• $8,2364
  • €10,0327
  • 484.788
  • 1441.33
24 Nisan 2021 Cumartesi 15:49 | Son Güncelleme:

Ramazan ayında su deposu besinler baş ağrısını gideriyor

Ramazan ayında su deposu besinler baş ağrısını gideriyor
DHA

Ramazan ayında herkesin en çok zorlandığı konu susuzluk. Yetersiz su tüketimi mide bulantısı, baş dönmesi, baş ağrısı, tansiyon düşüklüğü ve daha birçok olumsuzluğa davetiye çıkarıyor. İftarda ve sahurda doğru besinler tüketerek vücudun su ihtiyacını giderebilirsiniz.

Ramazan aylarında yetersiz su tüketimi mide bulantısı, baş dönmesi, baş ağrısı, tansiyon düşüklüğü ve daha birçok olumsuzluğa davetiye çıkarıyor. Dolayısıyla Ramazan ayında susuzluğu gideren besinler merak ediliyor. Peki, bu rahatsızlıkların önüne geçmek için hangi besinler tüketilmeli?

DHA'da yer alan habere göre Beslenme ve Diyet Uzmanı Havva Kılınç ramazan ayında susuzluğu giderecek besinleri açıkladı.

SALATALIK

Salatalık sağlıklı ve su deposu sebze olduğundan günlük tüketmeye çalışalım. Salatalık aynı zamanda yüksek su oranı ve düşük kalorisiyle açlık hissini bastırmada birebirdir.

MARUL

Marul yüzde 96 oranında su içerir. Bir fincan (72 gram) marul, 1 gram diyet posasına ek olarak çeyrek fincan (59 ml) su sağlamaktadır.

KABAK

Kabak yüzde 95 su oranı vardır. Ayrıca vücut için harika bir su kaynağıdır. Ama pişirildiğinde su içeriğinin bir kısmını kaybeder.

DOMATES

Domates likopen zengini domates su oranı yüksek olan sebzelerden biridir. Yüzde 94 oranında su içeriğine sahiptir.

ÇİLEK

Çilek ağırlığının yaklaşık yüzde 91'i sudan geldiğinden, çilek tüketmek su alımınıza katkıda bulunacaktır. Ayrıca çilek bol miktarda lif, hastalıklarla savaşan antioksidanlar ve c vitamini, folat ve manganez dahil vitamin ve mineraller sağlamaktadır.

KARPUZ

Karpuz 1 fincan (154 gram) karpuz, yarım fincandan (118 ml) fazla suya ve buna ek olarak diyet posasına, c vitamini, a vitamini ve magnezyuma sahiptir.

PORTAKAL

Turunçgillerden portakal yüzde 95, limon yüzde 90 , greyfurt yüzde 91 oranında su içererek susama hissini önleme yardımcı olurlar. Ananas yüzde 87 oranında su içeriğine sahiptir. Antioksidanlar, vitaminler ve minerallerin yanında, ananas bromelain enzimi bakımından da zengindir. Bromelain kanser hücreleri ile savaştığı ve yeni kanser hücrelerinin oluşumunu engellediği bilinmektedir.

GÜN BOYU SUSAMAMAK İÇİN SAHURDA BUNLARI TÜKETİN

Sadece iftar da değil. İftar ve sahur arasına yayarak yavaş yavaş ve yudum yudum şekilde kişinin ağırlığına bağlı olarak minimum 2 litre su tüketmesi gerektiğini belirten Havva Kılınç, şunları söyledi:

"Minimum 2 litre su tüketilmeli. Bir seferde fazla miktarda içmek yerine suyu zamana yayarak tüketin. Çay ve kahve tüketimi kısıtlanmalı. Fazla kafein alımı daha fazla susamanıza sebep olacaktır. Besinlere eklenilen tuz miktarını sınırlayın. Aşırı yağlı ve baharatlı yemek tüketiminden kaçının. Pişirme yöntemi olarak kızartma yerine ızgara, fırında, soteleme, buğulama yöntemlerini tercih edin. İftar ve sahurda yeterli miktarda sebze ve meyve tükettiğinizden emin olun. Asitli içecekler veya meyve sularını tüketmek daha fazla susuzluk çekmenize neden olabilir. Bunun yerine ramazan ayı boyunca su ve maden suyuna yönelin."
  • susuzluğu gideren besinler
  • susuzluk
  • ramazanda susuzluk
  • su deposu besinler
<h3>Maç öncesi iki takımın son durumunu Akşam Gazetesi Spor Editörü Şafak Gözmen AKŞAM TV'ye değerle

Galatasaray - Beşiktaş Derbi Önü

Doğaya salınacak sülünler yumurtadan çıkmaya başladı! işte o anlar

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (08 Mayıs 2021)

En çok altın rezervine sahip ülkeler belli oldu! Türkiye kaçıncı sırada