenerbahçe, Medipol Başakşehir maçı hazırlıklarını sürdürdü