• $7,4126
  • €9,0363
  • 441.833
  • 1542.45
30 Kasım 2020 Pazartesi 16:09 | Son Güncelleme:

Mutluluğun formülü olan besinler

Mutluluğun formülü olan besinler
DHA

Az su tüketimi kişiyi mutsuz ederken; nar, kivi ve yumurta gibi besinlerle mutluluğu yakalayabilirsiniz. İşte uzmanından mutluluğun formülü olan besin önerileri...

Sağlık konularının gündemde olduğu şu günlerde herkesin mutlu olmaya ihtiyacı var. Her ne kadar günlük rutinlere kendimizi kaptırsak da mutluluğun formülünü besinlerde bulabiliriz. İşte hem sağlığa hem mutluluğa şifa olan besinler...

DHA'ya açıklamalarda bulunan Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Yıldız Melek Aksoylu, insanı mutlu ve mutsuz eden besinleri anlattı.

HANGİ BESİNLER MUTLULUK SEBEBİ?

Yeterli ve dengeli beslenmenin önemine vurgu yapan Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Yıldız Melek Aksoylu, mutlu veya mutsuz eden besinlerle ilgili şu şekilde konuştu:

“Az su tüketimi kişiyi mutsuz eder, çalışma kapasitesini düşürür. Aynı zamanda çok fazla kafein tüketimi de mutsuzluğa neden olur. Ancak, muz, nar, kivi, kefir, ıspanak, pırasa, yumurta, yulaf ve ceviz gibi besinler ruh halinizi düzenlemeye yardımcı olan seratonin üretimini sağlayan amino asit triptofan içerir. Vitamin ve mineral açısından zengindir, sizi mutlu eder.” 

AZ SU TÜKETİMİ MUTSUZLUK NEDENİ

Toplum olarak az su tüketildiğini söyleyen Aksoylu, şu bilgileri verdi:

“Az su tüketimi kişiyi mutsuz eder, çalışma kapasitemizi düşürür. Aynı zamanda çok fazla kafein tüketimi de mutsuzluğa neden olur. Kahveyi aşırıya kaçmadan içmeliyiz. Asitli içecekler, meyve suları, çay su grubunda yer almıyor. 100 kilo olan bir kadın günlük 3 litre, erkek ise 3,5 litre su içmeli. 60 kiloda olan bir kadın 1,5-2 litre erkek ise 2-2,5 litre su tüketmeli. Suyu fazla içmek de zararlı çünkü vücuttaki bazı mineral dengesini bozuyor. Aşırı kafein tüketimi de mutlu olmamızı sağlayan minerallerin vücudumuzdan ayrılmasına neden olur. Bir tane filtre kahve, 2 Türk kahvesi, 2 de çay içtiniz bu günlük kafein ihtiyacınızı karşılıyor.” 

MUTLULUĞUN FORMÜLÜ: YETERLİ VE DENGELİ BESLENME

Uyku düzeninin kişinin psikolojisini etkilediğini belirten Dyt. Aksoylu, şu şekilde  konuştu:

“İçinde serotonin olan gıdalar bizi mutlu eder. Yeterli ve dengeli beslenme bizi mutluluğa götürecek en önemli unsurdur. Makarna, tatlı, çikolata yemeği çok seviyoruz bunları dengeli tüketirsek zarar vermezler. Fakat şekerli gıdaları yüksek miktarda yersek mutsuz oluruz. Kakao oranı yüksek çikolata yerseniz mutlu olursunuz ancak fazla tüketirseniz mutsuz olursunuz.” 

MUZ VE NAR TÜKETİN

Sebze ve meyvelerin çok iyi bir antioksidan olduğunu vurgulayan Dyt. Aksoylu, “Vitamin ve mineral kaynağıdır, hepsi mutluluk verir. Bunların en başında muz geliyor, nar, yazın çilek, ahududu, böğürtlen, kivi de mutlu eder. Meyvelerin vitamin ve mineralinden yararlanmak için mevsiminde tüketmeliyiz. Kefir, yoğurt, ayran gibi probiyotik içeren ürünler de kişiyi mutlu eder.” dedi.

PIRASA, BROKOLİ, KIRMIZI LAHANA…

Ispanakta depresyonu hafifleten ve yorgunluğu azaltan folik asit bulunduğunu anlatan Dyt. Aksoylu, “Yeşil yapraklı sebzelerden ıspanak, pazı, brokoli, karnabahar, pırasa, kırmızı lahana, semiz otu tüketin. Kuruyemiş de yiyebiliriz ama dengeli olmalıyız çünkü kalorisi yüksek. Ceviz omaga-3 kaynağı, bağışıklığı güçlendirir. Hindi eti ve yulaf da yenmelidir.” diye konuştu.

<p>Peki, doğru beslenme nasıl olmalı? Vücudu yeni haftaya nasıl hazırlamalı? Beslenmede doğru biline

Beslenmede doğru bilinen yanlışlar neler?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

En kötü yıl gerçekten 2020 mi? Bilim insanları, 536 yılına işaret ediyor

Kilo vermek için iştah kapatan besinler