• $9,6026
  • €11,1775
  • 557.211
  • 1472.11
31 Mayıs 2021 Pazartesi 15:18 | Son Güncelleme:

Pandeminin ardından normal hayata alışmanın 6 kuralı

Pandeminin ardından normal hayata alışmanın 6 kuralı

Dünyada ve Türkiye'de koronavirüs vakalarının azalması "Nasıl eski hayata döneceğiz?" tedirginliğini de beraberinde getirdi. Peki, uzmanlar tekrar sosyalleşme kaygısı için ne diyor? İşte pandemi nedeniyle kapanma dönemleri bittikten sonra normal hayata dönmenin 6 kuralı...

Pandemi nedeniyle kapanma dönemi bitmeye yaklaşırken sosyalleşme fikri birçok insanı tedirgin ediyor. Hatta birçok insan kalabalıktan korktuğunu söylerken birçoğu da yüz yüze iletişim kurmayı unuttuğunu söylüyor. Eğer içinizden "Evet" diye geçiriyorsanız korkmanıza gerek yok. Çünkü şu an dünyadaki birçok insanla aynı hisleri paylaşıyorsunuz. Peki, normal hayata nasıl alışacağız?

BBC'de yer alan habere göre Klinik psikolog Dr. Julie Smith, normal hayata alışmanın kurallarını açıkladı.

Ancak Dr. Smith, bazı şeyleri yeniden yapmaya başladığımızda da stres düzeyinin giderek azalmaya başlayacağını söylüyor.

NORMAL HAYATA ALIŞMANIN 6 KURALI

Pandemi nedeniyle kapanma dönemleri bittikten sonra normal hayatın hızlı temposuna yeniden nasıl döneceğinizi düşünüyorsanız, Dr. Smith'in işinize yarayabilecek altı tavsiyesi var:

1. ERTELEMEYİN

Bazı şeyleri yapmaktan kaçındıkça kaygı da artar ve işler uzun vadede daha da kötüleşir. O zaman hiç beklemeyin. Ancak içinizde bir endişe taşıyorsanız, o zaman idare edebileceğinizi düşündüğünüz bir sosyal aktiviteyle, ufak adımlarla normal hayata geri dönüşünüzü başlatmanız iyi olur.

2. BİR İŞİ YAPABİLDİĞİNİZ KADAR SIK YAPIN

Bir işi ne kadar sık yaparsanız, o kadar hızlı rahatlarsınız.

Örneğin bir arkadaşınızla kahve içmek için haftada bir buluşuyorsanız, bunu daha sık tekrarlayın.

3. NEYE ODAKLANACAĞINIZI DİKKATLİ SEÇİN

Bizi kaygılandıran şeylere odaklandığımızda endişelerimiz de artar.

Ancak heyecan duyduğumuz ya da özlediğimiz işlere odaklanırsak o zaman kaygı da yerini heyecana bırakır.

4. 'SPOT IŞIĞI ETKİSİNİ' UNUTMAYIN

"Spot ışığı etkisi", endişeli hissettiğimizde ortaya çıkma ihtimali artan bilişsel bir önyargıdır.

Başkalarının bizi olduğundan daha çok incelediğini ve yargıladığını düşünürüz. Oysa birçok insan esasında başkalarından çok, kendine odaklanır.

5. GÜVENDİĞİNİZ İNSANLARLA KONUŞUN

Güvendiğiniz insanlarla endişelerinizi paylaşmak için dertleşmek önemlidir.

Birçok insan, sosyal hayatına geri döndüğünde virüs kapma ya da hastalarını kaygısını da yanında taşıyacak.

Yalnız olmadığınızı fark etmek bu durumu yönetmenizi de kolaylaştırır.

6. SOSYALLEŞMEYE YAKINLARINIZDAN BAŞLAYIN

Sosyalleşmeye önce aile ve arkadaşlarla başlarsanız, beklentileri karşılama konusunda daha rahat ve daha az kaygılı hissedersiniz.

En önemlisi, keyif aldığınız şeyleri hatırlayın ve yeniden yapmaya başlayın.

  • normal hayata alışmanın 6 kuralı
  • pandemi
  • normal hayata alışmak
<p>Futbol, sahaları aşıp evlerimizdeki televizyonlara, günlük  aktivitelere ve tabi ki son olarak oy

Neden PES Atarız?

Eren-13 operasyonları kapsamında 4 terörist etkisiz hale getirildi

Kuraklık nedeniyle Van Gölü'nde yeni adacıklar ortaya çıktı

NBA tarihinin en iyi 75 oyuncusu açıklandı! İşte listede yer alan isimler